recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt receiver-snak mens køb og salg står på...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt receiver-snak mens køb og salg står på...

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Ikke at jeg stopper her hehe Kunne godt finde på at tale om watt og overskud... Selvom det selvfølgelig skal høres og sammenlignes...
Der er det dejligt at have en masse strøm til rådighed. Så må fabrikanterne gerne begynde at oplyse en masse målinger. Husk når du kigger på maksimalt strømforbrug at din LX82 er en klasse D (læs type D) der har en effektivitet på cirka 90%, hvor en almindelig klasse AB har en effektivitet på cirka 50%. Derudover går der en masse watt til diverse andre kredsløb.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 18:51
Jeg tvivler lidt på at de 330W der står bagpå hans LX82 er "max power consumption", de store pio modeller er mange gange blevet testet til over 100-120W pr kanal, med 7 kanaler i drift samtidigt. Lx90'eren er iøvrigt blevet målt til over 7x180W med træk på dem alle, og den står der kun 550W bagpå.
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Point: 341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 19:03
Trådstarter, har du evt. haft lidt kig på Anthem Surround receiver?.
De starter på 12.000 og går op, de er ikke med alle mulige fanzy features som aldrig bliver brugt. De kommer med det nødvendige, og ARC rumkorrektion.
Efter jeg gik fra audeyssey til ARC, er der kommet helt nyt liv i system. ARC integrerer helheden af højtaler og subwoofer MEGET bedre end det audeyssey jeg havde. Mener det var Audeyssey XT.

Redigeret af Grymok - 17-Februar-2014 kl. 19:03
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Ikke at jeg stopper her hehe Kunne godt finde på at tale om watt og overskud... Selvom det selvfølgelig skal høres og sammenlignes...
Der er det dejligt at have en masse strøm til rådighed. Så må fabrikanterne gerne begynde at oplyse en masse målinger. Husk når du kigger på maksimalt strømforbrug at din LX82 er en klasse D (læs type D) der har en effektivitet på cirka 90%, hvor en almindelig klasse AB har en effektivitet på cirka 50%. Derudover går der en masse watt til diverse andre kredsløb.

Ja jeg er helt med på, at jeg ikke kan sammenligne effektforbruget lige over, når der er tale om forskellige typer forstærkere. Det var også derfor, at jeg startede med at sammenligne de oplyste watt ved 6 ohm, som lader til at være en standard; men det er vist heller ikke så lige til.

Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Trådstarter, har du evt. haft lidt kig på Anthem Surround receiver?.
De starter på 12.000 og går op, de er ikke med alle mulige fanzy features som aldrig bliver brugt. De kommer med det nødvendige, og ARC rumkorrektion.
Efter jeg gik fra audeyssey til ARC, er der kommet helt nyt liv i system. ARC integrerer helheden af højtaler og subwoofer MEGET bedre end det audeyssey jeg havde. Mener det var Audeyssey XT.

Nej Anthem har jeg faktisk ikke set så meget på, og jeg har nemlig heller ikke brug for særlig mange features. Dog bruger jeg både zone 2 og 3, så det er et krav. Vil da lige se på dem, men jeg har dog fået hjælp med at slå koldt vand i blodet og prøver stadig at beherske, så det bliver nok ikke til så meget nyt alligevel.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jeg tvivler lidt på at de 330W der står bagpå hans LX82 er "max power consumption", de store pio modeller er mange gange blevet testet til over 100-120W pr kanal, med 7 kanaler i drift samtidigt. Lx90'eren er iøvrigt blevet målt til over 7x180W med træk på dem alle, og den står der kun 550W bagpå.
Der står også 330 Watt bagpå min LX91. Manualen oplyser at "Multi channel simultaneous power output (1 kHz, 1 %, 8 Ω) 7ch total . . . . . . . . . . . . . . . . .700 W". Uden at kende oplysningerne bagpå vil jeg antage at det er et gennemsnits forbrug.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 17:41
Uden at kende oplysningerne bagpå vil jeg antage at det er et gennemsnits forbrug./I]

Præcis

Men det er der mange Pioneer haters herinde som ikke vil høre tale om
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu