recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lille WHS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlille WHS

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af zutcorp zutcorp skrev:

Jeg syntes nu at WHS's software raid-agtige ting er en meget smart idé. Tror nu jeg vil bruge lidt penge på et kabinet også.

Spørgsmålet er så bare om man burde bruge pengene på et mere konventionelt NAS system istedet. Men det så jeg der var andre tråde om, så det vil jeg lige studere lidt til...

Ja du har for såvidt ret, men hvad er ideen i at have raid, hvis du har indbrud og din maskine bliver stjålet?

Så er der dag til dag sikkerheden. Hvad nu hvis en harddisk står af? uden Raid er alt lost, med Raid er der en sandsynlighed for at du er reddet. Men... Hvorfor står en disk af? 2 mest almindelige årsager: Spikes and Heat, dvs. Lyn og varme. Så hvad hjælp er der i at have 2 raidede diske i samme kabinet, hvis dødsårsagen ligger i samme kabinet. Så min lommefilosofi er Manual Raid, hvilket vil sige jeg har en ekstern HD som jeg via MS Synctoy 2.0 holder synkroniseret med min servers HD. Ekstern HD ligger så et helt andet sted, så hvis alt går galt, har jeg måske kun mistet nogle få dage.

Et NAS er også en god ting, men samme problematik: Ubudne gæster=Alt lost.

Nu er et NAS jo intet andet end en PC med et operativsystem (for det meste Linux), en LAN opkobling, og noget storage. Så man er reelt ikke bedre eller dårligere stillet med et NAS.  En af de væsentlige fordele med NAS var tidligere et meget lavt strømforbrug, men med de nye Atom motherboards er det efterhånden lige så smart med disse

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
LE40F71 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 13:20

Hej

Jeg byggede sidste år en lille WHS server der bestod af nedenstående, det var en ok lille maskine. Må ske kunne det give lidt inspiration

Består af følgende
*VIA EPIA SN 1800G 1.8GGz Motherboard
*Chenbro ES34069 Mini-ITX Home server/NAS
*Chenbro 4 in 1 card reader (SD/Mini SD/MMC)
*2GB PC5300 DDR2 667DIMM Low profile
*Slim dvd TEAC DW224E
*Samsung hardisk 160GB 2,5” (Til at kører WHS på)
*Windows home server
*KABEL DeLock DeLOCK
*ATAPI til 3.5" IDE Adapter

* 2 stk 1 tb samsung hardiske (greenline serie)

Venlig hilsen

Kenneth

Venlig hilsen

Kenneth
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu