recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lille subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lille subwoofer

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 07:05
Michael - jeg tænker netop mere truefire, ken kreissel osv...

Subs der koster over 10 k...

Dine planer er derimod ikke tosset, ville også gå udenom argon.
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 09:22
ange tak for alle de forskellige indlæg om subwoofere, har kikket efter test på de forskellige foreslag, og kan se, at der er enorme forskelle på opfattelsen af, hvad en sub kan/skal bruges til, og de subjektive indtryk af dem.
Får en brugt XTZ 99 W8.16 at prøve mig frem med, så må jeg tage det derfra og se hvor mange kilo jeg skal bruge på det.
MVH
Niels
Til top
PappaPunk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2014
Sted: -
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PappaPunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 10:48
Hej, 

Har selv været på udkig efter en lille sub. Det har ikke været helt nemt at finde et småt alternativ uden at den så ville blive for svag. Men det ER muligt!

Har selv valgt (og hørt/mærket) SVS SB-1000. Den koster godt 4.500kr og er ikke større ens 13" tommer på alle leder og kanter. Fåes naturligvis i sort, men også en rigtig flot hvid højglans. Den har en 12" tommer enhed og jeg kan ikke rose den nok. 

Link til test: http://www.areadvd.de/hardware/2013/svs_sb_1000.shtml

Omfattende test: http://forums.audioholics.com/forums/threads/dracullus-svs-sb-1000-review.84015/

Håber du gør dig selv en tjeneste og hører den :-)

mvh. PappaPunk 
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 11:12
@wernermeyer
Ja kan godt se at min formulering kunne være lidt mere præcist - 3500 er jo også en slags penge i forhold til Argon.



Redigeret af michael9000 - 01-December-2014 kl. 11:12
Til top
Woll Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-November-2007
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Woll Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 20:15
Jeg har lige opgraderet til en Audiovector til 10k.

Måske har den jeg skifter fra din interesse, det er en Dali Fazon sub, som er en utroligt elegant sag dog er den ikke særligt kraftig mht. lydtryk.
Du kan få den for DKK 1.200
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 20:29
Vil også pege på B&W ASW 608 eller Dali SUB E9 https://www.hifiklubben.dk/hojttalere/subwoofere/dali-sub-e-9-f-subwoofer/
Dali'en blev mit eget valg til et par B&W M-1 kompakthøjtalere i stuen.
mvh

Henrik
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 21:02
Man kan diskutere om de er små, men XTZ laver rigtigt fornuftige Subs til prisen.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér abacus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2014 kl. 00:26
Det er så blevet til, at jeg beholder XTZ 99 W8.16 sub.
Den skal spille sammen med en Marantz m-cr610 og Dali concept1.
Har indstillet efter sinustoner og E. Claptons Rush, og det ser ud til, at den spiller fint med (crosover omkring 100 htz).
MVH
Niels
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu