|
Line sense relæ |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-April-2016 kl. 12:14 |
Hejsa
Jeg har et par vådrums højttalere indbygget i loftet på badeværelset. Til at styre dem har jeg en lille Lepai LP-808 forstærker og en Chromecast Audio som lydkilde. Alt fungerer perfekt Info om forstærkeren Nu til mit egentlige spørgsmål: Idét forstærkeren er indbygget i et skab, hvor jeg ikke gider at skulle tænde/slukke den, har jeg ledt efter et relæ som føler på line-signalet fra chromecasten og tænder/slukker for forstærkerens 230v forsyning alt efter om der er signal. Jeg har fundet dette, som jeg er ret sikker på kan klare opgaven, men kender i til en dansk forhandler? Se her Alternativer hos danske forhandlere er også velkomne |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Må forstærkeren ikke stå tændt hele tiden?
Klaus |
|
![]() |
|
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Som måske endda bruger mere i standbystrøm end forstærkeren?
Klaus |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Hvad med en PIR sensor i badeværelse: sammen med et Solid State Relay: og så forsyne fra Chromecast forsyningen? Kræver selvfølgelig noget ledningstræk. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Mikkel Gunvald ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-August-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 23 |
Hvilke højttalere har du? Og hvordan er forstærkeren?
Jeg har overvejet en lignende løsning. :) |
|
![]() |
|
Arh det er vist lidt overkill Jørgen
![]() |
|
![]() |
|
Højttalerne er nogle tilsvarende disse: Se her |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |