recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt skuffet...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLidt skuffet...

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af JoLa JoLa skrev:

Hmm, synes at nogle ting bare står fantastisk på BD, fx. Bladerunner eller Pearl Habour, andre ting som fx. visse animerede film, der er det svært at se forskellen. Bladerunner derimod synes jeg får helt nyt liv på BD, det var på mange måder som at se filmen for første gang. The Matrix som nogle nævner, synes jeg også helt klart bliver bedre og jeg glæder mig til at se Dommedag Nu, som forhåbentlig kommer på et tidspunkt, den tror jeg også vil vinde kollosalt.

Men personligt så synes jeg heller ikke at der er det samme kvalitetsmæssige kvantespring fra DVD til BD, som der var fra VHS til DVD, det er en sammenligning jeg ofte har set. Og forventer man det, så bliver man skuffet efter min mening.

Men havde nogle gæster som ikke havde set en BD film før, og de kunne helt klart godt se forskellen på mit 40 tommer tv, men igen, det var ikke noget de ikke synes de kunne leve foruden, for så godt var det heller ikke!

Lyder som om du godt kunne bruge et bedre display

Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 20:24
jeg syntes at blu-ray giver mange fordele, der optræder meget lidt støj i billedet, i forhold til dvd. og detaljegraden er blu-rays helt store styrke Alle de krafter der bliver lagt i art work design, kommer for alvor til syne, som giver en hel anden stemning og virklighedstro film oplevelse. Farverne har mange flere nuancer, som giver en helt anden stemning. Shadow detail er mange gange beder ind på dvd. Kontrasten giver en utrolig dybde i billedet, som til tider kan give en 3d agtig fornemmelse. film er for mig en kunst og med blu-ray kommer man meget tætter på film kunsten.

Redigeret af ferrarimik - 19-Februar-2009 kl. 22:50
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 20:32

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lyder som om du godt kunne bruge et bedre display

Overtog du Hother's  ?

 



Redigeret af clausewitz - 17-Februar-2009 kl. 20:37
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lyder som om du godt kunne bruge et bedre display

Overtog du Hother's  ?

Nej, jeg købte af en god ven fra det sydlige

Til top
JoLa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 15:07
Jo måske, kunne også hænde at jeg har en god skærm, således at DVD står pi...godt, vil personligt mene at forskellen mellem BD og DVD vil være større på en halvdårlig skærm:
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2009 kl. 16:37

Oprindeligt skrevet af JoLa JoLa skrev:

Jo måske, kunne også hænde at jeg har en god skærm, således at DVD står pi...godt, vil personligt mene at forskellen mellem BD og DVD vil være større på en halvdårlig skærm:

Hvilken skærm har du da?

Til top
andromedia Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 17:16
Har lige set Wanted på Bluray og må da indrømme at det var en udgivelse hvor jeg virklig nød billedkvaliteten. Måske fordi det er en udpræget effektfilm.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 17:24
Folk herinde køber generelt Blu-Ray film til højre og venstre. Dem som efterfølgende er skuffede over billedkvaliteten, kunne evt. tage og kigge på denne side. før et evt. køb.  http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858316

Her har man sorteret rigtig mange Blu-Ray udgivelser, og opstillet dem efter billedkvalitet mm.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2009 kl. 17:43
Der er lige så stor forskel på blueray, som der er på dvd udgivelser
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu