|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
c_kjep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() |
|
vil rigtig gerne skrive nogen kommentare om hvad min oplevelse er, og plusser og minusser selvom de fleste nok kan blive hurtigt enige om at der sku nok ikke er så mange minusser. |
||
![]() |
||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Nu har jeg rigtigt mange gange læst dette standpunkt rundt om i forummet. Det er sikkert rigtigt, men jeg er aldrig stødt på en forklaring af forskellen. Hvad er retention og hvad er brun in? og til c-kjep - glæd dig til din nye skærm. Den er fantastisk. Min har hængt på væggen i en god måneds tid nu, og jeg har ikke fortrudt opgraderineg i stuen fra 436 til 5090H! Redigeret af Poplic - 24-Maj-2009 kl. 20:43 |
||
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
lige netop på den pz er kontrasten ikke særlig høj, så til spil kan biograf godt virke mørk. havde dog nok sat den til normal, for synes resten af billedet ikke ser særlige godt ud på dynamisk. der er en kæmpe forskel på biograf mode på en pio 5090H og en pz. Redigeret af xcardman - 24-Maj-2009 kl. 20:55 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
bare en let forklaring
burn in er ved sort skærm, er at der sidder rester af menuer logoer eller andet som en skygge. Det kan ikke fjernes igen, så når man ser en sort scene i en film så kan man stadig se skyggen af et logo. retention er faktisk det samme, men når man så ser et andet program bliver det hurtig fjernet igen. LG har lidt ved retention på mange af deres plasma skærm, panasonic er bedre og på en pioneer oplever man det stort set aldrig. LG er dog blevet bedre på deres pq model. LCD og crt kan også får burn in. Det er bare blevet et agument for ikke at købe en plasma skærm. Tror faktisk mange sælger af lcd har startet denne fordoms kampagne. Redigeret af xcardman - 24-Maj-2009 kl. 21:09 |
||
![]() |
||
c_kjep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 172 |
![]() |
|
til Poplic. glæder mig også utrolig meget, og det er jo et gigantisk spring for mit vedkommende, der før i tiden har siddet med et 2 år gammelt philips.
![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
eneste minus jeg har er dens strømforbrug og genskin. Alle plasma har og de nye led har også genskin. Så det ved jeg ikke rigtig om man kan kalde minus. strømforbrug. Men når man køber en ferrari, så bruger den jo også lidt ekstra benzin Redigeret af xcardman - 24-Maj-2009 kl. 21:01 |
||
![]() |
||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Hmm - så er jeg egentlig lidt i tvivl om hvad det er, der er på min gamle pio 436'er. Jeg har efterhånden oparbejdet et permanent TV2 logo oppe i venstre hjørne. Det ses ikke ved sort skærm, men specielt på lyse scener kan man ane logoet, selvom jeg ser andre kanaler eller DVD/Blu-ray. Det går ikke hurtigt væk ved andre kanaler. I hvert fald er det der stadig selvom jeg i et par dage har set udelukkende har set andre kanaler. Om det er umuligt at fjerne ved jeg ikke. Jeg er ikke voldsomt generet af det til dagligt, så jeg har ikke gjort noget for at fjerne det med de forskellige DVD'er man kan downloade her på siden. Men er det burn in eller retention? |
||
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||
![]() |
||
![]() |
|
det kunne godt lyde som om det er burn in. Nu er 436 også en lidt ældre sag og alle producenter fra 2007 og frem er blevet langt bedre til at lave modstandsdygtige skærme. Min kommende monitor pioneer 500M er jo faktisk lavet til at står med reklamer. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Poplic
du kunne prøve og lade din skærm stå i cirka en halv time med sne på. hvis du bruger dens analog tuner Redigeret af xcardman - 24-Maj-2009 kl. 21:08 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det vil jeg prøve med det samme. Jeg er klar over, at teknologien ikke var så god den gang 436 var på markedet (Det er nu stadig et fremragende TV), og som sagt: Jeg er slet heller ikke skræmt væk. Hvis det jeg har er burn in, så behøver man ikke været så skrækslagen, som mange giver udtryk for. Nuvel, går man op i det perfekte billede, er det selvfølgelig en skidt ting, men der er nu så mange andre faktorer, der ødelægger billedet mere - dårligt signal og komprimering, sollys og genskind etc. I et optimalt setup ville det nok irritere mere, men nu har det fået plads på soveværelset, og der er synet alligevel lidt sløret sidst på aftenen Jeg vender tilbage, hvis sne på skærmen virker... |
||
||
![]() |
||
onkeldunkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
|
Der er en meget god beskrivelse af burn-in, retention og hvad man kan gøre for at undgå det/gøre ved det: http://samsungplasmatvfaq.com/index.php/Break-in,_burn-in,_a nd_image_retention |
||
Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI Anthony Gallo MPS Sub Onkyo 876 Logitech Squeezebox Duet(s) Logitech Harmony 895 Sony Playstation 3 Samsung SMT-H3126PVR |
||
![]() |
||
![]() |
|
trist for dem med et dårlige tv, men bare vi kan nyde vores dejlige plasma tv |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |