recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille antenneanlæg - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLille antenneanlæg - hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Slettegaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2006
Sted: Nordfyn
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Emne: Lille antenneanlæg - hvordan?
    Sendt: 13-November-2006 kl. 17:54
Hej.
Jeg håber jeg kan få hjælp fra dette forum.

Jeg har ønske om at lave et lille antenneanlæg i vores hus, nu da vores børn har ønske om at få eget TV på værelset. Men hvordan gør jeg det?

Jeg har ønske om at sende kanaler fra DVB-S og DVB-T ud via modulator til alle TV-apparater, så der frit kan vælges kanaler alle steder.

Hvilket udstyr skal jeg købe for at dette kan laves? Jeg har fundet frem til en multibox modulator, men den kan kun anvendes til DVB-T. Jeg vil også gerne kunne se DVB-S kanalerne.

Jeg håber at i kan hjælpe mig. Det ville være rart at slippe for adskillige bokse til hvert TV-apparat
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 18:47

For at der frit kan vælges kanaler alle steder, uanset hvad andre ser, så kræver det at hvert TV har sin egen modtager, da der jo kun er EN Tuner i hver modtager. Der kan godt sendes signal fra en modtager til alle TV, men så vil samme program vises på dem alle.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

For at der frit kan vælges kanaler alle steder, uanset hvad andre ser, så kræver det at hvert TV har sin egen modtager, da der jo kun er EN Tuner i hver modtager. Der kan godt sendes signal fra en modtager til alle TV, men så vil samme program vises på dem alle.

Tak for svaret.
Men så vidt jeg kan se så kan man med A2B Multibox sende signal ud til flere TV-apparater hvor man frit kan "zappe" rundt. Men det kan kun med denne gøres med DVB-T. Det ville være rigtigt "fedt" hvis dette også kunne gøres med DVB-S. På samme måde som en fællesantenne, bare i meget mindre format (det vil sige 4 - 6 TV-apparater )
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 19:08

A2 boxen kan godt sende til flere TV, det den gør er at den Analogt udsender på 3 S-Kanaler som så kan ligges seperat ind på TVet så man vælger kanal på TV, i stedet for boxen. Der er ingen Sat. boxse der kan det du ønsker.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2006 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

A2 boxen kan godt sende til flere TV, det den gør er at den Analogt udsender på 3 S-Kanaler som så kan ligges seperat ind på TVet så man vælger kanal på TV, i stedet for boxen. Der er ingen Sat. boxse der kan det du ønsker.

Tak for svaret.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu