recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille HD projektor søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLille HD projektor søges

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
edderkoppen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-August-2010
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: Lille HD projektor søges
    Sendt: 29-September-2011 kl. 20:41
Hej alle,

Jeg har en ret lille og lækker HP MP2220 projektor, der trænger til at udskiftes.

Primære krav / need;

A) Skal have HDMI indgang og køre full HD
B) Skal kunne kaste 6-8 meter (gerne 2-300")
C) Ikke meget større end den nuværende, der er 208.2 x 168.5 x 63.5 mm (og det er HER problemet ligger for mig)

Grunden til kravet om så lille størrelse er, at projektoren skal stå på en allerede monteret bag-hængslet loft-lem, der måler 300x300 mm (er valgt så lemmen er så diskret som muligt ifht projektorens størrelse).

Problemet med en projektor på fx 280 x 200 x 80 mm er, at selvom den kan være indenfor rammen, så ikke vil kunne kaste billedet hen under loftet (men skyde lige ned i gulvet, med mindre lemmen åbnes ekstremt meget, pga kombinationen af vinkel og projektorens dybde og højde; Bag-hængslingen af lemmen gør jo reelt, at dybden på 300 mm snyder; der er nok kun effektivt 200 mm at give af i dybden - og dette endda med en lav projektor på 65 mm.

Dette giver (alt efter hvad jeg kan finde af gode pris-rigtige alternativer) jo nogle store problemer ved køb af ny - med mindre I kender nogen jeg ikke har fundet?

Bonus spørgsmål; Skal jeg gå efter LED-teknologi eller har den lange levetid gjort kvaliteten ringe?

Håber på gode svar

De bedste hilsner

edderkoppen

Redigeret af edderkoppen - 29-September-2011 kl. 21:02
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu