recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille aktiv subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lille aktiv subwoofer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lille aktiv subwoofer
    Sendt: 23-Marts-2021 kl. 20:56
hej, vil prøve at købe en lille subwoofer for at give mine quad S2 lidt bund, det skal ikke være noget voldsomt da jeg sjælden spiller højt, så går efter en god 8 tommer . Skal kun bruges til musik, så hvad  mener i kunne blive godt. Som sagt er mine højtalere quad S2 som en var så flink at anbefale mig og de spiller guddommeligSmile . Bliver trukket af audiolab 6000A
.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 21:59
Rel bliver rost.
Har dog ikke hørt den selv.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 22:14
Din forstærker har heldigvis pre out, men som jeg ser det, ingen mulighed for at lave aktiv deling af signalet så (den i forvejen ikke alt for kraftige) effektforstærker aflastes.

Denne kunne være et forslag

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 23:06
Rel er nævnt som er et godt bud.

Jeg selv er nu ret begejstret for JL Audio, har og har haft flere af deres modeller, deres mindste hedder Domino.

Et rigtig godt alternativ i den prisklasse vil være Dynaudio Pro S9, den spiller nu ret lækkert men ruller også af på det nederste ved omkring 35hz.

Vi skal absolut ikke glemme B&W med deres DB serie, de spiller også hammerende godt. 
Deres mindste DB’er er DB3D men ligger desværre også i den dyre ende af skalaen.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 02:40
Den nye Kef kc6 er ret lækker :)
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 07:16
klaus, en aktiv sub belaster vel ikke min audiolab eller ?
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 07:20
tak for svar, men vil helst ikke over 3000 kr, så det h kan godt være det bliver brugt hvis jeg skal have noget ordenligt.
Hvad med B&W ASW 608, nogen der kender den?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

klaus, en aktiv sub belaster vel ikke min audiolab eller ?

Nej, men den aflaster den heller ikke.
Det smarte havde været at den havde indbygget delefilter, så den del af lyden der bliver sendt til subben, ikke også skal spilles af højttalerne.

Du vil, med en subwoofer, få mere bas.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

tak for svar, men vil helst ikke over 3000 kr, så det h kan godt være det bliver brugt hvis jeg skal have noget ordenligt.
Hvad med B&W ASW 608, nogen der kender den?
Jeg har købt en brug 608, som er ganske udmærket til at give nogle rystelser til film. Umiddelbart bedre end min tidligere hjemmebyggede sub. Lytter dog ikke meget musik gennem den, da det er vores surround til TV'et. Har andet anlæg til musik :)
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, men den aflaster den heller ikke.



Forstærker > Højttaler kabel > sub med delefilter > højttalerkabel > Højttaler
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:



Forstærker > Højttaler kabel > sub med delefilter > højttalerkabel > Højttaler

Hvilke subwoofere har det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 00:39
Hej.

Har kørt med et 2.1 system i snart mange år, mestendels fordi jeg ikke skifter Hi-Fi som andre skifter sokker.

Der bliver kørt ud til en aktiv sub fra preout. Det er bare et signal, så det kan næppe belaste stereoforstærkeren.

Pointen er: Jeg kan ikke rigtig høre når den ikke er tændt, men jeg kan høre når den er tændt.
Musikken bliver mere fyldig og film får mere smæk på effekterne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu