recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille fladskærms-tv til campingvogn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLille fladskærms-tv til campingvogn

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Syntes stadig det Viewpia skal komme i betragtning. Og for den sags skyld andre modeller med DVD i rette størelse.


Men det skal kun være ud fra den betragtning at Campisten  allerede nu har en Boxer "boks" derhjemme med tilhørende kort. Så kunne han tage boksen med kort med i kampingvognen og se alle Boxer kanaler i hele DK efter 1 Nov (faktisk store dele af Jylland allerede nu). For går han i tanker om at kunne optage kanalerne fra boxer, er det måske denne løsning han skal kikke efter.


Ved faktisk ikke om han har en Boxer-boks - men vil den være nødvendig for at modtage TV efter 1. november!!??
Forstår ikke helt det du skriver med at optage tv - kan boxer-boksen bruges til dette - det nævnte Viewpia fjernsyn kan vel ikke!?
/Tommy
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 17:20
Sikke meget hype om et TV til under 2000. Det virker med int digi tuner til 2012. Til den tid er der kommet TV i ruller til at lime på væggen i campingvognen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2009 kl. 19:16

 

 

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

 

Forstår ikke helt det du skriver med at optage tv - kan boxer-boksen bruges til dette - det nævnte Viewpia fjernsyn kan vel ikke!? 
  [/QUOTE]

 Boxers Sagem modtagere er jo PVR enheder, så ja det er det de kan.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 01:29

Jeg har lige foreslået denne løsning for svigerforældrene til deres Campingvogn. At de tog deres hjemme Boxer boks med i Påskes kampingliv.

Kampus hvad er der galt med at hjælpe manden? Hvorfor købe noget der er forældet til November? Ligemeget om det er et lille tv eller ej.

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
adixon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 10:11

Jeg kigger også efter en skærm med dvd til vores campingvogne til omkring 2000.  Efter min mening, er følgende TV fra Toshiba en af det mest sikre valg i øjeblikket:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=502152

Sjovt nok findes det også i 22 tomme til ca. 2500 også men det er næsten umuligt at finde i denne størrelse.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 14:53
...jeg er efterhånden blevet lidt forvirret omkring hvad der virker og hvad der ikke virker og hvilke krav man bør stille! Har selv bare et gammelt 32" CRT og en tilslutning til det lokale antennelaug herhjemme - så har ikke fået sat mig ind i alt det tekniske vedr. fladskærm - så nogle spørgsmål i lyset af alle de ovenstående indlæg:

1. Hvad kræves af et fjernsyn for at virke efter november 2009 - med de modtageforhold som er i en campingvogn?
2. Hvad kræves af et fjernsyn for at virke efter 20012 - igen med udgangspunkt i en campingvogn.

Hvis man gerne vil undgå ekstra bokse er Viewpia'en og Toshiba'en så stadig kandidater eller kommer de til kort!?

Mvh Tommy

Redigeret af tipsen - 16-April-2009 kl. 15:03
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 15:57

Det analoge maste-signal forsvinder pr nov. 2008, derefter skal man bruge en digital DVB-T tuner for at modtage de digitale antennesignaler i en campingvogn.

Idag kan DR og TV2 modtages digitalt vha en DVB-T mpeg2-tuner, enten som en separat boks, eller indbygget i TV'et. Desuden kan man modtage yderligere kanaler fra en udbyder der hedder Boxer, til dette kræves en DVB-T mpeg4 tuner, igen kan denne tuner enten være en boks for sig selv, eller indbygget i jeres TV

2. Fra 2012 bliver der ikke udsendt DVB-T mpeg2 signaler mere, hvorved at man skal benytte en DVB-T mpeg4 tuner  som modtager.

Håber det hjalp på forståelsen.

mvh Christian
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 16:50
Tak skal du have Christian - det var kort og præcist - lige hvad jeg havde brug for.
Tak for alle svarene - nu er jeg da blevet lidt klogere og der bliver nok anskaffet et fjernsyn som man ikke bliver ked af om ½ år :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Jeg har lige foreslået denne løsning for svigerforældrene til deres Campingvogn. At de tog deres hjemme Boxer boks med i Påskes kampingliv.

Kampus hvad er der galt med at hjælpe manden? Hvorfor købe noget der er forældet til November? Ligemeget om det er et lille tv eller ej.

Det er jo netop ikke forældet til november! Først efter 2012 er det slut med mpeg2, men indtil da er dette TV fuldt ud godt nok til at modtage de tre danske stationer.

Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 19:55

Jeg er slet ikke enig med dig Kampus .

Jeg anskuer mandens problem fra det synspunt at han fra den 1 November hverken kan tage TV2 Zulu, TV2 Charlie, TV2 Film, TV2 NEWS, Kanal 4, Kanal 5, Kanal 6, Discovery eller Animal Planet (Boxer) om han ville ønske det (og han vil ikke have en ekstra boks læste jeg et sted) eller nogen af de nye DR kanaler der kommer til November: DR Ramasjang, DR K og DR HD.

Det er netop meget forældet at købe en MPEG2 model i mine øjne. Jeg ville ihvertfald ikke råde nogen til det.



Redigeret af BorgHammer - 16-April-2009 kl. 19:59
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 20:04

 

 Det vil jeg også tilslutte mig, skal der anskaffes nyt TV på nuværende tidspunkt, så vil det være fjollet at anskaffe et der ikke har MPEG4 og kan modtage HD. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 20:24
Men hvis der ikke findes et fjernsyn af en ordentlig kvalitet som kan modtage hd og har mpeg4 så er alternativet jo at droppe fjernsyn... Jeg mener ikke der har været nævnt et eneste alternativ, som opfylder dette?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu