recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lilla streger på PV60 - et problem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLilla streger på PV60 - et problem?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
troelsit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2006
Status: Offline
Point: 910
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 14:42

Jeg så heller ikke purple snakes før denne diskussion blev bragt på bane, og iøvrigt er det meget sjældent jeg ser dem.

Det kan ikke bringe mit pis i kog - for på trods af slangerne findes der ikke tilnærmelsesvis nogle andre TV som kan levere denne formidable billedekvalitet (udover Pio, som er for dyr for mig)

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 14:47

Oprindeligt skrevet af Borat007 Borat007 skrev:

God fornøjelse med kablerne og til dem med purple snakes så håber jeg
da I får dækket det af garantien.

Så skal det da vist her i Danmark først lige anerkendes som en 'Fejl ved panelet', og ikke som den vattede (men til gengæld også langt mindre risikable) officielle betegnelse: 'En egenskab ved panelet'.

Redigeret af musicus - 10-Januar-2007 kl. 15:03
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 14:58

Ah come on - har du ikke læst deres nye salgsannonce?

TV'ets egenskaber:

2 HDMI-udgange, HDTV, 1000 siders TTV, Nu også med Lilla slanger

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 15:00
Nej, dén annonce så jeg ikke. Men du har ret: Det lyder da som lidt af et kup.

Redigeret af musicus - 10-Januar-2007 kl. 15:01

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Så skal det da vist her i Danmark først lige anerkendes som en 'Fejl ved panelet', og ikke som den vattede (men til gengæld også langt mindre mindre risikable) officielle betegnelse: 'En egenskab ved panelet'.

Det er ikke en officiel betegnelse. Det var Otto TCs opfattelse af problemet. Officielt eksisterer problemet så vidt jeg forstår det ikke i Danmark (endnu!)

Mvh.

Mvh.

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 15:05
Ja, det er også rigtigt nok. Jeg ønskede bare ikke at 'pege fingre' af nogen. Selv om Otto TC's 'officielle' udlægning af fænomænet her på sitet netop fik sat en effektiv stopper for håbet om en mulig løsning på mit problem med det 'slange-inficerede' TV. (=en returnering)

Redigeret af musicus - 10-Januar-2007 kl. 15:28

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 15:31

Udover at fejlen ikke optræder ens for alle skærme, skal man også være opmærksom på at der er forskel på almindelig acceptabel colorbanding og egentlige "purple snakes" problemet - det er ikke samme sag, og jeg tror nogen gange disse blandes sammen så dem der reelt ikke har "purple snakes" problemet opfatter den almindelige acceptable banding som det der klages over. Eller når de endelig ser et lille eksempel på dettee acceptable fænomen tror at det er det samme som dem med "purple snakes" klager over.

Det er vigtigt ikke at blande de 2 ting sammen, så de der kun har almindelig colorbanding ikke tror dem med "purple snakes" er idioter, eller tror at problemet ikke eksisterer for andre fordi de ikke selv har dem. Eller omvendt at nogle får den opfattelse at de har et problem med "purple snakes" uden at de egentlig har det.

Når Otto kalder det en egenskab ved panelet, kan jeg kun forestille mig at han forholder sig til de eksempler der har været vist med almindelig colorbanding, ikke de eksempler der har været billeder af med lilla eller grønne streger der næsten ser ud somom børnene har tegnet med tushpen hen ad panelet

Her er en enkelt række eksempelbilleder - nogle er bedre end andre:

http://www.cc.jyu.fi/~jakeisal/pictures/

Tag følgende billede f.eks. - og fortæl mig en gang til at dette er et normalt fænomen ved plasma paneler  

Eller dette:

En anden ting man skal være opmærksom på i debatten, er det uheldige fænomen at nogle har rapporteret at de først får "purple snakes" problemet efter ganske lang tids brug af skærmen hvorefter det forværres.

Det vigtigste som jeg ser det er at rapportere det til Panasonic hvis man tror man har problemet, så det kan registreres og undersøges - hvis ingen orker det kommer man ikke videre.

Redigeret af spawn - 10-Januar-2007 kl. 15:38
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 17:46

Vi er jo nok en stor majoritet her i forumet,der har købt via par. import . Og så er det lidt sin sag,at løbe Pana DK/Scan. på dørene   ?

Det er vel i første omgang et spørgsmål,om at få TC ud af busken, - som en medspiller ?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 17:53

Nej - det kan du have ret i Lennon, medmindre Panasonic har en eller anden form for Europagaranti - det ved jeg ikke noget om. Hvis ikke må man vel kunne skrive til Panasonic i det land man har fået leveret fra, eller også kontakte den evt. webforhandler der har formidlet købet. Der er jo altid en eller anden form for garanti mod fabrikationsfejl.

Omvendt kan TC jo heller ikke gå ind i noget vedr. de køb der er foretaget som paralelkøb, eller gennem andre leverandører, allerhøjest i de sager der evt. er formidlet af TC selv.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 18:12

Når man køber et Panasonic TV i Europa, følger der et Pan European Guarantee Card med. Dette skal underskrives og stemples af den forhandler man købte produktet af.

Med denne underskrevne garanti er man dækket i DK selvom man købte i udlandet.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu