recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lindy 1xDVi -> 2xDVI splitter -dvi-hdmi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLindy 1xDVi -> 2xDVI splitter -dvi-hdmi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Emne: Lindy 1xDVi -> 2xDVI splitter -dvi-hdmi
    Sendt: 07-Februar-2008 kl. 22:53
Hej,

Jeg har et Asus EN7600GT grafikkort med passiv kølerarm.
Har 2stk LCD PC skærme, hvorfor udgang nr 2 på grafikkortet i stedet er forbundet med 1m DVI kabel til den aktive splitter.
Derfra har man 2 DVI udgange.
Den ene er tilsluttet min nr 2 PC skærm.
Den anden udgang er tilsluttet et 50" Pioneer 508XD via et Supra DVI-HDMI kabel.

Når jeg forbinder det hele som nævnt oven over, så får jeg ikke billede på TV'et. Jeg kan dog se den skriver HDMI oppe i højre hjørne når jeg skifter opløsning i windows til 1360x768.

For at fejlfinde har jeg nu prøvet at sætte DVI-HDMI kablet direkte på grafikkortets port 2 og hen til HDMI ind på Tv'et. Dvs. helt uden splitter.
Nu virker det, og billedet er perfekt.

Men hvorfor vil først-nævnte løsning ikke lykkes?
Et DVI-HDMI kabel må være ala et DVI-DVI kabel, idet ringeste standard sætter grænsen. Og når det virker uden splitter, så er det måske noget med splitteren? Jeg har prøvet at sætte splitteren på grafikkort port 1 og så dele ud til begge PC skærme, dvs. uden TV. Der er fint billede på begge skærme.

Det er denne splitter jeg har købt:
http://www.lindy.co.uk/dvi-splitter-2-port/32438.html

På forhånd tak for hjælpen!
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 23:48

Hej Warren

Hvad er længden på DVI-HDMI kablet ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 00:12

Hej Lars,

DVI-HDMI kablet er 6 meter. Så det burde bestemt være under max-længde, især når det er et kvalitetskabel.

Supra skulle være høj-kvalitetskabel, og det står absolut perfekt når jeg ikke bruger splitteren. 1:1 i 1360x768.

Så vidt jeg husker, så anvendte du samme kabel i din anmeldelse. Kunne du se billedet opdaterede med 60hz? Mine øjne fanger det lidt. Men sjovt nok, så opdager jeg det ikke på mine PC skærme (Dell 2001FP 20,1"). Det var et sidespring :-)

Det undrer mig hvis splitteren sætter en stopper. Der burde ikke være andet i den, end at den fordeler signalet, stort set uden tab (sebart tab), idet den er aktiv.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 00:17

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

DVI-HDMI kablet er 6 meter. Så det burde bestemt være under max-længde, især når det er et kvalitetskabel.

DVI er egentlig max. 5m ... og det gælder også HDMI-DVI

Men som du selv er inde på, så kan et godt kabel forøge den afstand. Og jeg har hørt om nogen der bruger f.eks. 8m

Der er også den mulighed, at splitteren er lidt for aktiv, og ikke understøtter den/de skærmmodes der bruges. Men det er bare et gæt.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 00:22

Splitteren virkede perfekt når jeg testede den med mine 2 PC LCD skærme som begge kører 1600x1200 (DVI).

Men kan der være noget med at den ikke kan klare et DVI-HDMI kabel?

I princippet er det vel et DVI-DVI kabel blot med et andet stik?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 07:05

Tror ikke det har noget med kablet at gøre men snarere som Lars også kort er inde på at splitteren ikke understøtter den ikke standard opløsning på 1360x768 du prøver at sende videre.

Splitteren understøtter pc-opløsninger og hd-tv opløsninger - men 1360x768 er ikke en standard opløsning under nogen af disse standarder.

Et dvi-hdmi kabel er ikke anderledes end et dvi-dvi kabel.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 10:13

Jeg vil prøve med en regulær windowopløsning senere i dag, hvorefter jeg lige melder, om dette giver billede på TV'et, hvilket det jo i så fald burde.

Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 10:54

Jeg har nu prøvet igen med splitteren. OUT1 på splitteren skulle åbenbart have tilsluttet skærmen med den laveste opløsning - dvs. Tv'et.
OUT2 er nu sat til PC skærm nr 2. (Har blot byttet kablerne rundt på splitteren).
Nu virker det - men!
Windows skulle kunne "læse" den maximale opløsning som TV'et kan klare, som er tilsluttet OUT1.

PC skærm 1 kører stadig 1600x1200 som ønsket.

Nu er problemet at jeg ikke kan vælge 1600x1200 som opløsning på grafikkorts port 2 (den port hvor PC-skærm nr 2 og 50" er delt med splitteren).
Meningen er så at jeg skal kunne skifte mellem 1600x1200 (når jeg skal bruge PC skærm nr 2 som ekstra skærmplads) og 1360x768 når jeg udelukkende vil bruge TV'et. TV'et skulle så blot vise sort billede og "opløsning ikke understøttet" når der skiftes til 1600x1200. Problemet er at jeg slet ikke for lov til at vælge denne opløsning.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu