recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Linear PCM vs. Bitstrøm på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLinear PCM vs. Bitstrøm på PS3

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Dem med en PS3 ?

Hehe nåe ja, men ja lige præcis dem med PS3 inkl. mig selv!!!

Fedt at have en BD afspiller der ikke kan bitstream HD lyd.

Redigeret af ladiesman217 - 31-Juli-2009 kl. 19:52
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Dem med en PS3 ?

Hehe nåe ja, men ja lige præcis dem med PS3 inkl. mig selv!!!

Fedt at have en BD afspiller der ikke kan bitstream HD lyd.

Men der ingen andre BD afspille der kan spille PS3 spil
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Nej bevares, og jeg er da mega glad for min PS3 men bare skuffende på BD siden. Er dog klar over det var en af de første der udkom.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:05

Nej bevares, og jeg er da mega glad for min PS3 men bare skuffende på BD siden. Er dog klar over det var en af de første der udkom.

Da PS3 udkom, var det den beste BD afspille der kunne fås, tænk på hvor mange messe at det er PS3 der lev. lyd og bilde (selv på dyre HIGH-END surround opsætninger), og det er flere gange udråbet som ref. BD afspille, så mon ikke at en PS3 også holde den dag i dag.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:07

Da PS3 udkom, var det den beste BD afspille der kunne fås, tænk på hvor mange messe at det er PS3 der lev. lyd og bilde (selv på dyre HIGH-END surround opsætninger), og det er flere gange udråbet som ref. BD afspille, så mon ikke at en PS3 også holde den dag i dag.

Det er da bare ren dovenskab at PS3 stadig anvendes til udstillinger. Den er jo hurtigst at skifte film i.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:12

Det er da bare ren dovenskab at PS3 stadig anvendes til udstillinger. Den er jo hurtigst at skifte film i.

Hehe, så er der mange sælge på div. messer der er godt doven
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:14
PS3 er jo et godt mediecenter, også kun derfor jeg stadig har min. Hvis jeg kunne undvære mine PS3 spil og musikcenter, så havde den også været udskiftet for længst 
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:20

PS3 er jo et godt mediecenter, også kun derfor jeg stadig har min. Hvis jeg kunne undvære mine PS3 spil og musikcenter, så havde den også været udskiftet for længst 

Men til hvad
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:54
Desværre haar jeg ikke fundet nogen dybdegående test af lydkvaliteten ved PS3 contra andre BD-afspillere, kunne være rart hvis man kunne få be-/afkræftet om lyden er bedre fra en dedikeret bd-afspiller.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2009 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Desværre haar jeg ikke fundet nogen dybdegående test af lydkvaliteten ved PS3 contra andre BD-afspillere, kunne være rart hvis man kunne få be-/afkræftet om lyden er bedre fra en dedikeret bd-afspiller.

Det er hvis det man kalder for et rigtig godt spørsmål
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 10:45

Jeg har selv været turen rundt, lånte min gamle ps3 af sønnen og har haft den med omkring for at lytte og sammenligne den med andre bd afspiller, senest har jeg selv sammenlignet den med en Sony BD 5000ES hjemme i stuen, der er NADA forskel i selve lyd kvaliteten, niveauet er lidt lavere på PS3 måske fordi der ikke justeres med DIAL NORM, niveauet blev hævet generelt med 4db. når der blev lyttede på PS3 så niveauet var ens mellem afspillerne. Men når 5000ES dekoder internt og sender lyden ud analogt så sker der virkelig ting og sager, jeg er næsten på vej over og sige, nat og dag. Testen her var med en Pio LX81 som primus motor. I øvrigt kan jeg slet ikke forstå at man ønsker at bitstreame sin lyd, hvis man har en BD afspiller af høj klasse eller sågar en high-end afspiller, DAC´erne i disse er så markant bedre end dem der sidder i mellem klasse recievere som f.eks. i en Pioneer LX81, og det gælder både under film og cd. Klart at musik gav den største oplevelse ved analogt overførelse af CD, men oplevelsen var nu helt specielt med BD udgaven med Celin Dion.

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2009 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg har selv været turen rundt, lånte min gamle ps3 af sønnen og har haft den med omkring for at lytte og sammenligne den med andre bd afspiller, senest har jeg selv sammenlignet den med en Sony BD 5000ES hjemme i stuen, der er NADA forskel i selve lyd kvaliteten, niveauet er lidt lavere på PS3 måske fordi der ikke justeres med DIAL NORM, niveauet blev hævet generelt med 4db. når der blev lyttede på PS3 så niveauet var ens mellem afspillerne. Men når 5000ES dekoder internt og sender lyden ud analogt så sker der virkelig ting og sager, jeg er næsten på vej over og sige, nat og dag. Testen her var med en Pio LX81 som primus motor. I øvrigt kan jeg slet ikke forstå at man ønsker at bitstreame sin lyd, hvis man har en BD afspiller af høj klasse eller sågar en high-end afspiller, DAC´erne i disse er så markant bedre end dem der sidder i mellem klasse recievere som f.eks. i en Pioneer LX81, og det gælder både under film og cd. Klart at musik gav den største oplevelse ved analogt overførelse af CD, men oplevelsen var nu helt specielt med BD udgaven med Celin Dion.

jeg var med til "testen" nede ved otto+10 andre.ved bitstream ud af afspillerene kunne vi ikke høre forskel overhovedet.PCM ud af afspilleren var absolut en anden sag.der var som jeg vil beskrive det markant forskel fra dårligst til bedste.det var der enstemtigt enighed om(dårligst ps3/pana bd50.bedst pio lx91/nad bd)recieveren lå i den bedre ende.det var kun hdmi vi testede med.så lydforskellen lå alene i dekodningen af dolby true hd.Vi lyttede på celine dion.der blev brugt denon 3808 reciever 0g M&K 750 som LCR ht,med tilhørende bagkanaler.der var en del "gyldne øre"til det shoot out

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu