|
Lidt spørgsmål vedr. DVB-C modtager? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-December-2011 kl. 10:22 |
|
Hej
![]() Jeg har tidligere haft en modtageboks fra yousee med mulighed for at optage osv. Denne boks havde dog et problem med at den støjede en del fra blæseren. Den havde det med at fryse af og til og så kunne den "kun" vise 1080i.
Spørgsmålene er nu:
Jeg kunne godt tænke mig en boks der kan vise 1080p, men hvad bliver hd kanalerne egentlig sendt i? Altså kan det betale sig, eller er 720p/1080i nok?
Hvilke bokse skal man se efter hvis man gerne vil have noget der virker, altså ikke fryser, larmer, laver numre med undertekster osv.?
Det ville være fint hvis den havde mulighed for at optage.
Glædelig jul
Mvh Schulz
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
HD kanaler sendes i 720p og 1080i, hvis du vil have de funktioner som You See har, så er der ingen alternativer. Der er dog mange modtagere på markedet som kan bruges, både til de frie kanaler og til de krypterede. Clint f.eks har en modtager der er godkendt af You See den hedder DC5. Der er ligeledes også fra Samsung deres BD D8x00 modeller med BD/DVD afspiller. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
|
Hvis jeg nu hovedsageligt er ude efter de frie digital kanaler i yousee's fuldpakke, vil modtagere som Denver DCB-109HD, Blue Tinum BT-DC110, Triax C-HD 207 CX eller Clint DC1 kunne bruges? Hvad med lydsiden. DR HD sender vist nok film i surround sound nogen gange ik? Kan det lade sig gøre med nogen af de ovenstående modtagere?
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
youSee >----> DVB-C >-----------------> MPEG-4 HP L4.0 >-----<evt. skalering>-----> HDMI >------------> Skærm <MPEG-TS bitstrøm> <max 720p50/1080i> <ofte menuvalg i boks> i->p evt. skalering Der sendes ikke i 1080p50 noget sted. Der kræves 'kun' MPEG-4 High Profile Level 4.0 i modtagere og sådanne modtagerchips kan ikke behandle 1080p50. Men det resulterede video output kan som oftest skaleres. Det er det du kan vælge på fx din youSee boks 18080p25 kan sendes og bliver det nogle steder efter sigende fx fra BBC via FreeviewHD i UK (men youSee ?????) Det er jo netop i høj grad, fordi 720p50 har en hurtigere opdatering, at kontrollerede seer-forsøg viser, at 720p er bedst til fx sport og andet med bevægelse og som sendes 'live'. Til film har man jo 'ugevis' til at lade MPEG-4 encodere analysere og encode bedst muligt før bR skiverne skal produceres. Derfor kan film have ret lave bitrater og alligevel en meget høj kvalitet. Anderledes er det med live - hvor encodningen skal ske her og nu - her må man vælge at gøre så meget, som encoder computeren kan nå indenfor få sekunder. Jeg mener, at jeg hørte at youSee's nye MPEG-4 encodere anvender 6 sekunder - men du må selv se og høre videoen fra youSee mødet for at checke. For os, der mener, at fjernsyn udelukkende skal vurderes på live / sandtids udsendelser, er p50 det helt afgørende. Lars ![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
1. Ja
2. Ja. Det vil jeg mene, har også selv en BT, men det er kun 3126 der er sat til Reciveren.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Ok, jeg er sådan nogenlunde med, men har lige et par spørgsmål.
Når man vælger enten 720p eller 1080i på sin modtager, så scalerer modtageren til dette format. Hvis signalet sendes i 720p og det er valgt i modtageren, kører signalet så ubehandlet igennem modtageren eller behandles det?
Hvis man har en scaler eller en reciever bagefter der også scalerer billedet, så bliver billedet behandlet temmeligt mange gange, er det godt eller skidt...? Er det den sidste behandling inden skærmen der giver udslaget for hvor godt billedet er?
|
||
![]() |
||
|
Hvad betyder " det er kun 3126 der er sat til reciveren"?
|
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2122 |
|
Hvis output er sat til samme opløsning som signal sendes det ubehandlet videre. Da du efterfølgende selv opskalere fås det bedste resultat med en boks der har "native output" (sender alt ubehandlet videre), så du kun har én opskalering eller en boks med en god 1080p opskalering. Jeg havde en overgang en Samsung BD-D8200 og dens output var meget bedre end BlueTinum.
Edit: Og det er ikke fordi den er dårlig fra BlueTinum ![]() Redigeret af Steen6400 - 24-December-2011 kl. 11:55 |
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
|
Det er primært den der bruges, BT bruges til optagelser der skal overføres til MC og afvikles der.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Fåes der modtager bokse med native output? Så vidt jeg husker var det ikke en mulighed på min tidligere samsung yousee boks...
|
||
![]() |
||
|
Ok
![]() |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2122 |
|
Jeg kan ikke lige komme op med nogle bokse, men de findes da. Håber andre melder ind.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |