recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Liggende LCD-montering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLiggende LCD-montering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Emne: Liggende LCD-montering
    Sendt: 01-August-2008 kl. 14:49

Apropos lignende emne om plasma-TV, der er i top-3 på forumlisten:

Montering i loftet synes den bedste option, og med et motoriseret Lava-beslag kan det "køres op" til vandret position, når det ikke er i brug, men...

Første begrænsning er selvfølgelig noget med vægt, når beslaget skal bære og dreje skærmen op, så 32", evt. 37" er max - det er OK i denne situation.

MEN dernæst bliver jeg bekymret for (inspireret af plasma-tråden) om alle LCD-TV kan tåle at være monteret "vandret"?

Hvis der er en glas-frontplade e.l., så vil det tilsvarende være et problem, men det er sjældent normen for LCD, herunder Sony 32W4000 og Samsung 32A656/37A656, som jeg har kig på, mener jeg ikke har dette (vejer 11-15 kg, så der er næppe meget glas inkluderet, når der også skal være en ramme osv. :-)

Har du indsigt i emnet og/eller erfaring med en sådan montering?

På forhånd tak,
..Anders

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 14:57
Plasma må gerne monteres i loftet (vandret). Panelet må bare ikke transporteres over længere afstande liggende, da glasset risikerer at revne hvis bilen støder ind i noget eller bremser hårdt op. En glarmester transporterer også sine glas lodret -- af samme grund.

Men husk at montere det ordentligt, så det ikke falder ned i hovedet på dig...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2008 kl. 15:02

Hej JesperLund,

Ja, det med at falde ned bekymrer mig også en del, da nogle af loftsbeslagene ser noget spinkle ud med fire skruer næsten op ad hinanden, men Lava-modellen ser ud til at sprede vægten over flere punkter/areal, så jeg tror/håber det burde være godt nok til flere års brug (op og ned, et bump osv.)

Nogle, der har erfaringer med et Lava motoriseret beslag?

..Anders

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu