recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt receiver-snak mens køb og salg står på...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt receiver-snak mens køb og salg står på...

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt receiver-snak mens køb og salg står på...
    Sendt: 16-Februar-2014 kl. 09:47
Så går man og tænker på hifi og surround, men ak - ingen af vennerne interesserer sig for den slags... Så nu må jeg dele tankerne her. Jeg er ikke så kyndig inde for dette område, selvom det interesserer mig, så mine krav og valg falder måske lidt sjovt i nogens ører.

Jeg er langsomt ved at sælge min Pioneer SC-LX82, som jeg har været glad for, og som har drevet bl.a. mine Dali IKON8 fronter fint. Det er lang tid siden, at jeg har set mig om efter receivere, så jeg troede, at dens, på papiret, 190 W pr. kanal ved 6 ohm var noget nær det højeste, da en SC-LX82 jo er en Pioneer topmodel, men jeg ser, at bare den "næststørste" Onkyo 3xxx er på 200 W.

Jeg ser selvfølgelig på mange ting udover de famøse watt, men de er nu også vigtige for mig, da jeg har ladet mig fortælle, at Dalis IKON serie skulle være rimelig krævende i forhold til, at de skal yde det bedste.

Nå men jeg har været meget glad for ICEpower, da det er ubehageligt at sidde i sin lukket hjemmebio og have det varmt under en ellers god film. Samtidig kunne det dog være sjovt at prøve et nyt mærke, eksempelvis Denon. Den AVR 4520 ser spændende ud med sine 210 W, og så kan den vist afspille fra digitale kilder på de ikke-primære zoner. Jeg er dog usikker på, om det også gælder HDMI-indgangene, da det er via HDMI-kabel, at jeg overfører lyd fra min computer.

Pengene er kun til brugt, så jeg må se, hvad jeg kan få, men med en 1-årig dreng i den lille lejlighed, bliver anlægget brugt så lidt, at jeg heldigvis ikke har travlt, meeen... Det er da spændende at se, hvad den næste receiver ender med at blive.

Fortsat god søndag til mine fælles recordianere.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 11:22
Pudsigt, jeg "Lider" selv af lidt af det samme. Der er ikke mange i min omgangskreds der som jeg nyder og glædes over god lyd, og et glimrende billede. Så man føler sig lidt ensom, for man ville egentlig så gerne dele det i ens øjne "Helt fabelagtige".

Jeg må erkende at jeg selv var fantastisk glad for min SC-LX 82, måske brugte jeg den på en anden måde end du.

Hvad angår valg at ny receiver, så kan du som du nok ved ikke rigtigt regne med producent angivelser af watt/effekt - altså med mindre det bakkes op af et tilsvarende "Overall" effektforbrug af selve receiveren, og her typisk over 1000 watt. En receiver der angives til f.eks. 5x200 watt, og samtidig har et overall forbrug på angivet 600 watt, det holder jo nok ikke. Ice-power kan dog være lidt sværere at forholde sig til i sammenligninger.

Du må ud og lytte og teste, tage det bedste med hjem til home-tests. Men jeg ville nok kigge på de store Marantz, Onkyo og Integra. Den sidste kan jeg selv stå inde for.   Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 12:16
Ja jeg havde vist hørt det med det egentlige effektforbrug og kan se, at en TX-NR3010 er på 1010 W, hvor en Denon AVR 4520 (som jeg på papiret ellers var blevet lun på) er på kun 780 W. Min SC-LX82 er helt nede på 330 W, men den er jo svær at sammenligne, som du også siger. Men måske skal jeg se bort fra Denon...

Jeg kigger også også meget i retning af Integra og ser den som værende nær Onkyo. Marantz kender jeg INTET til. Jeg må lige ind og se, hvad DBA har at byde på.

Og gad vide om jeg overhovedet kan komme af med min egen receiver hehe
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Ja jeg havde vist hørt det med det egentlige effektforbrug og kan se, at en TX-NR3010 er på 1010 W, hvor en Denon AVR 4520 (som jeg på papiret ellers var blevet lun på) er på kun 780 W. Min SC-LX82 er helt nede på 330 W, men den er jo svær at sammenligne, som du også siger. Men måske skal jeg se bort fra Denon...

Jeg kigger også også meget i retning af Integra og ser den som værende nær Onkyo. Marantz kender jeg INTET til. Jeg må lige ind og se, hvad DBA har at byde på.

Og gad vide om jeg overhovedet kan komme af med min egen receiver hehe
Denon er skam okay - de er bare ikke lige mig.

Det er svært at sælge noget som helst seriøst.

Integra har i mine øjne to store fordele, en super service og muligheden for at få receiveren Pro-kalibreret. At jeg så selv også selv synes at kvaliteten på Integraen er en kende bedre end på Onkyo er så en anden sag.Smile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 12:49
Ja et eller andet sted ville det da også undre mig, hvis Denons største ikke er kraftig nok.

Bliver Integras receivere også brændende varme?
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 14:39
190/200/210 Watt giver "samme" lydtryk. Prøv at ændre volumen 3dB, det er faktor 2 i effekt (watt). en ændring på 0,5dB er lig med en ændring i effekt på faktor 1,122.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 15:04
Hvorfor er det du vil skifte din lx82? De fleste af de andre modeller du har kig på, vil falde bagefter hvis man begynder og måle udgangseffekten i 5/7 kanals drift. Der har Pioneers klasse D en tendens til og vinde stort.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

190/200/210 Watt giver "samme" lydtryk. Prøv at ændre volumen 3dB, det er faktor 2 i effekt (watt). en ændring på 0,5dB er lig med en ændring i effekt på faktor 1,122.

Jeg er ikke helt med - er det for at give mig et indtryk for, hvor meget 190/200/210 Watt er i forhold til hinanden?

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Hvorfor er det du vil skifte din lx82? De fleste af de andre modeller du har kig på, vil falde bagefter hvis man begynder og måle udgangseffekten i 5/7 kanals drift. Der har Pioneers klasse D en tendens til og vinde stort.

Jeg tænkte, at jeg ville udskifte den, inden det bliver helt umuligt at sælge den. Desuden overvejer, at indføre noget NAS og nok en Dune HD 3D Base, og da den kun har én HDMI-udgang, så skal jeg op i en receiver med v1.4.

Hvad mener du desuden med "... vil falde bagefter..."?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 15:28
LX83 er med 2 hdmi udgange. Behøver ikke koste det store at skifte. For 1 1/2 år siden røg min LX71 til fordel for LX83, og sikke en opgradering, mere power, bedre styr på bassen, og knap så lys i diskanten. Efter et tweak er den faktisk blevet varm i lyden. Pris for at skifte 3 år gammel reciever til ny dengang, var 3000kr, og alle penge værd.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

LX83 er med 2 hdmi udgange. Behøver ikke koste det store at skifte. For 1 1/2 år siden røg min LX71 til fordel for LX83, og sikke en opgradering, mere power, bedre styr på bassen, og knap så lys i diskanten. Efter et tweak er den faktisk blevet varm i lyden. Pris for at skifte 3 år gammel reciever til ny dengang, var 3000kr, og alle penge værd.

En SC-LX82 er også med to HDMI-udange, men det er jo HDMI 1.4, som jeg har brug for til 3D. En opgradering til SC-LX83 ville også kunne gøre det, men jeg kan ikke finde nogen.

Jeg er lidt bange for HDMI-problemerne på DTR 80.2 og TX-NR5008, men disse gamle modeller kunne også være interessante.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 15:57
Jeg ville også være noget nervøs for HDMI Board på Onkyo og Integra. Men vælger du de nye modeller er problemet løst, i det mindste på Integra.Smile
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ville også være noget nervøs for HDMI Board på Onkyo og Integra. Men vælger du de nye modeller er problemet løst, i det mindste på Integra.Smile

Siger hvem? Mon ikke man bør vente et par år før man kan udtale sig skråsikkert om det?
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu