recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille medie afspiller.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLille medie afspiller.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Emne: Lille medie afspiller.
    Sendt: 04-Marts-2008 kl. 20:39

Jeg leder lidt efter en mindre maskine der kan fungere som media afspiller (ikke optager)- herunder specielt afspilning af indhold op til 1080p.

Et godt bud som jeg i lang tid har været lun på er Mac Mini, men umiddebart lader det ikke til at grafik kortet er kraftigt nok til f.eks at kunne afspille en f.eks en blu-ray i 1080p.

Er der nogen der er faldet over lign. type maskine, men der lige har de ekstra grafiske kræfter der skal til?

Størrensen (eller rettere mangel på samme) er meget vigtig da den skal kunne gemmes væk i et møbel. Derfor duer en normal desktop maskine ikke til formålet.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 20:49
Kig på Popcorn Hour - aka the Jesus Player. Der er et par tråde om den.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 21:30

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Kig på Popcorn Hour - aka the Jesus Player. Der er et par tråde om den.

Den ser godtnok meget spændende ud og prisen er jo nærmest latterlig og der er en forhandler i Sverige..

Hmm.. Efter meget nøje 2½ minuts overvejelse har jeg bestilt en.. :-)

Tak for hjælpen.. Det lød lige som produktet til dette formål..

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2008 kl. 21:33
Jeg har den selv - du kommer ikke til at fortryde det.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 13:25

Jeg blev i tvivl efter jeg så Tvix HD M-6500A. Den ser endnu mere spændende ud med hensyn til HD og har et noget pænere udseende.

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg blev i tvivl efter jeg så Tvix HD M-6500A. Den ser endnu mere spændende ud med hensyn til HD og har et noget pænere udseende.

Den koster så også mindst det dobbelte.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 13:40

Jeg tror helt klart at potentialet er størrer ved en NMT - hvis det er udseendet du går efter får du mere (for samme pris) ved at købe en Istar mini. Jeg mener helt klart at TViX'en er for dyr. Og så har de ud over FW problemer også et par design fejl i deres HW - læs du bare om den på www.mpcclub.com

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Den koster så også mindst det dobbelte.

Mjoh.. Men det er ikke så meget det der bekymrer mig. Tror Popcorn Hour stod til lidt under 2000,- og Tvix HD M-6500A til 3200,-

Udgangspunktet var en lille PC og de starter jo omkring 4000,-. Så der er stadig luft i budget'et.

For mig handler det udelukkende om hvor mange formater de understøtter og kvalitet i afspilningen.

Der er 2 mål:

• Få aflivet min Xbox 1 med XBMC) som primært bruges til ISO filer og DivX. 
  • Mulighed for afspilning af HD med så mange codecs som muligt herunder også lyd. Her hæfter jeg mig specielt med at Tvix lover support af Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio i en fremtidig firmware (forventer det er Bitstream).

Sekundært er der afspilning af lyd. Jeg har lagt alle CD'ere på serveren, men afspilningen har altid føltes besværlig i XBMC, så i praksis bruger jeg det ikke. Det ville jeg gerne lave om på, men det er som sagt sekundært.

Men der er en fra forum'et der ønsker at sælge en Popcorn Hour, så der har jeg lagt et bud. Så må vi jo se om jeg bliver ejer af begge maskiner. Så er der jo også en til soveværelset.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Jeg tror helt klart at potentialet er størrer ved en NMT - hvis det er udseendet du går efter får du mere (for samme pris) ved at købe en Istar mini. Jeg mener helt klart at TViX'en er for dyr.

Hvorfor mener du potentialet ved NMT er større? Umiddelbart syntes jeg egentligt Tvix virker bedre bestykket. F.eks har den HDMI 1.3 og nyere Silican Graphics chipsæt end f.eks Istar.

Og så har de ud over FW problemer også et par design fejl i deres HW - læs du bare om den på www.mpcclub.com

Firmware bugs syntes jeg at have læst om alle sammen. Bare de er villige til at opdatere, fixe og introducere nye features er jeg glad.

Det eneste jeg lige kunne finde var at der kunne være et varmeproblem hvis der sjovt nok ikke var monteret en harddisk? Det kan jeg godt leve med da jeg forventer at have en harddisk monteret og alternativt sætter jeg bare en i uden at forbinde den.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 16:51

Og så har de ud over FW problemer også et par design fejl i deres HW - læs du bare om den på www.mpcclub.com

Jeg  kan se at folk omtaler et støj problem på dem pga. dårligt kølings design. Hmm.. Hvis det er voldsomt må jeg jo returnere den.

Men det skriver de nu også om Popcorn Hour maskinen. Altså at der er varmeproblemer mm.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg  kan se at folk omtaler et støj problem på dem pga. dårligt kølings design. Hmm.. Hvis det er voldsomt må jeg jo returnere den.

Hold da helt op en genial maskine. Jeg fortryder ikke et sekund at have købt denne enhed.

Den er ikke helt så god til at afspille DVD'er som de andre enheder jeg har (den har lidt blocking omkring bogstaver med mere), men den er absolut i den rimelige ende.  HD indhold afspiller den tilgengæld rigtigt godt. Der er kun lidt omkring højden på billedet med nogle medie filer, som jeg lige skal have set på.

I stille scener kan man ane at den kører, men jeg kan slet ikke se hvorfor folk syntes det skulle være så voldsomt et problem.

Hvis Popcorn Hour maskinen gør det ligeså godt eller bedre end denne forstår jeg godt begejstringen.

Tak for at pege mig i den rigtige retning.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu