recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lille subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lille subwoofer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: lille subwoofer
    Sendt: 29-November-2014 kl. 22:02
Kikker efter en subwoofer der ikke fylder for meget. Den skal ikke ryste mure, men udelukkende understøtte to reolhøjttalere (Dali Concept) i lille stue. Har set, at Hifiklubben har nogle små Argon sub, er der nogen her, der har erfaring med dem? Eller har et andet foreslag?
Niels
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 22:09
Prøv at se på Jamo Sub 800... syntes den ser spændende ud, den måler vist kun 20x20x20 cm
Ning
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 22:51
Jeg ville ikke gå under 10"
Mvh. Fausing
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 23:09
Det er jo svært hvis den skal være lille ;-) 
Selv om den er lille kan den godt være  "stor" Den er på 800 watt

http://www.hifi-regler.de/test/jamo-sub800.php


Redigeret af Ning - 29-November-2014 kl. 23:20
Ning
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2014 kl. 23:09
Skal det være en lille sub, så må det være Bob Carvers true sub, 30 cm på hver led og over 2kw forstærkereffekt...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Skal det være en lille sub, så må det være Bob Carvers true sub, 30 cm på hver led og over 2kw forstærkereffekt...

Klaus


KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 10:53
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 22:14
Jeg har lyttet til nogle Argon subs, og var virkeligt ikke imponeret over dem (det var en flad fornemmelse). Lige som mine små Argon reolhøjtalere i soveværelset, kan det høres at prisen kommer før kvaliteten - stik imod HFK's slogan Cry

Kan godt anbefale en B&W ASW608 - den lyder fint med Dali Lektor 1. Den er "stor nok" til en lille stue - den spiller rigeligt højt hvis du bor i lejlighed Embarrassed, og den spiller rimeligt dybt i forhold til størrelse/pris.


Til top
eyvind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eyvind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 23:19
Ken Kreisel DXD-808 er suveren, men i den dyre ende.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 23:27
Måske rimelig meget overkill med de subs i foreslår, når man tænker på de skal spille sammen med Dali Concept?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 02:09
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Måske rimelig meget overkill med de subs i foreslår, når man tænker på de skal spille sammen med Dali Concept?

Dali Concept er ikke "røven af 4. division" inden for reolhøjtalere (prøv lige at lytte til en Argon reolhøjtaler - jeg har seriøst hørt bedre højtalere til den halve pris i Bilka!), men det er vel normalt budgettet, der bestemmer hvor meget man vil bruge på en sub. Er budgettet stramt, så spar op i en måned eller to, og køb en sub der kan bruges de næste 5-10 år.

Det var præcist derfor jeg skrev om mine erfaringer med ASW608, efter at have læst abacus's indlæg om Argon subs (jeg var også hooked på en Argon-sub til den pris).
Jeg var egentligt ude efter en af dem, men efter at have hørt forskellen, er de ekstra 1500kr til en B&W er nok de bedste penge jeg har brugt længe. Ville jeg vælge en anden her 2 år senere? nej.



Redigeret af michael9000 - 01-December-2014 kl. 02:29
Til top
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 02:50
Tænker ikke at kommentaren var henvendt i særlig grad til dig Michael, men måske nærmere dem der mener han skal smide et godt stykke over 10k for en sub. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu