recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt skuffet...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLidt skuffet...

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
andromedia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af pinkytk pinkytk skrev:

Du skulle måske få tjekket dit syn ? Og det er ikke ondt ment :)

Mit syn fejl skam ikke noget. Det samme gælder for min kammerat og for min kæreste.

FOR AT GENTAGE MIG SELV ENDNU ENGANG: JEG KAN GODT SE FORSKELLEN!!!
Jeg synes bare ikke forskellen er imponerende.
Når folk beskriver BD så går de jo helt i selvsving og beskriver det med helt ekstreme positive gloser. Det var derfor jeg købte blu-ray, og det er nok også derfor jeg er blevet skuffet.
Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 17:13

Jeg blev også selv skuffet ved første øjekast, præsis som andre skriver, er det skarphed man kigger efter først, og der er ikke så stor forskel når skærmen kun er 42"

Hvis vi ser bort fra de dårlige Blu-ray, er man ikke i tvil når man har set nogle film, det giver helt klart en anden oplevelse. Det er jo ikke ved nærbilleder af skuespilleren den største forskel er, men derimod natur og scener f.eks ud over en menneskemængde, kort sagt er det detaljemængden som er meget bedre. Det er langt mere som at se ud af et vindue, når man ser Blu-ray. Farver og ikke mindst lyd er også klasser bedre.

Når man først har siddet og set Blu-ray, og så smækker en DVD på... nedtur... og så teksterne på DVD, de er så grimme

m.v.h Jens Christensen

Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
Til top
Louring Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Full HD er fint, men på et 32 tommer eller en dårlig 40 tommer skærm med FULL HD, er det lige meget. Et rigtig godt panel med 1024*768 kan vise et bedre billede, end et dårligt panel med 1920*1080p.

Beklager, men jeg er ikke enig. Det er (igen) en gang plasma-fis. Mit 40' Sony lorte-LCD er 2 år gammelt og der er rigtig stor forskel på DVD og BD.

Lad nu være med den evindelige generaliseren og giv nogle lidt mere nuancerede svar.

Jeg syntes faktisk ikke at der er noget galt i den generaliseren der laves.
Jeg kan slet ikke forstå at du kalder det for noget plasma fis, da jeg ikke kan se at der nævnes noget om plasma kontra LCD. Som jeg læser det han skriver så står der bare at et Full HD på 32", eller Full HD på et skod 40" ikke er noget ved. Så længe der er tale om film er jeg enig - hvis man derimod bruger sit 32" sammen med en computer kan Full HD godt give mening.
I næste sætning står der så at et godt panel med en lav opløsning kan give et bedre billede end et dårligt panel med en høj opløsning.

Jeg kan klart tilslutte mig begge generaliseringer.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 20:11

til shiva

Den som igen begynder på plasma lcd krig er helt hen i skoven. Dette gælder for alle tv, jo bedre et og større display er jo større forskel er der mellem dvd og blueray. Dette skal endnu en gang ikke udvikle sig til en
lorte tråd.  

det er jo ikke først gang du skriver en gang pis

sidste gang skrev du xcardman 5 år, som du endnu ikke har givet et svar på. ellers må jeg skrive til vores administator. Fint at man er uenig, men du gør det personligt.

Redigeret af xcardman - 27-Januar-2009 kl. 21:46
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 20:30
vel debate hander jo ikke om Plasma vs. LCD (det må så forgår i en anden tråd), men om at Blu-ray ikke se så flot ud, så man har forvente, og derfor er det vigtig at finde ud af hvorfor at de ikke gør det.

Mulighed for at det er TV der er forkert indstille (fabrik indstillet) er skam stor, og her kan en sådan tråd som denne hjælp.
Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 21:52

Jeg vil også sige, at jeg også havde forventet en større forskel på blu-ray end dvd. Når jeg ser "Band of brothers" på DVD så står billedet totalt krystal klart på min skærm. Jeg kan ikke forestille mig at blu-ray versionen skulle være markant bedre.

Når jeg sidder de 3-4 meter væk fra skærmen som jeg gør, så kan jeg faktisk ikke se forskel på dvd og blu-ray. Men som der blir nævnt i denne tråd, så er der stor forskel på kvalitet i de forskellige blu-ray udgivelser. Nu så jeg lige en blu-ray film igår ("Break and entering") med Jude Law. Og kvaliteten på den sutter.

Men okay går jeg tæt på skærmen, så kan jeg selvfølgelig godt se at der er forskel, altså at blu-ray er bedre. Men det er jo de færreste der sidder klistret op af skærmen.

Redigeret af Bridge - 27-Januar-2009 kl. 21:52
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 22:27
Det er netop det jeg mener jo bedre display jo mindre forskel er der mellem dvd og bluray. Men forskellen skal kunne ses. mens der er en meget stor forskel på en projektor og et 80-110 tommer lærred.
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 22:36

Men hænger denne forskel eller mangel på samme, ikke sammen med at der rent faktisk er nogle rigtigt gode afspillere på markedet til DVD og faktisk gør et godt stykke arbejde med opskalering til skærmens native opløsning.

Bluray HAR et bedre billede generelt i.f.t DVD men jeg syntes nu (som andre også har nævnt) at lyden er en helt anden klasse end tilsvarende DVD.

Af denne grund tror jeg ikke at Bluray overlever som det brede format, da flertallet måske ikke oplever den store forskel mellem de to formater.

Redigeret af MichaelA - 27-Januar-2009 kl. 22:37
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
michaelw Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-December-2008
Sted: Holstebro
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 22:37

Synes heller ikke forskellen er så stor fra dvd til blu-ray.

fik min første blu-ray efter jeg fik pioneer tv. var vildt imponeret. og mente blu-ray var vildt meget bedre.

har så siden set et par dvder og de står så fantastisk godt efter jeg sætter ps3 til ikke at opskalere og lade pioneer gøre det selv... fantastisk billede på dvd nu.....

Men har da set et par dlu.ray der har nået nye højder. alene extra matrialet på den nye indiana jones, det er så lækker en billede kvalitet selv om jeg sidder 1 m fra min 50"

Så til blu-ray sidder jeg nu helt foran tvet - fordi jeg kan :-)

ved så ikke om forskellen bliver større fra dvd til blu-ray hvis det bliver en bd-lx71 afspiller istedet for min ps3?

Redigeret af michaelw - 27-Januar-2009 kl. 22:39
Pioneer 5090h ,Panasonic 50st60y, Ps3 , dm800, dm7020, dm600,dm8000 Audiopro højtalere : AudioPro Avanti 5.2 surround højttaler pakke.

drømme:sc-lx81 reciver og bdp-lx71 blueray afspiller
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 22:41

Lad mig slå fast med samme , jeg er utrolig glad og meget tilfreds med Blu-ray , og synes at det er fantastisk hvor gode billeder man efterhånden kan se hjemme i stuen , og så til en pris hvor de fleste kan være med , det være sig på både tv og afspiller. Problemet ligger så i , sådan som jeg ser det , at nogen gange har man en BD film hvor man tænker , tjaa den står godt nok ikke meget bedre end dvd og det er godt nok ærgeligt , og andre gange ser man en film som står så godt , at man er lige ved at falde ned af sofaen af bar beundring over billed kvaliteten . Og det er jo lige det der er problemet , Blu-ray ER meget bedre end dvd , men det er ikke altid at udgivelsen og transferen er god nok til at give en wauv oplevelse hver gang , så det er jo dem/det man skal blive irreteret på , og ikke selve formatet. Hvis man tager den BD man har som man synes står bedst , fex den flotteste scene i fex Planet Earth , så ser man jo netop potentialet af Blu-ray , så jeg mener at man skal fokusere lidt mere på diverse udgivelser og ikke selve formatet, for det er jo rigeligt godt til div hjemmebio , og slet ikke der begrænsningen ligger mht billed kvaliteten....

At der så er lidt forskel i billed kvalitet de forskellige afspiller imellem , det er en helt anden sag og der er en anden tråd som vil kigge nærmere på det , men helt grundlæggende synes jeg at Blu-ray er et stort skridt på vejen mod god kvalitet i hjemmebioèn...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 22:44
Lyden er mange gange bedre. Men som skrevet tidligere kræver det at man kan afspille de nye lydformater. Selvom lyden bliver bedre på et almindeligt anlæg til dolby digital og Dts, fordi bitraten er lidt højere.
Så er det først når man kan afspille dts Hd og pcm, samt true HD, at lyden er meget bedre. ligesom lyden er forskellige på dvd, så vil også svinge i kvalitet på blueray. Det samme gælder billedekvaliteten.
i mine øjne er dvd et dødt format, det kan også være blueray ryger hurtigere  ud. Men det er kun hvis der kommer et endnu bedre format.
det kan jeg dog ikke lige se skulle komme inden for de næste år. 

Redigeret af xcardman - 27-Januar-2009 kl. 22:51
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2009 kl. 22:44

Der er nu også forskel på hvor "gamle" filmene er.

Jeg har lige købt alle 3 matrix film på bluray, hvor 1'eren går helt tilbage til 1999 så vidt jeg husker. Jeg synes at der er klar forbedring fra 1'eren til 3'eren og de nye film som bliver udgivet nu her er super sprøde og lægge øjn til.

Jeg har selv kun et 32" samsung R86 hvis hvilket ikke er noget vildt, men jeg kan da tydeligt se forskel på en bluray og dvd.

Et ordenligt setup som er kaliberet med en ny bluray film skulle nok kunne få et smil frem..

Jeg har endnu kun én kammerat som har påstået at han ikke har kunnet se nogen forskel i spiderman 3 på bluray, men han aner nok dybest set ikke selv hvad han snakker om inden for det område

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu