recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt om min nye Pana DP-UB9000, observationer

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 13:38
Nu har jeg testet på BBC Planet Earth 2, HDR. Der er forskel mellem Sharpness -4 og Sharpness 0.

Jeg holder meget af at se naturfilm over et bredt spektrum. Det som jeg specielt holder af er naturlige farver og detaljer. Jeg testede på samme scene flere gange, nemlig et clip med et tigerhoved. På Sharpness 0 var billedet  meget detaljeret, og man kan se alle hår og øjnefarver meget tydeligt, og specielt tigerens hår som oftest adskilt, så man kan næsten se hvert enkelt hår i visse dele af tigerens hoved.

Ved Sharpness -4 havde jeg stadig et flot billede, men netop tigerens hår blev en anelse udvisket, ikke voldsomt, men nok til at se en lille forskel. Jeg har prøvet at tage "Før/efter" billede, men jeg kan nok ikke holde mit Canon EOS550D roligt nok til at forskellen i billederne bliver synlige. Jeg bilder mig selv ind, at indstillingen Sharpess -4 også påvirker kontrasten en smule generelt.

Jeg ved ikke om Sharpness indstillingerne og resultatet heraf afhænger af hvad man bruger til fremvisningen (OLED/LCD/Projektor). Måske er resultatet af min test også påvirket af, at min afspiller er indstillet til OLED - blot en tanke.

Så alt taget i betragtning, så er afspilleren tilbage i Sharpness "0".
Sony CD afspiller, Sony HT ST5000, Panasonic 4K HDR, B&W Head phones, og Pana DP-UB9000-
Til top
Annonce

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 14:34
Det er et sharpness/ detalje boost, som gør du ser tingene en smule mere fremhæved end de er på kildematerialet, hvis du foretrækker det kan du evt prøve at still dine luma sharpness til +1- +2 og du vil få endnu mere af det samme.

En ting jeg har bemærket er også en smule mere fremhævet film grain med standard indstilling, hvilket også er naturligt med enhancement, medmindre man samtidig tweaker på støj reduktion, og så er man igen ude i den store smags konkurence.

Personligt foretrækker jeg det mere naturligt tilbagelænede look som oftest er det der er i materialet, et eksempel kan være at se The Fifth element, den gamle og den nye remastered in 4K.

Sony har givet remasteren fuld gas på sharpness og detail enhancement i remasteren og boostet farverne.

Der får man en god ide om hvad man er til.

Redigeret af stridsvognen - 05-Oktober-2018 kl. 14:36
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Crystalio2|Calibre Vantage|JVC DLA X7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900|Xbox One S|DVDO VP50|Denon DVD A1UD|Denon AVC A1D/A1XVA|Dali Gravity
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 22331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Det er et sharpness/ detalje boost, som gør du ser tingene en smule mere fremhæved end de er på kildematerialet, hvis du foretrækker det kan du evt prøve at still dine luma sharpness til +1- +2 og du vil få endnu mere af det samme.

En ting jeg har bemærket er også en smule mere fremhævet film grain med standard indstilling, hvilket også er naturligt med enhancement, medmindre man samtidig tweaker på støj reduktion, og så er man igen ude i den store smags konkurence.

Personligt foretrækker jeg det mere naturligt tilbagelænede look som oftest er det der er i materialet, et eksempel kan være at se The Fifth element, den gamle og den nye remastered in 4K.

Sony har givet remasteren fuld gas på sharpness og detail enhancement i remasteren og boostet farverne.

Der får man en god ide om hvad man er til.

Næh tak, jeg skal ikke ændre på min afspillers standard indstillinger. Til mit brug er disse aldeles fortræffelige.
Sony CD afspiller, Sony HT ST5000, Panasonic 4K HDR, B&W Head phones, og Pana DP-UB9000-
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu