Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 20:21 |
p.las skrev:
Startrek skrev:
Siden denne test, er der komme bla. Denon BD3800, Sony BDP-S5000ES og Pioneer BDP-LX91 på marker, og disse skulle havde et markant beder analog del, end dem der blive teste med.
Og hvofor har man valgt M&K 750 i sted for M&K 150THX som er så meget beder end M&K 750 til at tjekke lyden med, og en Denon 3808 reciever som ikke har fuldt frek. område i alle kanaler, noget som Denon 4808 har ????? |
jeg tror ikke at du selv fatter hvad du snakker om |
Havde nu tænk at man selfølig skulle også havde teste de analog udgang og ikke bare PCM vs. bit-strem  Havde nu også god glemt at 3800 og LX91 var med i testen 
Redigeret af Startrek - 01-August-2009 kl. 20:29
|
 |
Potter
Guld medlem
Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 20:38 |
SVP03 skrev:
Potter skrev:
Hans j skrev:
Desværre haar jeg ikke fundet nogen dybdegående test af lydkvaliteten ved PS3 contra andre BD-afspillere, kunne være rart hvis man kunne få be-/afkræftet om lyden er bedre fra en dedikeret bd-afspiller.
|
Jeg har selv været turen rundt, lånte min gamle ps3 af sønnen og har haft den med omkring for at lytte og sammenligne den med andre bd afspiller, senest har jeg selv sammenlignet den med en Sony BD 5000ES hjemme i stuen, der er NADA forskel i selve lyd kvaliteten, niveauet er lidt lavere på PS3 måske fordi der ikke justeres med DIAL NORM, niveauet blev hævet generelt med 4db. når der blev lyttede på PS3 så niveauet var ens mellem afspillerne. Men når 5000ES dekoder internt og sender lyden ud analogt så sker der virkelig ting og sager, jeg er næsten på vej over og sige, nat og dag. Testen her var med en Pio LX81 som primus motor. I øvrigt kan jeg slet ikke forstå at man ønsker at bitstreame sin lyd, hvis man har en BD afspiller af høj klasse eller sågar en high-end afspiller, DAC´erne i disse er så markant bedre end dem der sidder i mellem klasse recievere som f.eks. i en Pioneer LX81, og det gælder både under film og cd. Klart at musik gav den største oplevelse ved analogt overførelse af CD, men oplevelsen var nu helt specielt med BD udgaven med Celin Dion.
| Hvis du mener at lade din bd afspiller sende det ud som analog 7,1 til receiver, skal du lige huske at de fleste receivere brugee AD konvertere så den kan styre opsætningen af højtalerne (delay m.m.) for derefter at smide det igennem DAerne, hvilken fordel er der i det ?? Analog CD bruger jeg selv. |
Opsætningen og styringen af speaker, small, large, distance og niveauer etc. laver jeg jo netop i bd afspilleren da det er dennes DAC og dekoder jeg vil benytte, og så køre uden om alt det processor halløj der er i receiveren. Og netop ved at slå over på pure direct på receiveren er alt slået fra. Jeg er da helt enig med dig i, at der ingen ide´i at køre i gennem 2 procesor/ DAC´er, men det er jo heller ikke tilfældet her.
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 20:40 |
formålet var udelukkende om der er forskel på dekodningen i de forskellige komponenter. Afspillere som forstærkere (check lige mellemrummet efter punktum )
ang D/A konvertere ved alle at der er forskel, så det var uinterresant. Jeg mener heller ikke at man kan sige hvilken D/A konvertering der er bedst , da jeg mener at det er en smagsag hvilken lyd man er til
|
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 20:44 |
p.las skrev:
formålet var udelukkende om der er forskel på dekodningen i de forskellige komponenter. Afspillere som forstærkere (check lige mellemrummet efter punktum )
ang D/A konvertere ved alle at der er forskel, så det var uinterresant. Jeg mener heller ikke at man kan sige hvilken D/A konvertering der er bedst , da jeg mener at det er en smagsag hvilken lyd man er til |
Det spille vel også ind hvor god, at den analog ingang er på den brugte reciever, og det jeg ville hen er at hvis man bruge en først klasse forsærker med en super 5.1 (7.1) analog indgang, så kan man opnår en betydlig beder lyd en hvis man bruge HDMI med enten PCM eller HD bit-stream
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 20:54 |
hvis man bruger analog indgangen på forstærkeren, så bruger man jo D/A konverteren i afspilleren. Så er det kun volumekontrolen og forstærkeren man bruger i forstærkeren. Hvor de forskellige komponenter er pladseret (så som dekoder ,d/a konverter etc) er ret ligegyldigt, bare kvaliteten er i top
om hdmi kan spolere noget lydkvalitet, ved jeg ikke
Redigeret af p.las - 01-August-2009 kl. 20:56
|
|
 |
Potter
Guld medlem
|
Sendt: 01-August-2009 kl. 21:10 |
p.las skrev:
Potter skrev:
Hans j skrev:
Desværre haar jeg ikke fundet nogen dybdegående test af lydkvaliteten ved PS3 contra andre BD-afspillere, kunne være rart hvis man kunne få be-/afkræftet om lyden er bedre fra en dedikeret bd-afspiller.
|
Jeg har selv været turen rundt, lånte min gamle ps3 af sønnen og har haft den med omkring for at lytte og sammenligne den med andre bd afspiller, senest har jeg selv sammenlignet den med en Sony BD 5000ES hjemme i stuen, der er NADA forskel i selve lyd kvaliteten, niveauet er lidt lavere på PS3 måske fordi der ikke justeres med DIAL NORM, niveauet blev hævet generelt med 4db. når der blev lyttede på PS3 så niveauet var ens mellem afspillerne. Men når 5000ES dekoder internt og sender lyden ud analogt så sker der virkelig ting og sager, jeg er næsten på vej over og sige, nat og dag. Testen her var med en Pio LX81 som primus motor. I øvrigt kan jeg slet ikke forstå at man ønsker at bitstreame sin lyd, hvis man har en BD afspiller af høj klasse eller sågar en high-end afspiller, DAC´erne i disse er så markant bedre end dem der sidder i mellem klasse recievere som f.eks. i en Pioneer LX81, og det gælder både under film og cd. Klart at musik gav den største oplevelse ved analogt overførelse af CD, men oplevelsen var nu helt specielt med BD udgaven med Celin Dion.
|
jeg var med til "testen" nede ved otto+10 andre.ved bitstream ud af afspillerene kunne vi ikke høre forskel overhovedet.PCM ud af afspilleren var absolut en anden sag.der var som jeg vil beskrive det markant forskel fra dårligst til bedste.det var der enstemtigt enighed om(dårligst ps3/pana bd50.bedst pio lx91/nad bd)recieveren lå i den bedre ende.det var kun hdmi vi testede med.så lydforskellen lå alene i dekodningen af dolby true hd.Vi lyttede på celine dion.der blev brugt denon 3808 reciever 0g M&K 750 som LCR ht,med tilhørende bagkanaler.der var en del "gyldne øre"til det shoot out
|
Jeg var ikke selv med til den omtalte TEST, og kan derfor heller ikke udtale mig, men min opleves med ps3 er at signalet er lavere hvilket meget nemt kan give en forkert opfattelse. Men du oplever jo også selv at PCM er bedre end bitstream, i hverfald på en 3808 og jeg selv b.la. på LX81 så mon ikke der noget om det, og derfor syns det kunne være spændende med nogle flere test og sammenligninger på kryds og tværs.
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 11:53 |
Potter skrev:
p.las skrev:
Potter skrev:
Hans j skrev:
|
|
jeg var med til "testen" nede ved otto+10 andre.ved bitstream ud af afspillerene kunne vi ikke høre forskel overhovedet.PCM ud af afspilleren var absolut en anden sag.der var som jeg vil beskrive det markant forskel fra dårligst til bedste.det var der enstemtigt enighed om(dårligst ps3/pana bd50.bedst pio lx91/nad bd)recieveren lå i den bedre ende.det var kun hdmi vi testede med.så lydforskellen lå alene i dekodningen af dolby true hd.Vi lyttede på celine dion.der blev brugt denon 3808 reciever 0g M&K 750 som LCR ht,med tilhørende bagkanaler.der var en del "gyldne øre"til det shoot out
|
Jeg var ikke selv med til den omtalte TEST, og kan derfor heller ikke udtale mig, men min opleves med ps3 er at signalet er lavere hvilket meget nemt kan give en forkert opfattelse. Men du oplever jo også selv at PCM er bedre end bitstream, i hverfald på en 3808 og jeg selv b.la. på LX81 så mon ikke der noget om det, og derfor syns det kunne være spændende med nogle flere test og sammenligninger på kryds og tværs. |
jeg oplever ikke PCM som bedre end bitstream, men jeg oplever at der er forskel på hvordan bitstream bliver dekodet til PCM
|
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 12:03 |
Jeg har købt Hothers bdp-lx71 så jeg kan sammenligne lyden på en PS3 (som jeg indtil nu har brugt som blu ray afspiller) contra en dedikeret blu ray afspiller.
Så snart jeg har fået den, og har haft tid til lige at få den leget på plads i den optimale indstilling, og ellers får tiden skal jeg nok se om jeg kan få lavet nogle sammenligninger 
|
Mvh
René
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 12:06 |
rhsin skrev:
Jeg har købt Hothers bdp-lx71 så jeg kan sammenligne lyden på en PS3 (som jeg indtil nu har brugt som blu ray afspiller) contra en dedikeret blu ray afspiller.
Så snart jeg har fået den, og har haft tid til lige at få den leget på plads i den optimale indstilling, og ellers får tiden skal jeg nok se om jeg kan få lavet nogle sammenligninger 
|
jeg har en fornemmelse at pioneer har styr på dekodningen
|
|
 |
Potter
Guld medlem
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 14:02 |
p.las skrev:
Potter skrev:
p.las skrev:
Potter skrev:
Hans j skrev:
Desværre haar jeg ikke fundet nogen dybdegående test
af lydkvaliteten ved PS3 contra andre BD-afspillere, kunne være rart hvis
man kunne få be-/afkræftet om lyden er bedre fra en dedikeret bd-
afspiller. |
Jeg har selv været turen rundt, lånte min gamle ps3 af sønnen og har
haft den med omkring for at lytte og sammenligne den med andre bd
afspiller, senest har jeg selv sammenlignet den med en Sony BD 5000ES
hjemme i stuen, der er NADA forskel i selve lyd kvaliteten, niveauet er lidt
lavere på PS3 måske fordi der ikke justeres med DIAL NORM, niveauet
blev hævet generelt med 4db. når der blev lyttede på PS3 så niveauet var
ens mellem afspillerne. Men når 5000ES dekoder internt og sender lyden
ud analogt så sker der virkelig ting og sager, jeg er næsten på vej over og
sige, nat og dag. Testen her var med en Pio LX81 som primus motor. I
øvrigt kan jeg slet ikke forstå at man ønsker at bitstreame sin lyd, hvis
man har en BD afspiller af høj klasse eller sågar en high-end
afspiller, DAC´erne i disse er så markant bedre end dem der sidder i
mellem klasse recievere som f.eks. i en Pioneer LX81, og det gælder både
under film og cd. Klart at musik gav den største oplevelse ved analogt
overførelse af CD, men oplevelsen var nu helt specielt med BD udgaven
med Celin Dion.
|
jeg var med til "testen" nede ved otto+10 andre.ved bitstream ud af
afspillerene kunne vi ikke høre forskel overhovedet.PCM ud af afspilleren
var absolut en anden sag.der var som jeg vil beskrive det markant forskel
fra dårligst til bedste.det var der enstemtigt enighed om(dårligst
ps3/pana bd50.bedst pio lx91/nad bd)recieveren lå i den bedre ende.det
var kun hdmi vi testede med.så lydforskellen lå alene i dekodningen af
dolby true hd.Vi lyttede på celine dion.der blev brugt denon 3808 reciever
0g M&K 750 som LCR ht,med tilhørende bagkanaler.der var en del
"gyldne øre"til det shoot out
|
Jeg var ikke selv med til den omtalte TEST, og kan derfor heller ikke
udtale mig, men min opleves med ps3 er at signalet er lavere hvilket
meget nemt kan give en forkert opfattelse. Men du oplever jo også selv at
PCM er bedre end bitstream, i hverfald på en 3808 og jeg selv b.la. på
LX81 så mon ikke der noget om det, og derfor syns det kunne være
spændende med nogle flere test og sammenligninger på kryds og
tværs. | jeg oplever ikke PCM som bedre end bitstream, men
jeg oplever at der er forskel på hvordan bitstream bliver dekodet til
PCM |
Det nu entlig også sådan jeg mente det, kan godt se at det kan tolkes
anderleds.
Vedr. PS3 så begynder jeg snart at tro at der forskel i b.la. lyden mellem
de forskellige revsioner og modeller, senest med Cinemike Edition Level 2
som tilsynladende kun kan udføres på 60gb og tidlige 40gb versioner
|
|
 |
Zola25
Super bruger
Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 267
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 17:03 |
Startrek skrev:
Hans j skrev:
|
Det er hvis det man kalder for et rigtig godt spørsmål 
|
Hvis man snakker True HD / Master osv, så bliver der jo ikke dekodet noget som helst. Der er tale om ren udpakning á la en Zip-Fil på computeren, da det er et lossless format - så det er underordnet hvor det sker.
|
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1) BenQ W5000 Denon AVR 1911 Oppo BDP-103 B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1) Playstation 4 Zaptor
|
 |
ladiesman217
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
|
Sendt: 02-August-2009 kl. 17:23 |
Men ikke nogle der kan svare på, hvorfor lyden blev meget højere da jeg skiftede fra LPCM til Bitstream??
|
 |