recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Linear PCM vs. Bitstrøm på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLinear PCM vs. Bitstrøm på PS3

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Men ikke nogle der kan svare på, hvorfor lyden blev meget højere da jeg skiftede fra LPCM til Bitstream??

Fordi din forstærker behandler signalet forskelligt afhængigt af, hvilket format den får det i...

Redigeret af HeartWare - 02-August-2009 kl. 17:47
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 18:06
Så man kan altså konkludere det er bedre at Bitstreame fra PS3 hvis det er med DD 5.1?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Desværre haar jeg ikke fundet nogen dybdegående test af lydkvaliteten ved PS3 contra andre BD-afspillere, kunne være rart hvis man kunne få be-/afkræftet om lyden er bedre fra en dedikeret bd-afspiller.



Det er hvis det man kalder for et rigtig godt spørsmål

Hvis man snakker True HD / Master osv,  så bliver der jo ikke dekodet noget som helst. Der er tale om ren udpakning á la en Zip-Fil på computeren, da det er et lossless format - så det er underordnet hvor det sker.

det har været argumentet fra starten af. Men det holder bare ikke. At køre pcm ud af en PS 3 vs en Pioneer LX 91 som vi brugte til test er IKKE det samme. Lyden fra Pioneern er markant bedre end fra PS 3.det vil jeg og 10 andre  som deltog til shoot out, gerne skrive under på.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 19:34
Det skyldes IKKE PS3'en, men derimod receiveren, som tilsyneladende behandler signaler, der kommer ind som PCM anderledes end signaler, der kommer ind som BitStream.

Selve dekomprimeringen fra et lossless format (Dolby TrueHD eller DTS Master Audio) kan kun gøre på én måde. Om denne dekomprimering sker i PS3'en eller i receiveren er underordnet - det resulterer i NØJAGTIG det samme PCM-data.

Men de ting receiveren så EFTERFØLGENDE gør på disse signaler er så tilsyneladende anderledes, afhængig af om den får det ind direkte som PCM eller som PCM den selv dekomprimerer via et BitStream-signal.

Hvis du snakker om to AFSPILLERE, som leverer PCM fra det SAMME Dolby TrueHD/DTS Master Audio lydspor til den SAMME receiver og du hører forskel, så skyldes det, at én af afspillerne laver noget efterbehandling af lyden efter at have dekomprimeret signalet (hvilket jeg vil mene er en BUG i afspilleren). Det vil i så fald være interessant at tage en digital kopi af signalet fra de to afspillere og sammenligne de to data-strømme med en rå dekomprimering af signalet foretaget på en PC.

Redigeret af HeartWare - 02-August-2009 kl. 19:40
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 19:41
Så er del vel spørsmålet om hvordan at ens receiveren behandler signaler, om det bliver modtage som PCM eller BitStream, derfor ville det vel nok værre best af holde sig til samme mærker, så er man helt sikke på at man opnår det optimale, da der sikke forgår noget i selve HDMI overførelse som er speciale netop for dette mærke.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 19:48

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det skyldes IKKE PS3'en, men derimod receiveren, som tilsyneladende behandler signaler, der kommer ind som PCM anderledes end signaler, der kommer ind som BitStream.

Selve dekomprimeringen fra et lossless format (Dolby TrueHD eller DTS Master Audio) kan kun gøre på én måde. Om denne dekomprimering sker i PS3'en eller i receiveren er underordnet - det resulterer i NØJAGTIG det samme PCM-data.

Men de ting receiveren så EFTERFØLGENDE gør på disse signaler er så tilsyneladende anderledes, afhængig af om den får det ind direkte som PCM eller som PCM den selv dekomprimerer via et BitStream-signal.

Hvis du snakker om to AFSPILLERE, som leverer PCM fra det SAMME Dolby TrueHD/DTS Master Audio lydspor til den SAMME receiver og du hører forskel, så skyldes det, at én af afspillerne laver noget efterbehandling af lyden efter at have dekomprimeret signalet (hvilket jeg vil mene er en BUG i afspilleren). Det vil i så fald være interessant at tage en digital kopi af signalet fra de to afspillere og sammenligne de to data-strømme med en rå dekomprimering af signalet foretaget på en PC.
 

hvis recieveren behandler signalerne forskelligt , kan  signalerne IKKE være identiske. Hvorfor behandle signalerne forskelligt, hvis de er 100% identiske?

Det var som sagt ikke kun mig der hørte den store forskel. 10 andre , der iblandt 2 fra branchen, Hvad der var interesant var at der ikke var to afspillere der lød ens, når de outputtede PCM. Ved bitstream var der ingen forskel . De afspillere der blev brugt var følgene  PS 3   . Panasonic bd50 . denon 1800bd  .Denon bd 3800 . nad bd ? . Pioneer lx 91

men hele denne diskusion er ren teori. Lydforskellen er der



Redigeret af p.las - 02-August-2009 kl. 20:00
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvis recieveren behandler signalerne forskelligt , kan  signalerne IKKE være identiske.

Læs lige mit sidste afsnit igen...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2009 kl. 22:35

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvis recieveren behandler signalerne forskelligt , kan  signalerne IKKE være identiske.

Læs lige mit sidste afsnit igen...

okay

vi er enige. Der er andet end korrekt og ukorrekt "udpakket". Jeg kan tilføje at eks Panasonic bdp 35 tilføjer eksta kanaler i dekodningen hvis forstærkeren er sat op til 7.1 . uden mulighed for at ændre det til 5.1 hvis det er det oprindelige lydspor. vores shoot out handlede generelt om der er forskel . Ikke om hvorfor

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu