recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt spørgsmål omkring Apple TV HD boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt spørgsmål omkring Apple TV HD boks

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt spørgsmål omkring Apple TV HD boks
    Sendt: 27-Juli-2022 kl. 13:09
Har netop indkøbt en Apple TV HD boks i nyeste udgave, og har et par spørgsmål efter at ha haft den lidt i brug:

1. Når jeg går ind i indstillinger for opløsning er der kun 50 og 60 Hz opgivet. Vil det sige jeg ikke får glæde af min 100 Hz fladskærm? Syntes nemlig at bemærke jeg oplever en ikke helt glidende bevægelse hvis der kører rullende tekster på tv (ikke noget jeg bed mærke i med Chromecasten)

2. Den runde midterknap i navigationstasterne øverst på remoten syntes at at fungere som touch. Kan det evt. slås fra, da jeg ikke er den store touch fan


Redigeret af Tavruz - 27-Juli-2022 kl. 13:11
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 13:18
1. Dit Sony EX500 har ganske rigtigt et 100/120Hz LCD-panel, men det kan ikke modtage input-signaler i 100Hz, end ikke hvis medieboksene kunne levere det (det kan de heller ikke).

Du bør opsætte Apple TV HD til 50Hz og så aktivere match-funktionen i videoindstillingerne. Så sørger boksen automatisk for at tilpasse sig ift. om indholdet er i 24fps (film, serier), 25/50fps (dansk/europæisk tv) eller 30/60fps (amerikansk tv). Så undgår du samtidig hakkende bevægelser i billedet i så vidt omfang som muligt.

2. Ja det gøres i Indstillinger -> Fjernbetjeninger og enheder -> Klikfelt -> Kun Klik.
Til top
Tavruz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2012
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tavruz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 14:13
Tusind tak Rasmus! Thumbs Up

Så 50 Hz er europæisk standard, mens de 60 Hz er amerikansk?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 14:26
Ja, selvom der reelt ikke er nogen grund til, at det fortsat skal være sådan. Fra forbrugernes perspektiv, i hvert fald.

TV-stationerne kan selvfølgelig ikke lige pludselig lave deres arkiver om til 60Hz, så på "flow-TV" hænger vi måske fast i 50Hz til evig tid.

Redigeret af Naiera - 27-Juli-2022 kl. 14:26
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2022 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

 Ja det gøres i Indstillinger -> Fjernbetjeninger og enheder -> Klikfelt -> Kun Klik.

Tak for det !

Jeg bruger denne gamle australske video til opsætning af ATV Smile:

Yamaha - McIntosh - Emotiva - SVS Micro - JBL L100 Classic Black Edition - JBL HDI 1600
SVS Ultra Evolution Center -Arendal 1961 Height - Matrix Audio Element i2 Streamer
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu