|
Lille hjemmebiograf |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Maj-2021 kl. 21:11 |
Så har jeg endelig fået bygget min lille hjemmebiograf.
Rummet er ca. 4,3m x 3.3m x 2,3m, malet mat sort. Sort Troldtekt i loftet. Det dæmper rumklang helt vildt. 12 stk Philips Hue color GU10 spots. 90" fastrammet lærred fra Elite Screens. Dali Opticon 5.0. højtalersæt. Jeg synes ikke, at jeg mangler bas, men kan man få for meget bas. Sony Vpl 45 projektor. Denon 4400X suround reciever. En gamle AMD NUC-like pc, som kører KODI, til afspilling af musik og film. Den styre også lyset når film startes, pauses og stoppes. Fed lille gimmick Og en Oppo BDP-83 til når KODI driller. Her er lidt billeder: ![]() ![]() ![]() |
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
fin lille bio
Dejligt at se projektor setup Dem er der ikke så meget af mere
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
Fint setup. Er dine baghøjtalere ikke placeret for højt ift lytteposition i din sofa?
|
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Flot resultat! Ville ønske jeg havde muligheden.
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
De sidder lidt højt, når jeg når slutningen af den sene forstilling. Altså der hvor er jeg flydt ud i sofaen.
Suroundhøjtalere er placeret ca 30-40cm over ørehøjde, i forhold til når sidder opret i sofaen.
|
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
![]() |
|
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1117 |
Tillykke med bio'en, ser godt ud. Selv om du ikke syntes du mangler bas, så syntes jeg du skylder dig selv at prøve at låne en sub. Har selv prøvet uden sub, men det er bare ikke det samme som med 🙂 Frank
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Ingen tvivl om at en subwoofer eller flere af dem vil tilføre noget positivt i langt de fleste tilfælde, her tænker tænker ikke kun på lydtryk og dybde etc. men mere en jævn fordeling af bassen på flere lytte positioner, jeg er med på at dit rum er på ca.14m2 og har 2.3m til loftet så der er ikke så mange kubikmeter luft bassen skal udfylde.
Men 2 mindre og gode subs vil klart aflaste dine front højtalere og ikke mindst din receiver når du fyre lidt op ![]() Men som Frank13 er inde på, prøv med en subwoofer. |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6285 |
Lidt OT
Hvor har du købt reolen, hvor projektoren står?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Reolsystemet hedder BROR og er fra Ikea.
https://www.ikea.com/dk/da/cat/bror-system-42245/ |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |