recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt om MSI Diva Live MB og billedkval.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLidt om MSI Diva Live MB og billedkval.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt om MSI Diva Live MB og billedkval.
    Sendt: 03-Marts-2009 kl. 11:53

Jeg er nu stødt ind i store problemer med at få installeret forstærkerkortet (åbner nok lige et emne herom senere), så i mellemtiden kan jeg jo lige komme med de første indtryk m.h.t. billedkvalitet i forhold til mine "dedikerede bokse2 (en rimelig Denon DVD-A/SACD afspiller og Canal Digital’s HD boks uden harddisk).

Man bliver godt nok skuffet, første gang man kaster en DVD i drevet. Billedkvaliteten er simpelthen direkte dårlig. TV med DVBViewer er heller ikke imponerende, og der er nogle underlige fejl horisontalt i midten når der panoreres, næsten som om den øverste halvdel er forskudt i forhold til den underste og ikke kan følge med. CPU (Phenom X4 9350e)
 viser dog kun 5-10% så det er nok onboard GPU der ikke fungerer optimalt.

En BIOS opdatering, og installation af nyeste grafikdrivere gjorde dog underværker. Umiddelbart vil jeg sige at DVD nu er fuldt på højde med Denon. Mht. TV med FireDTV og DVBViewer, så skal der nok eksperimenteres med at finde det bedste sammenspil mellem opløsning på PC og TV’s evne til at behandle dem. Jeg vil dog mene at det setup jeg fandt bedst til HD TV, kunne måle sig med CD’s HD boks.

Jeg kan ikke rigtigt blive klog på CPU belastningen, men det skyldes nok sammenspillet med onboard GPU. Jeg prøvede med 1080p med fuld knald på farvedybde og opdateringsfrekvens, og et rigtigt lækkert National HD billede, trak kun 3-5% CPU. Andre gange så jeg med den samme opsætning pludselig op til 20%. Der er dog begyndende problemer ved panoreringer ved denne opløsning, og jeg må lige eksperimenter om der skal køres 720p, 1080i eller 1080p.
Ved 1920x1080 bliver DVBViewer mærkbart mere ustabilt, når der skiftes kanal (pixelering, grøn skærm og pivelyde), og skal så genstartes.

Så en midlertidig vurdering her på et tidligt stadie, er at det nok skal kunne lade sig gøre at opnå samme kvalitet som CD’ HD boks og samme kvalitet som en god dedikeret DVD-afspiller, mens stabilitet nok er en anden sag.

Redigeret af audio - 03-Marts-2009 kl. 12:45
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu