|
Lidt receiver-snak mens køb og salg står på... |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Forskellen mellem de forskellige store recieveres effekt er så lille at det i praksis er uden betydning. Som FLarsen skrev så skal man bruge den -dobbelte- effekt for at få en 3db forbedring. Du kan selv prøve at skrue 3db op og ned på volumenkontrollen for at høre hvor meget eller hvor lidt det egentlig er. Dertil kommer at højttalerne skal kunne tåle effekten. Jeg tvivler på at at sæt Dali kan håndtere 400W. Hvis du vil sælge inden den bliver usælgelig, så tag med in mente at HDMI 2.0 kommer lige om lidt. Jeg regner i hvert fald med at det kommer i de modeller der kommer senere i 2014. "Lige nu" er IMO et meget ringe tidspunkt at købe reciever, men sikkert et godt tidspunkt at komme af med det man har... |
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|||
Integra + deres forhandlere. Og blot for din info DTR 80.3 har været på markedet i over 2 år.
Redigeret af Hother - 16-Februar-2014 kl. 16:30 |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|||
Var det ikke de selv samme forhandlere som indtil for nylig har benægtet at der i det hele taget var et problem? Meget troværdig kilde. Du skrev jo de nye modeller. Det er vel ikke dem der har været på markedet i over to 2 år. De gamle modeller som 80.3 i virkeligheden er, er ikke andet end en Onkyo i en anden indpakning og med lidt ekstra funktioner. Dem har der været masser af problemer med, så hvad skulle få mig til at tro at Intagraen er meget bedre? |
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|||
Omkring DTR-80-3, de kom på markedet i august 2011. Nu ved jeg ikke hvilken forhandler du har i tankerne, men min forhandler er meget troværdig.
Redigeret af Hother - 16-Februar-2014 kl. 17:00 |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
|||
Nu ved jeg ikke, om der kan høres stor forskel mellem TX-NR3xxx og TX-NR5xxx, når de er på hhv. 200 og 220 W, men jeg tænker, at det må da være her, at der er forskel på Onkyos receivere, da der stort set ikke er andre steder de differentierer.
Nu skal det ikke går op i diskussioner, men er man i tvivl om HDMI-problemerne fortsatte efter TX-NR5008 og DTR 80.2, så kan man vel bare google passende søgeord og se hvor mange resultater, man får; så får man da et nogenlunde indtryk af det. Redigeret af Chaospling - 16-Februar-2014 kl. 17:09 |
||||
![]() |
||||
|||
Ganske enig, men DTR 80.2 har der været problemer med - også hos mig
![]() |
||||
|
||||
![]() |
||||
|||
Nej Du har ret. Vi har haft Onkyo vs Integra diskussionen. Ingen grund til at tage den een gang til. Angående effekt, så er forskellen mellem 200 og 220 Watt -helt- uden betydning. Det er ren marketing uden praktisk betydning. Det vil være mindre 1db forskel. Det er så lidt at man knapt eller slet ikke kan detektere det med ørene. |
||||
![]() |
||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|||
Forskellen på 200 og 220 watt afsat i højtaleren er cirka 0,5dB (se mit første indlæg). Det er så mit håb at du vil prøve at ændre lydstyrken på din LX82 med 0,5dB for at få en oplevelse af hvor meget lydtrykket ændre sig. Skriv endelig så vi kan se hvor voldsomt du syntes ændreingen er, og gerne hvad du vil betalt i kroner for en sådan forøgelse af lydtrykket. ![]() ![]() ![]() |
||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||||
![]() |
||||
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
|||
Hehe ja de 0,5dB er godt nok ikke meget!!! Det vil jeg nok betale lige så meget ekstra for i kroner. Men på de to maskiner med hhv. 200 og 220 W har samtidig effektforbrug på 1010 W og 1160 W. Det lyder ellers af noget...
![]() |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19841 |
|||
Jeg ville beholde forstærkeren, trække et optisk kabel mellem dune og forstærker og HDMI mellem dune og tv - og så ellers vente på forstærkere med HDMI 2.0.
Personligt ville jeg ikke turde satse på hverken Onkyo eller Integra grundet historikken med HDMI fejl. Klaus |
||||
![]() |
||||
|||
@KlausDM: Det ville også klart være det fornuftigste for mig ikke at bruge penge på hifi/surround for tiden. Problemet med det optiske kabel er, at jeg ikke kan overføre HD lyd. Ellers var den løsning klart at foretrække
Kommer HDMI 2.0 virkelig til at gøre så stor forskel? Redigeret af Chaospling - 16-Februar-2014 kl. 18:36 |
||||
![]() |
||||
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
|||
@ chaos
Efterhånden som 4k og HFR bliver mere udbredt, ja så vil hdmi 2.0 få sin eksistensberetigelse. Indtil da, not so much.. Jeg købte ny receiver i november fordi jeg "skulle".. Havde det ikke været nødvendigt, ville jeg vente på 2.0.. |
||||
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |