recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt receiver-snak mens køb og salg står på...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt receiver-snak mens køb og salg står på...

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

190/200/210 Watt giver "samme" lydtryk. Prøv at ændre volumen 3dB, det er faktor 2 i effekt (watt). en ændring på 0,5dB er lig med en ændring i effekt på faktor 1,122.

Jeg er ikke helt med - er det for at give mig et indtryk for, hvor meget 190/200/210 Watt er i forhold til hinanden?

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Hvorfor er det du vil skifte din lx82? De fleste af de andre modeller du har kig på, vil falde bagefter hvis man begynder og måle udgangseffekten i 5/7 kanals drift. Der har Pioneers klasse D en tendens til og vinde stort.

Jeg tænkte, at jeg ville udskifte den, inden det bliver helt umuligt at sælge den. Desuden overvejer, at indføre noget NAS og nok en Dune HD 3D Base, og da den kun har én HDMI-udgang, så skal jeg op i en receiver med v1.4.

Hvad mener du desuden med "... vil falde bagefter..."?

Forskellen mellem de forskellige store recieveres effekt er så lille at det i praksis er uden betydning. Som FLarsen skrev så skal man bruge den -dobbelte- effekt for at få en 3db forbedring. Du kan selv  prøve at skrue 3db op og ned på volumenkontrollen for at høre hvor meget eller hvor lidt det egentlig er. Dertil kommer at højttalerne skal kunne tåle effekten. Jeg tvivler på at at sæt Dali kan håndtere 400W.

Hvis du vil sælge inden den bliver usælgelig, så tag med in mente at HDMI 2.0 kommer lige om lidt. Jeg regner i hvert fald med at det kommer i de modeller der kommer senere i 2014. "Lige nu" er IMO et meget ringe tidspunkt at købe reciever, men sikkert et godt tidspunkt at komme af med det man har...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg ville også være noget nervøs for HDMI Board på Onkyo og Integra. Men vælger du de nye modeller er problemet løst, i det mindste på Integra.Smile

Siger hvem? Mon ikke man bør vente et par år før man kan udtale sig skråsikkert om det?
Integra + deres forhandlere. Og blot for din info DTR 80.3 har været på markedet i over 2 år.

Redigeret af Hother - 16-Februar-2014 kl. 16:30
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 16:50

Jeg ville også være noget nervøs for HDMI Board på Onkyo og Integra. Men vælger du de nye modeller er problemet løst, i det mindste på Integra.Smile

Siger hvem? Mon ikke man bør vente et par år før man kan udtale sig skråsikkert om det?
Integra + deres forhandlere. Og blot for din info DTR 80.3 har været på markedet i over 2 år.

Var det ikke de selv samme forhandlere som indtil for nylig har benægtet at der i det hele taget var et problem? Meget troværdig kilde.

Du skrev jo de nye modeller. Det er vel ikke dem der har været på markedet i over to 2 år.
De gamle modeller som 80.3 i virkeligheden er, er ikke andet end en Onkyo i en anden indpakning og med lidt ekstra funktioner. Dem har der været masser af problemer med, så hvad skulle få mig til at tro at Intagraen er meget bedre?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 16:58

Var det ikke de selv samme forhandlere som indtil for nylig har benægtet at der i det hele taget var et problem? Meget troværdig kilde.

Omkring DTR-80-3, de kom på markedet i august 2011.

Nu ved jeg ikke hvilken forhandler du har i tankerne, men min forhandler er meget troværdig.

Redigeret af Hother - 16-Februar-2014 kl. 17:00
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 17:05
Nu ved jeg ikke, om der kan høres stor forskel mellem TX-NR3xxx og TX-NR5xxx, når de er på hhv. 200 og 220 W, men jeg tænker, at det må da være her, at der er forskel på Onkyos receivere, da der stort set ikke er andre steder de differentierer.

Nu skal det ikke går op i diskussioner, men er man i tvivl om HDMI-problemerne fortsatte efter TX-NR5008 og DTR 80.2, så kan man vel bare google passende søgeord og se hvor mange resultater, man får; så får man da et nogenlunde indtryk af det.

Redigeret af Chaospling - 16-Februar-2014 kl. 17:09
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 17:16

Nu skal det ikke går op i diskussioner, men er man i tvivl om HDMI-problemerne fortsatte efter TX-NR5008 og DTR 80.2, så kan man vel bare google passende søgeord og se hvor mange resultater, man får; så får man da et nogenlunde indtryk af det.
Ganske enig, men DTR 80.2 har der været problemer med - også hos migSmile
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 17:18

Nu ved jeg ikke, om der kan høres stor forskel mellem TX-NR3xxx og TX-NR5xxx, når de er på hhv. 200 og 220 W, men jeg tænker, at det må da være her, at der er forskel på Onkyos receivere, da der stort set ikke er andre steder de differentierer.

Nej Du har ret. Vi har haft Onkyo vs Integra diskussionen. Ingen grund til at tage den een gang til.

Angående effekt, så er forskellen mellem 200 og 220 Watt -helt- uden betydning. Det er ren marketing uden praktisk betydning. Det vil være mindre 1db forskel. Det er så lidt at man knapt eller slet ikke kan detektere det med ørene.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 17:18

Forskellen på 200 og 220 watt afsat i højtaleren er cirka 0,5dB (se mit første indlæg). Det er så mit håb at du vil prøve at ændre lydstyrken på din LX82 med 0,5dB for at få en oplevelse af hvor meget lydtrykket ændre sig. Skriv endelig så vi kan se hvor voldsomt du syntes ændreingen er, og gerne hvad du vil betalt i kroner for en sådan forøgelse af lydtrykket.

Big smile Big smile Big smile
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 18:18
Hehe ja de 0,5dB er godt nok ikke meget!!! Det vil jeg nok betale lige så meget ekstra for i kroner. Men på de to maskiner med hhv. 200 og 220 W har samtidig effektforbrug på 1010 W og 1160 W. Det lyder ellers af noget... Wink Det får bare Onkyos top receiver til at virke overflødig. Gad vide om det er derfor, at der ikke kommer flere 80'ere fra Integra...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 18:21
Jeg ville beholde forstærkeren, trække et optisk kabel mellem dune og forstærker og HDMI mellem dune og tv - og så ellers vente på forstærkere med HDMI 2.0.
Personligt ville jeg ikke turde satse på hverken Onkyo eller Integra grundet historikken med HDMI fejl.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 18:34
@KlausDM: Det ville også klart være det fornuftigste for mig ikke at bruge penge på hifi/surround for tiden. Problemet med det optiske kabel er, at jeg ikke kan overføre HD lyd. Ellers var den løsning klart at foretrække

Kommer HDMI 2.0 virkelig til at gøre så stor forskel?

Redigeret af Chaospling - 16-Februar-2014 kl. 18:36
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 18:50
@ chaos

Efterhånden som 4k og HFR bliver mere udbredt, ja så vil hdmi 2.0 få sin eksistensberetigelse. Indtil da, not so much.. Jeg købte ny receiver i november fordi jeg "skulle".. Havde det ikke været nødvendigt, ville jeg vente på 2.0..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu