|
Lidt receiver-snak mens køb og salg står på... |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Der er det dejligt at have en masse strøm til rådighed. Så må fabrikanterne gerne begynde at oplyse en masse målinger. Husk når du kigger på maksimalt strømforbrug at din LX82 er en klasse D (læs type D) der har en effektivitet på cirka 90%, hvor en almindelig klasse AB har en effektivitet på cirka 50%. Derudover går der en masse watt til diverse andre kredsløb.
|
|||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||
![]() |
|||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||
Jeg tvivler lidt på at de 330W der står bagpå hans LX82 er "max power consumption", de store pio modeller er mange gange blevet testet til over 100-120W pr kanal, med 7 kanaler i drift samtidigt. Lx90'eren er iøvrigt blevet målt til over 7x180W med træk på dem alle, og den står der kun 550W bagpå.
|
|||
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
|||
![]() |
|||
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Status: Offline Point: 341 |
||
Trådstarter, har du evt. haft lidt kig på Anthem Surround receiver?.
De starter på 12.000 og går op, de er ikke med alle mulige fanzy features som aldrig bliver brugt. De kommer med det nødvendige, og ARC rumkorrektion. Efter jeg gik fra audeyssey til ARC, er der kommet helt nyt liv i system. ARC integrerer helheden af højtaler og subwoofer MEGET bedre end det audeyssey jeg havde. Mener det var Audeyssey XT. Men tjek evt Anthem MRX 310 eller 510 http://www.tapeconnection.dk/DvdSurround.aspx?id_category=50&product_number=5821022
Redigeret af Grymok - 17-Februar-2014 kl. 19:03 |
|||
![]() |
|||
Chaospling ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 553 |
||
Ja jeg er helt med på, at jeg ikke kan sammenligne effektforbruget lige over, når der er tale om forskellige typer forstærkere. Det var også derfor, at jeg startede med at sammenligne de oplyste watt ved 6 ohm, som lader til at være en standard; men det er vist heller ikke så lige til.
Nej Anthem har jeg faktisk ikke set så meget på, og jeg har nemlig heller ikke brug for særlig mange features. Dog bruger jeg både zone 2 og 3, så det er et krav. Vil da lige se på dem, men jeg har dog fået hjælp med at slå koldt vand i blodet og prøver stadig at beherske, så det bliver nok ikke til så meget nyt alligevel. |
|||
![]() |
|||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
||
Der står også 330 Watt bagpå min LX91. Manualen oplyser at "Multi channel simultaneous power output (1 kHz, 1 %, 8 Ω) 7ch total . . . . . . . . . . . . . . . . .700 W". Uden at kende oplysningerne bagpå vil jeg antage at det er et gennemsnits forbrug.
|
|||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||
![]() |
|||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||
Uden at kende oplysningerne bagpå vil jeg antage at det er et gennemsnits forbrug./I]
Præcis ![]() Men det er der mange Pioneer haters herinde som ikke vil høre tale om ![]() |
|||
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |