|
lidt nyt Panasonic DMP-UB900 |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
stridsvognen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1069 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fin anmeldelse, men ville det ikke være en ide at flytte den og tilhørende debat her til Blu Ray afspiller afdelingen, når jeg vil læse om noget leder jeg efter det i de dertilhørende forums sektioner, på den anden måde er det lidt tilfældigt om man ser det eller ej, hvis man ikke er daglig bruger.
|
|
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Har også bestilt en UB900. Og venter spændt.
Men så kan jeg nå at finde et par HDR film til den inden. |
|
![]() |
|
stridsvognen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1069 |
Jeg bestilte min på Amazon.co.uk og fik den til 5852kr.
Hvor køber i jeres.?
|
|
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Hos min lokale Panasonic forhandler
|
|
![]() |
|
Modtog min spilledåse i Torsdags, og har fået set et par UHD film på den.
Ummidelbart er jeg skuffet over hvad UHD byder på i forhold til alm HD blu ray, og afspilleren er ikke lige en der får en til at tænke, uha den er fed for 6000kr, den har byggekvalitet som en 200kr sony afspiller jeg engang fik med et internet abonement. På ren blu ray afspilning er den ok, den tilføjer dog en sjælden gang imellem noget banding på nattehimler osv, hvilket ikke sker med min oppo. Så kan jeg ikke få den til at sende 1080P 4:2:2 8 bit ud med HD disc, og med UHD disc er det enten 8 eller 12 bit, men ingen mulighed for 10 bit som filmen er. Umiddelbart er HDR en fiasko til Projektor brug, da jeg bruger CRT kan jeg hæve max lys ud uden at berøre sort, men på en alm digital maskine må det blive noget rod da man så åbner en iris og gør en i forvejen grå sort endnu mere lysegrå. Så har afspilleren en HDR konvertering der kan justeres til displayed alt efter hvor lysstærk den er, men umiddelbart som jeg den justeringsmulighed, virker den ca som kontrast justering og justere man den op, ja så klipper hvid nøjagtig som hvis du skruer din kontrast op. Så hvis HDR er det der skulle holde UHD oppe, så spår jeg et kort liv til det format. Hvis nogen spørger mig om den er 6000kr værd så er svaret nej, bestemt ikke, og hvis nogen spørger om UHD film er et must have, så er det også nej, lad os håbe de kommer med en UHD 10bit SDR istedetfor, og sørger for alle film er optaget og mastret i 4K, så vi forhåbentlig kan komme lidt længere frem i bussen, lige nu syntes jeg overliggeren er lidt lav, den er ihvertilfælde nemmere at springe over end at kravle under.
Redigeret af stridsvognen - 04-Juni-2016 kl. 15:02 |
|
|
|
![]() |
|
Ved ikke hvad spec er for HDR på en projektor.
Men kunne forestille mig at det bliver svært at nå de 1000 nits som er kravet til LCD skærme. Glæder mig til at modtage min. Selv om du giver den hårde ord med på vejen ![]() Den jeg har leget med syntes jeg ok i bygge kvaliteten Hvad er det der trækker den helt ned til 200.- ? |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Nu har jeg jo også skrevet en del om billedkvaliteten på 4K. Jeg tror det afhænger en del af, om 4K BD blot er opscaleret fra en almindelig BD. Her billedet umiddelbart (man skal kigge lidt efter for at se forskellene), som fra min Oppo med en almindelig BD, og vist på mit 4K TV - eller om billedematerialet reelt er optaget i mindst 4K. Jeg har jo købt et par "Rigtige" 4K film hvor billedet er rigtigt rigtigt lækkert.
Hvorledes sagerne forholder sig på en projektor, aner det ikke. HDR kan jeg stadig ikke rigtigt forholde mig til, da mit 65CX800E fremdeles ikke har modtaget en firmware opdatering - selvom det modsatte var stillet i udsigt. Men de film jeg har set på andre HDR TV er billedet her gennemgående ganske imponerende.
At kalde Pana afspillerens byggekvalitet som på en 200 kr. afspiller, det vil jeg slet ikke kommentere på. Redigeret af Hother - 04-Juni-2016 kl. 16:22 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Jonas Bojer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-April-2008 Sted: Århus C Status: Offline Point: 801 |
Er det ikke lidt skørt at teste 4K på en 1080P projektor? Men enig i at hvis de kun køre 8bit farvedybde så vinder man i princippet kun opløsning og sidder man på en afstand hvor øjet ikke kan se pixels alligevel så vinder man intet. Selvfølgelig spiller en 4k Panasonics eller Samsung ikke Bluray bedre end OPPO og vil heller ikke kunne opskalaere bedre til 4K end OPPO Mega problem med banding for det vil den også gøre på 4K materiale Kigger 4k projektorere nu orker nemlig ikke skærme med dårlig betraktningsvinkler og glas refleksion ;O) og øjet er jo bygget til reflekteret lys og ikke direkte lys som kommer fra en skærm ;O) Hilsen Jonas Bojer
|
|
![]() |
|
Jeg tvivler på der er nogle her der syntes det er en lækker bygget spille, måske nogle syntes den er flot, men plastik designet, og det plastik frontpanel der vipper ud når skuffen kommer det er fuldstændig i klasse med den gl 200kr sony afspiller jeg nævnte, når prisen så er 6000kr, eller mere, så ville jeg nok forvente at den var lidt mere kagedåse agtig, lidt ala en oppo, og ikke så engangs plastik indpakning.
Det har så ikke nødvendigvis noget med afspilning og levetid at gøre , det er udelukkende relateret til min tung ting lækker at røre ved fetish, hvilket den slet ikke får liv i. Og er den ikke på hylden når jeg vågner imorgen så vil jeg nok ikke lede efter den. Jeg håber de får lidt mere logik ag facon på de forskellige indstilinger som feks bit opløsning, jeg mener det er helt sort at sende 12 bit ud, når UHD film er 10 bit, det er unødvendig upsampling, og kun med til at trigge potientelle HDMI kabler der er lige på vippen til at gi op ved UHD 4K afspilning. Generelt vil jeg have pure direct fra disk til min monitor, i det tilfælde hvor jeg fodre et 1080P display med UHD materiale og vælger at nedskalere til 1080P og køre 4:4:4 ud, altså holde den oprindelige croma opløsning, og gerne 10bit, ikke 8 og heller ikke 12, men det er detsværre ikke muligt, så jeg må klare mig med 12 bit. Nu er jeg så heldig at have et display der ikke lider af reduceret bit opløsning som alle monitore ellers har, så ønsker jeg ikke at afspilleren skal rode rundt i det. Kigger jeg på spillen er billedkvalitet funktionalitet osv opfyldt, men hvis jeg så ser prisskiltet, så er jeg ikke ubevist om at det er fordi der mangler alternativer på markedet, og rimelig sikker at når nyhedsværdien og bedre alternativer ser dagens lys , så er det en afspiller der er værdiafskrevet og ingen gensalgsværdi har. Det kan man så være enige eller uenig i, det ændre ikke min oplevelse og holdning omkring både afspiller og formatet, og vi har alle lige meget ret, da vi selv har købt og betalt den afspiller vi har stående, som vi er imponeret eller knap så imponeret over, jeg vil ikke anbefale nogen til at på nuværende tidspunkt bruge 5000kr på afspilleren eller formatet, medmindre man gerne vil noget anderledes, for det er det helt sikkert, pt kan jeg bare ikke se det er til det bedre. Jeg er helt bevist om at jeg ikke representere flertallet.
![]() Redigeret af stridsvognen - 05-Juni-2016 kl. 01:59 |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det var ikke anderledes da jeg købte min første BD spille i 2008. Blev endda købt som fælleskøb fra UK til den enorme pris af 3200kr. Pakken indeholdt en Panasonic BD30 + et Supra hdmi kabel. Vel 3-4 gange prisen på en dvd afspiller på det tidspunkt, men jo også en helt anden billed og lydkvalitet.
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
@Stridsvognen
Jeg prøver virkelig at forstå hvor det er du vil hen med dine indlæg. Jeg kan forstå, at du ikke er tilfreds med afspillerens præstationer - fair nok. Omvendt, når jeg benytter den pågældende afspiller på et panel som afspilleren i bund og grund er beregnet til at sende sine signaler til, så fungere afspilleren stort set perfekt. Når jeg skriver stort set perfekt skyldes det jo, at der kan være uhensigtsmæssigheder som jeg bare endnu ikke har konstateret ved mit brug af afspilleren. Min brug at afspilleren begrænser sig til at se DVD/BD/4K BD og i alle tilfælde afspilles medierne helt perfekt. Jeg vil endda gå så langt, at jeg på DVD siden er imponeret over afspillerens opskaleringspotentiale - og jeg kommer fra en Oppo BDP103. Jeg har ikke observeret billede fejl som jeg kan relatere til afspilleren. Så benytter jeg Youtube ved 4K video, det kører hurtigt, og billedet er lækkert. Jeg har ikke konstateret fejl her heller. Og her er vi jo så også ude i min netværksforbindelse som kunne have indflydelse. Jeg benytter såmænd også USB indgangen på fronten til at vise foto fra - virker også hurtigt og med et lækkert billede. Jeg kan dog se, at afspilleren er meget afhængig af, at jpg formatet er perfekt (jeg skal ikke lige gøre mig klog på den historie), ellers smutter afspilleren videre til det næste billede. Byggekvaliteten. Jo, jeg havde måske også forventet mig lidt mere på materialevalget af det synlige med tanke på prisen. Det er plastic. Men kigger jeg nærmere på f.eks. frontklappen, så er denne faktisk særdeles velgennemtænkt, velfungerende og slutter nærmest hermetisk til området omkring disk skuffen - altså en ret lille chance for støv. Det kan jeg virkelig godt lide. Og selve chassiset er faktisk ganske velafstivet, og gør det - vil jeg vurdere, lige så godt som et metal chassis. Og når det kommer til stikforbindelser m.v., så er disse i en meget glimrende kvalitet - og antallet af forbindelsestyper gør afspilleren ret så fleksibel. Men nu er indholdet af og kvaliteten af de elektroniske komponenter jo det helt afgørende. Og her er der vist intet at klage over. Når det kommer til UHD og HDR, har jeg redegjort for dette i et indlæg tilbage i denne tråd. Jeg mener f.eks. ikke, at der er nogen større grund til at indkøbe 4K BD udgaver af BD´er som man i forvejen ejer, hvis disse blot er opskalerede udgaver af den oprindelige BD. Om folk skal vælge 4K/HDR formatet. Her håber jeg minsandten at folk selv går ud og kigger og bedømmer hvad de ser - og om de kan se forskellen. For mig er forskellen til 4K som fra overgangen til BD fra DVD - altså under forudsætning af, at 4K BD´en er korrekt optaget.
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
At bruge en 4K afspiller på en SD/HD gengiver, og derefter beklage gengivelsens kvalitet, svarer vel lidt til, at klage over en cd afspiller når man kun har kasettebånd.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |