recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille flad parabol: Selfsat H10D & motor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLille flad parabol: Selfsat H10D & motor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Emne: Lille flad parabol: Selfsat H10D & motor?
    Sendt: 13-April-2009 kl. 15:04
Jeg overvejer at købe en Selfsat H10D, da jeg gerne vil have parabol, men p.t. ikke har plads/tilladelse til opsætning af en (eller flere) "rigtige" paraboler.

Jeg kan se at Selfsat også laver en motor-løsning, er der nogen herinde der har erfaring med Selfsat H10D (eller tilsvarende) + motor? Jeg vil rigtigt gerne kunne modtage fra 1W, 5E, 13E og 19,2 E og evt. 28E hvis muligt - tror I at dette kan lade sig gøre med ÉN Selfsat H10D parabol og én motor? Og vil det være noget problem på en "balkonstander" som f.eks. denne: LINK (jeg kunne forestille mig, at der nok skal smides en stor flise eller lignende oven på dens fod, for at holde den nogenlunde fast når det blæser)!? Montering på muren er nok at forestække, men så er jeg ikke sikker på, om motoren har plads nok til at dreje det antal grader som er nødvendigt for at kunne fange div. positioner, unden at parabolen "kørers" ind i muren.

Øvrige inputs/indspark vedr. flade paraboler/selfsat er i øvrigt meget velkomne, hvad enten de måtte være positive eller negative! :-)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 16:01

Fordelen ved motorstyring at man retter hele parabollen mod en bestemt position og derved opnår bedst mulig modtagelse på denne position...


Der skal selvfølgelig være plads til at parabolen kan dreje til de ønske positioner.
De postioner du ønsker at modtage skal den manuelt kunne stilles til...

Der kan sandsynligvis lægges begrænsninger ind i max øst og vest positionering (det kan den motorstyring jeg anvender, har både software-max og fysisk max).

Alt efter styring fra modtageren, kan f.eks. diseqc 1.2 selv afsøge "himmellen"...

Går ud fra at denne parabol kun skal styres på en akse...
Dvs. når den drejes skal den følge satellitene på sydhimmelen, som går længere ned mod horizonten, jo mere man kommer i øst eller vest.
Max højde er de sattelliter som befinder sig på din længdegrad, som er ret syd. 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 18:42

 

 Jeg bruger nævnte "kasse" til 28,2E og den virker fint, tager alle kanaler uden problemer. Den er dog efter min mening ikke egnet til at monteres på en motor, så den kan tage flere positioner medmindre, at det også er muligt at den automatisk også indstiller elevringen, da sattelitterne ligger på forskellig elevering, samt at nogen har posetiv hældning andre har negativ, og det skal der også tages med i betragtning. Ellers er den helt OK til modtagelse af diverse positioner.   

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu