recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Line out fra B&O Ouverture
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Line out fra B&O Ouverture

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sakosod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juni-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sakosod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Line out fra B&O Ouverture
    Sendt: 07-Marts-2022 kl. 18:19
Hej,

Jeg har en masse gamle bånd som spiller rigtig rigtig godt på mit dejlig B&O Ouverture anlæg. Jeg vil dog gerne overføre båndene til min computer.

Jeg kan desværre ikke købe båndet på CD, selvom det er et originalt bånd.

Jeg vil jo gerne ha' den bedste lyd når jeg føre båndet over på computeren, og tænker at min headphone udgang vil være ok, meeeeen hvis jeg nu får bedre overspilning ved at bruge line out stik, kan dette så lade sig gøre? Kan jeg lave et line out stik fra powerlink stikket? eller er det kun at bruge headphone udgangen?

Mvh
Thomas  
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2022 kl. 20:26
Hej sakosod

Sådan en Ouverture havde jeg også fra nyt i en del år. Et dejligt anlæg, så jeg har faktisk lige købt et Beosystem 2500 med Beolab 2500, der med tovejsfjernbetjening også giver en del glæde.

Men til dit spørgsmål.

Der er jo AUX-indgang/udgang på dit anlæg, så du behøver ikke blande Powerlink ind i det.

AUX kan bruges til at føre lyden ud som anført, og som du også kan se her på side 36,


blev det brugt til at tilslutte såvel eksterne B&O-produkter som ikke B&O-produkter.

Du bør kunne styre indspilningsstyrken på din computer, så det skulle være muligt at undgå at bruge hovedtelefonindgangen.

Mvh. Jørgensen
Til top
sakosod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Juni-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sakosod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2022 kl. 20:49
Hej Jørgensen,

Det er et super dejligt anlæg, og jeg har lige fået det "renoveret" med nye gummibånd til kasettebåndsafspilleren, og det er bare en fryd at høre de gamle bånd igen :-) Nu skal jeg bare ha' fundet en ny laser så er det helt oppe at spille igen :-)

Tak for din besvarelse. Jeg går igang med AUX udgangen :-)

Mvh
Thomas
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2022 kl. 21:10
Hej sakosod

Det var så lidt. Smile

God fornøjelse med dit anlæg. Mit anlæg skal også have skiftet gummibånd, og CD vil helst først starte, når radio har været tændt lidt først, men hvad - det er jo en gammel svend.

Mvh. Jørgensen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu