|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kikkomaniac ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2007 Status: Offline Point: 40 |
![]() Sendt: 22-December-2008 kl. 00:07 |
Hej alle, håber virkelig der er een som kan assistere med lidt hjælp. Jeg har følgende setup Onkyo 805 og PS3. I forbindelse med en flytning er HDMI stikket "OUT" på min 805'er desværre blevet revet skævt og fungerer ikke længere. Mit spørgsmål lyder: Jeg vil tilslutte PS3 direkte til TV'et med HDMI kabel: 1: Kan kan jeg bruge "digital out - optical" udgang på PS3 ned til min 805 for så at få surround? 2: Skal kablet ned i "optical in 1 - game/tv" ? (se evt: http://www.hifibitz.co.uk/uploads/lib/895_ONKYO%20TXSR805.jp g ) Er det nogle begrænsninger ved dette setup? Kan jeg stadig få HD lyd, jeg har sat min PS3 til linear PCM 3: Hvad hedder et sådant kabel jeg skal bruge? Er det et sådant? http://www.argonaudio.com/image/products/5201D_OPTICAL_CABLE _1_m.jpg Sidste spørgsmål, er det muligt for en fagmand at fjerne den defekte HDMI port og sætte en ny i? Pft for jeg hjælp og rigtigt glædelig jul :-) Mvh Peter
|
|
![]() |
|
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
1 - ja 2 - ja ell optical2, du går bare ind i setup (onkyo menuen) og sætter den til der hvor du sætter den til. 3 det hedder et hdmi kabel (du kan ikke få hd lyd ud via optisk ... det er kun hdmi). du skal bare have et helt almindelig toslink her
. Redigeret af bulk - 22-December-2008 kl. 01:48 |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Nix, ingen HD lyd via den optiske overførsel. |
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
Hej Kikkomaniac Mit bud vil være at få lavet din receiver. Ærgerligt med sådan noget - MEN du skal bruge den forhåbentligt i en længere periode og over lidt tid glemmer du den udgift HVORIMOD du ved at køre udenom problemet vil have tilbagevendende ærgrelser. Ovenstående forudsætter selvfølgelig at du har knasterne til at få det gjort og i øvrigt er tilfreds med din receiver. God jul - FNørd |
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
den har sikkert ikke været helt billige, så havde nok valgt og få den lavet. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Hvis reparation viser sig at være meget dyr (hvilket jeg desværre godt kan forestille mig at det er), så kunne en billigere løsning være en HDMI-splitter fra PS3'en, så du kan køre ét kabel til receiveren og ét til tv'et. Så behøver du ikke HDMI udgangen på receiveren. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
en smart løsning, også for dem som er trætte af deres receiver ikke har hdmi passthrough. |
|
![]() |
|
kikkomaniac ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2007 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
Hej alle, så er MANGE tak for jeres hurtige svar Så er kablet købt og installeret, så NU kan jeg i det mindste få 5.1 DTS lyd. Jeg vil undersøge hvad det vil koste at få reperaret selve HDMI stikket da jeg ikke vil undvære HD lyd :) Ideen med HDMI splitter havde jeg slet ikke tænkt på, det kan også være en god løsning Glædelig jul til jer alle |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |