|
Lilla billede via HDMI |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mickey13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Juni-2013 kl. 17:17 |
Jeg har en YouSee Selector forbundet til et Panasonic VT30 gennem en Pioneer LX86. Det har fungeret upåklageligt i nogle måneder siden jeg satte det hele op. Uden at nogle af delene er opdateret, omkonfigureret eller lignende er der dog nu opstået det problem at når jeg tænder, er billedet som regel lilla-tonet. Problemet kan afhjælpes ved eks. at slå video-conversion til/fra (Jeg antager at HDMI-forbindelsen herved genforhandles og at det løser problemet). Problemet er der dog igen næste gang der tændes. Enhederne tændes på samme måde hver gang da de styres af en Harmony-fjernbetjening (som heller ikke har ændret sig). Nogle gange fungerer det hele fint, nogle gange begynder billedet at flimre mellem lilla-tonet og 'almindeligt' efter lidt tid men for det meste er problemet der når der tændes.
Er der nogen som har en idé til hvad der er sket og evt. hvad der skal til for at fikse problemet? |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lyder som du er inde på som et hdmi handshake problem. Prøv opdater din reciever og evt skift hdmi kablet.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Man bør tænde tv først og dernæst receiver, jeg mener Harmony kan programmeres til det.
Hvorfor det så skulle have ændret sig så du får problemet nu, ja det får vi næppe svar på :-) |
|
![]() |
|
skyeagle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
Jep udskift til et andet hdmi kabel, er problemet sikkert, har selv oplevet det før, købte dengang et bedre hdmi kabel og det løste problemet.
Mvh Kim |
|
Med Venlig Hilsen Kim
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |