recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille og Billig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLille og Billig

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lonny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: Lille og Billig
    Sendt: 18-September-2009 kl. 20:56

Hey forum gutter

Kæresten er aldrig nået videre end det gode gamle crt tv fra 1920, og da det analoge signal forsvinder meget snart, vil hun gerne have sig et nyt tv.

I den prisklasse hun gerne vil have den, er det nærmest ligeså billigt som en digital boks, så derfor er det TV'et der bliver skiftet ud.

Derfor har jeg et lidt anderledes spørgsmål; Hvad vil i anbefale af TV til under 2000 kroner hvor det eneste krav er en DVB-C tuner?

Det skal helst være billigst muligt! :)

Onkyo 805
Velodyne SPL800i
Front: B&W 686
Center: B&W HTM62
Bag: Argon 6210S
DVD: Denon 1930
Samsung HD-Boks SMT3106
Mediecenter I-Star Mini
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 22:05

Det kan jo nærmest kun lade sig gøre med dette tilbud, hvor der medfølger abbonnement til Boxer

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=3153&zoneid=5

Til top
Lonny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 09:05

Hej

Jeg søgte lidt rundt på nettet, og fandt 2 andre muligheder, hvor der ikke er abonnement på:

http://www.mobiludsalg.dk/products/productinfo.aspx?ProductI D=18498

http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=683744&am p;SamleMenuID=31&gruppe=113&Extended=&SiteID=3&a mp;Show_description=0&serie=&producent=Samsung

Er der nogen af dem der er værd at købe - kæresten er trods alt fudstændig ligeglad med kvaliteten :)

Onkyo 805
Velodyne SPL800i
Samsung HD-Boks SMT3106
Mediecenter I-Star Mini
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Lonny Lonny skrev:

Hey forum gutter

Kæresten er aldrig nået videre end det gode gamle crt tv fra 1920, og da det analoge signal forsvinder meget snart, vil hun gerne have sig et nyt tv.

I den prisklasse hun gerne vil have den, er det nærmest ligeså billigt som en digital boks, så derfor er det TV'et der bliver skiftet ud.

Derfor har jeg et lidt anderledes spørgsmål; Hvad vil i anbefale af TV til under 2000 kroner hvor det eneste krav er en DVB-C tuner?

Du modsiger lidt dig selv, du siger det analoge signal forsvinder, og samtidigt siger du at du vil have DVB-C tuner?

Det analoge signal forsvinder ikke på kabeltv med mindre det er små selvejede anlæg osv men så er der jo nok heller ikke noget dvb-c signal i kablerne. måske skulle i beholde tv´et lidt endnu eller købe et ordenligt tv...

Men det er vel bare at søge efter det billigste så på nettet? Boxers tilbud med tilskud har vel ikke nogen fidus hvis det skal bruges til kabeltv
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Lonny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Oprindeligt skrevet af Lonny Lonny skrev:

Hey forum gutter

Du modsiger lidt dig selv, du siger det analoge signal forsvinder, og samtidigt siger du at du vil have DVB-C tuner?

Det analoge signal forsvinder ikke på kabeltv med mindre det er små selvejede anlæg osv men så er der jo nok heller ikke noget dvb-c signal i kablerne. måske skulle i beholde tv´et lidt endnu eller købe et ordenligt tv...

Men det er vel bare at søge efter det billigste så på nettet? Boxers tilbud med tilskud har vel ikke nogen fidus hvis det skal bruges til kabeltv

Nu er jeg lidt forvirret...?

Kan hun stadig modtage et analogt signal efter 1/10 selvom hun ikke har nogen tuner?

Og lige for min egen forståelse - en DVB-C tuner, er det ikke den der kan omkode et digitalt Mpeg 2 eller 4 signal til et billede på TV'et?

Onkyo 805
Velodyne SPL800i
Samsung HD-Boks SMT3106
Mediecenter I-Star Mini
Til top
Thorbjørn88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-August-2009
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 09:54
Der findes 3 slags digitale tunere:

- DVB-T: Digital tuner til antenne (Boxer eller licens tv)
- DVB-C: Digital tuner til kabel tv (Yousee, Stofa og alle antenneforeningerne)
- DVB-S: Digital tuner til parabol tv (Viasat og Canal Digital)

Efter november vil det stadig være muligt at modtage kabel tv analogt, i hvert fald fra langt de fleste udbydere og antenneforeninger.

Så hvis i har kabel tv er der ingen grund til at udskifte.

Har i licens skal i udskifte eller købe boks.

Tjek evt. Viewpia http://www.globevision.dk/shop/viewpia-lcd-tv-148c1.html

De får gode anmeldelser.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 11:09
øhh licens? Man betaler da licens uanset modtage forhold. Du mener modtager man tv via antenne skal man købe DVB-t tuner eller nyt tv.

Kabel-tv prisen på vel snart 400kr nogle steder inkludere IKKE licensbetaling.

Hvilket hos globevision?kun 2 tv kan fås for under 2k det ene med mpeg2dvb-t tuner det andet kun 15" og med mpeg4-T tuner.

Hvis det skal være nogle af de 2tv LG eller Samsung, så er LG nok udelukket da den kun kan modtage MPEG2 via dens DVB-c tuner ifl. spec.. Samsung´en kan vist godt, men ikke sikker. Du skal bruge MPEG4 tuner hvis du fx vil modtage DR-HD hos yousee eller andre HD kanaler.

Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 20:14
Jeg ved da godt at man skal betale licens - og ja jeg mener at hvis de KUN har licens kanalerne skal de gøre noget.

400 kr. som mindste pris???? Hvilket tv-selskab har du?  Både digitale og analoge tv-pakker kan fås langt billigere, men jeg kan heller ikke se at det har nogen relevans hvad en tv-pakke koster.

Jeg beskriver de 3 tuner-typer fordi vi ikke ved hvordan de modtager deres tv.

Hos Globevision ville jeg anbefale den 19" til under 2K, da den får fine anmeldelser. Den har ikke Mpeg4, men det er jo heller ikke et krav fra trådstarter. Mpeg4 er vel kun til HD og HD på 19" er imo ikke nogen revolution i forhold til et normalt digitalt signal.

Desuden virker det ikke som om Mpeg/HD er et egentligt behov for hans kæreste, da hun virker til bare at vil have den billigste løsning og ikke bekymre sig synderligt om super billed kvalitet. 
Til top
Lonny Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 22:10

Takker for svarene

Det er korrekt at behovet for Mpeg 4 er nærmest ikke eksisterende :)

Jeg kigger nærmere på Viewpia TV'ene... Hvordan er de i forhold til LG og Samsung TV'ene jeg ellers har kigget på?

Nu skal det ellers bare fremlægges for kæresten :)

Onkyo 805
Velodyne SPL800i
Samsung HD-Boks SMT3106
Mediecenter I-Star Mini
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 22:56
Jeg har ikke set nogle af tv'ene i aktion selv, så jeg kan ikke sammenligne dem.

Grunden til at jeg anbefaler Viewpia er at det er den eneste kandidat der opfylder kriterierne som jeg kan finde en god anmeldelse på.

her er link: http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1185 953325

Det er modellen med DVD, men udover DVD'en er der ingen forskel på det jeg anbefaler.

Hvis du vil lede efter flere kandidater eller finde anmeldelser på nogle af dem du overvejer er Trustedreviews.com en rigtig god side.

Her kan du filtrere efter skærmstørrelse og pris hvilket gør det nemt at overskue.

Jeg brugte selv siden til at finde mit TV i soveværelset og købte et LG 22LG3050 på tilbud i Expert som jeg har været fint tilfreds med.

Held og lykke med jagten
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu