recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt surround lyd til PX70 anbefaling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLidt surround lyd til PX70 anbefaling

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henry Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-September-2007
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt surround lyd til PX70 anbefaling
    Sendt: 29-September-2007 kl. 22:27

Hej.
Jeg er total grøn på fladskærme eller sorrund anlæg området, men efter at have nærlæst forum på recoder.dk vedr. px70 er jeg nu komme så langt som til at bestille en  Panasonic TH-42PX70E
Jeg vil bare også gerne have noget det kan give lidt surround lyd, som jeg så ikke har bestilt endnu.
Kan man mon her  finde noget til max. Ca. 2k  som måske også kan betjene med den medfølgende fjernbetjening via  Viera link.  Jeg tænker lidt på en Panasonic SC-PT150EG surround anlæg m. DVD til ca. 1500 kr. men kan man ikke bruge Viera link til noget der og skal have en fjernbetjening mere liggende aligevel, skulle man måske bare købe en  Logitech Z 5500 Digital som skulle være give fin lyd til pengene.
Er der nogen der kan anbefale noget andet godt til ca. max 2k gerne uden dvd men med forstærker, eller give lidt gode råd ?

Mvh og tak for meget nyttig information for fladskærms førstegangs køber

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 22:33

Du får ikke noget for Kr. 2000. Hvis det er alt hvad du vil bruge. så er Z5500 det bedste bud for de penge. Bemærk du kan ikke få Surround fra TVet. Der er ej heller Digital udgang kun Analog.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
henry Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Du får ikke noget for Kr. 2000. Hvis det er alt hvad du vil bruge. så er Z5500 det bedste bud for de penge. Bemærk du kan ikke få Surround fra TVet. Der er ej heller Digital udgang kun Analog.

Hej tak for oplysning
Vi har fibernet og en tv boks Kreatel 1510 den skulle jeg vist kunne tage lyden fra, de sender  digital surround-lyd

Og jeg forventer så ikke det store til prisen bare lidt ud over standard højtalerne på tv

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 22:51

Der er ikke for nuværende mange kanaler der sender meget i DD 5.1, dem der gør mest i det er C+ Filmkanalerne. du får det ikke fra DR, TV2 bruger DD2.0. Tyskland har måske også lidt, SVT ?.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 23:42
Hej henry,
Hvis jeg var dig ville jeg vente og spare lidt op. Rom blev ikke bygget på en dag...
Så brug tiden på at undersøge markedet og dine behov. Tag rundt og lyt til nogle forskelige højtalere og set-ups, og når du finder et du kan lide, til en pris du kan accepterer, så slå til. Det er mit bedste råd.
Det er kedeligt at smide 2K ud for noget, fordi man SKAL have et eller andet. Det andet bliver MEGET bedre... Jeg taler af erfaring, skulle måske have været mere obs. da jeg købte HDD recorder, og måske også HT, selvom de nu spiller meget godt!!

Med venlig hilsen
Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
henry Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 23:56

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Hej henry,
Hvis jeg var dig ville jeg vente og spare lidt op. Rom blev ikke bygget på en dag...
Så brug tiden på at undersøge markedet og dine behov. Tag rundt og lyt til nogle forskelige højtalere og set-ups, og når du finder et du kan lide, til en pris du kan accepterer, så slå til. Det er mit bedste råd.

Med venlig hilsen
Simon

Jo tak det er jeg sådan set ikke i tvivl om, at det kunne blive meget bedre med et større budget, men jeg tror at der så står meget andet for først, Det holdt sådan set hårdt nok bare at få fladskærmen godkendt af kassedamen  så jeg tror bare jeg nøjes med det bedste til ca. 2k og det er jo nok så  Logitech Z 5500 Digital kunne det lyde til.

Mvh Henry

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2007 kl. 08:42
Ja, det er ikke sådan når Chefen sætter sig på pengekassen.  
Jeg syntes så bare, som også er blevet diskuteret her:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28847& PN=1
At du skulle gå efter et godt stereo set-up i stedet, det vil man få meget mere ud af!

/Simon
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu