|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
|
Lige præcis Men lad nu Borat forblive i den tro at det er vores kabler der er for ringe |
||
![]() |
||
Borat007 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
|
Undskyld mig Troelsit, men er det ikke argumenatation på linie med Holbergs Erasmus Montanus: 1) tv har purple snakes 2) kabelforbindelserne er ikke i nærheden af kvalitet 3) Ergo kan vi konkludere at kvalitetskabler ikke afhjælper problemet med Purple Snakes Jeg er heller ikke ingeniør, men hvis svigerforældrenes plasma blev testet med et sæt kvalitetskabler så ville det være muligt at konkludere om det hjælper på purple snakes. Jeg tror ikke at discountkabler hver gang kan tilskrives ansvaret for purple snakes. Jeg siger ikke at det stensikkert hjælper, men det er da værd at gøre forsøget. Under alle omstændigheder fortjener svigerforældrenes plasma nogle ordentlige kabler. På mit arbejde (vi laver reklamefilm) har vi hverken Purple Snakes på vores pv37 med eller uden kvalitetskabler, men vi fik et meget bedre billede da vi skiftede til Profigold kablerne, især tekster og prisskilte stod meget skarpere - Det er lige før jeg vil betale svigerforældrenes kabler hvis de ikke bliver tilfredse med at skifte til kvalitetskabler. Men jeg lover dog på ingen måde at deres purple snakes forsvinder... mvh Borat ![]() ![]() |
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Jeg har problemet i udstrakt grad - osse fra en tuner, der sidder direkte i scartbøsningen. Jeg tror ikke jeg får noget ud af at indskyde et kvalitetskabel. Mvh. |
||
![]() |
||
Borat007 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
|
Igen en som tror. Ikke at jeg er gudsfrygtig, men hvis man testede det af
og inviede os andre i forskellen mellem discountkabel og kvalitetskabel, så ville vi alle vide noget - i stedet for at tro noget... mvh Borat ![]() ![]() |
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Nåmen, ku' du som kender til kvalitetskabler så ikke lige henvise mig til ét, som du tror kan fjerne de "purple snakes", du tror kommer gennem kablerne. Og indledningsvis forklare mig hvordan du kan tro at det skyldes kabler, når nu jeg slet ikke bruger nogen. Mvh. |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|
Jeg anvender ca 500 krs HDMI og Ca 350 krs Scart, - og har purple snakes på min 42" Pana600 ! ! Glem alt om kabler og indstillinger ! |
||
![]() |
||
taunus ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 89 |
![]() |
|
Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde stedet hvor der blev opfordret til at skrive til Panasonic. Nu hvor vi er så mange der har problemet, kunne man ikke oprette en tråd der blev hængende som alle dem med lilla slanger kunne skrive sit navn i? Det må da blive til mange incl. mig selv! og derigennem lægge pres på Panasonic?
Hvad siger ADMIN? |
||
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
|
||
![]() |
||
troelsit ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2006 Status: Offline Point: 910 |
![]() |
|
Det bedste ville være hvis nogen kender en intern kontakt i Panasonic DK der kan hjælpe os med at finde den rette person at skrive til....
At kontakte deres support tror jeg er formålsløst - sådanne issues skal op på et lidt højere niveau i Panasonics organisation |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har da tænkt mig at starte med ham her - så kommer vi vel til at kende hinanden hen ad vejen...
Jarle Ruud, nordisk produktchef for Viera, tlf.: +46 (0)8-680 27 37, +46 (0)70-603 27 37, e-mail: jarle.ruud@eu.panasonic.com
Mvh. |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Ja - jeg kan nu slet ikke forstå den megen debat, og de mange forsøg på dårlige undskyldninger og bagateliseringer af problemstillingen. Hvis man har gidet følge lidt med i debatterne rundt omkring i verden om dette problem, og set den dokumentation der er fremkommet her bl.a. de mange billeder, står det jo lysende klart at der på nogle TV er en produktionsfejl som skal løses af Panasonic. Selv Panasonic siger det flere steder, men ikke lige i Panasonic Danmark. At man så stadig ævler om kabler og alt muligt andet er da det rene vrøvl. Det er hverken et spørgsmål om kabler, indstillinger, folk der har rodet i servicemenuer, acceptabel plasmafænomen man skal leve med, eller hvad der ellers er disket op med. Men et spørgsmål muligvis om en speciel produktions linie/serie der har fået nogle dårlige komponenter fra en underleverandør. Uanset hvad er det en fabrikationsfejl der skal løses. Så alle der måtte lide af problemet bør da kontakte panasonic individuelt og direkte og registrere problemet istedetfor blot at sidde og diskutere i forummer om der er fejl eller ej. Det havde jeg gjort for længe siden hvis jeg havde købt et panasonic i forventning om at få noget af det billedmæssigt bedste. De billeder jeg har set af problemet er på ingen måde noget man skal leve med - det er absolut ikke et fænomen der skal være der (og jeg er helt ligeglad med hvem der påstår dette) Og hvis panasonic seriøst mener det er og ikke vil acceptere det som et problem - så tør jeg aldrig købe et panasonic plasma (hvilket jeg faktisk havde planlagt som julegave til mig selv, men udskød netop grundet dette), for det er ikke noget jeg ville acceptere uanset skærmens øvrige kvaliteter. Så ud af busken alle der har problemet - både i større og mindre grad - se at få registreret det hos Panasonic så de kan blive opmærksomme på at der er et problem der skal løses. Det er blot min objektive anbefaling - selvom jeg ikke selv er ramt af problemet endnu - med ønsket om at Panasonic må finde en løsning, så alle bliver tilfredse, incl. mig selv hvis jeg så igen tør overveje et Panasonic plasma vh Redigeret af spawn - 10-Januar-2007 kl. 13:39 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
Jilted Ace ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
![]() |
|
Heysån.. Jeg har haft mit 42PV60 en måned nu, og da jeg havde læst om
problemet inden jeg købte tvet var jeg meget obs på det når jeg så film... Og indtil i går troede jeg at jeg var gået fri af problemet... Det var en scene til sidst i The Others, hvor der var rimlig tydelige "purple snakes" på væggen i baggrunden... Dog havde hverken min kæreste eller min kammerat lagt mærke til det før at jeg sagde det, men da kunne de også tydeligt se at det ikke så helt normalt ud.... Tror dog godt at jeg kan leve med det, for har trods alt fået set en 15-18 styks film på tvet, uden at ha set noget i andre film...! Har heller ikke oplevet problemet på konsol, eller almindeligt tv kiggeri... |
||
Best Regards. Sir Jilted Ace Himself
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, som jeg næsten kan forstå så lader det ikke til at purple snakes hverken forsvinder eller reduceres hvis man har kvalitetskabler. Jeg synes blot det var forsøget værd. Men kvalitetskabler hjælper på så meget andet og som sagt kan jeg fra min arbejdsplads (hvor vi klipper og justerer farver på bl.a. DSB Harry & Bahnsen) trygt anbefale Profigold (se www.profigold.com) de kan købes rigtig billigt hos www.klik1stik.dk (søg på profigold eller scart, component, hdmi, etc) God fornøjelse med kablerne og til dem med purple snakes så håber jeg da I får dækket det af garantien. mvh Borat007 hvis PV37 på arbejdet heldigvis ikke har purple snakes (endnu...) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |