recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Liniekabel/subwooferkabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLiniekabel/subwooferkabel?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jimmi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Emne: Liniekabel/subwooferkabel?
    Sendt: 06-September-2007 kl. 15:04

Jeg har købt en subwoofer fra Podspeakers: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/subwoofer/pod speakers_minibass_subwoofer_soelv.htm

Sælgeren nævnte at det er bedst at bruge et liniekabel(?) fremfor et decideret subwooferkabel. Hvis jeg kigger inde på www.av-cables.dk hvad er det så jeg skal købe? Jeg har tænkt mig at købe højttalerkabel fra Supra til selve højttalerne, så hvis de også laver noget jeg kan bruge til subwooferen så vil det være fint.

Det er denne stereoforstærker den skal kobles til: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_c 320bee_forstaerker_nad_graa.htm

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Jimmi Jimmi skrev:

Sælgeren nævnte at det er bedst at bruge et liniekabel(?) fremfor et decideret subwooferkabel.

Ja det giver jo også en hel del mening. Det er jo præcis derfor at der laves subwoofer kabler, netop for at det er bedre at købe nogle andre.

Jeg behøver vel næppe sige, at ovenstående er smæk fyldt med sarkasme

Et dårligt afskærmet kabel, hvad enten det er linie eller sub, det vil du lyn hurtigt opdage ikke rigtig spiller, for din sub begynder at brumme voldsomt!

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 17:36
Til top
Jimmi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 21:23

Jamen, det er jo netop decideret subwoofer-kabler dem der?

Men hvis du mener jeg er bedst tjent med sådan et Supra subwoofer-kabel, så er det vel det jeg må købe. Jeg nøjes dog med 2 meter ;).

Redigeret af Jimmi - 06-September-2007 kl. 21:44
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 21:05

Jamen, det er jo netop decideret subwoofer-kabler dem der?

Men hvis du mener jeg er bedst tjent med sådan et Supra subwoofer-kabel, så er det vel det jeg må købe. Jeg nøjes dog med 2 meter ;).

Du vil aldrig gå galt i byen med et Supra Subkabel, de er rigtige gode
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Sælgeren nævnte at det er bedst at bruge et liniekabel(?) fremfor et decideret subwooferkabel.

Ja det giver jo også en hel del mening. Det er jo præcis derfor at der laves subwoofer kabler, netop for at det er bedre at købe nogle andre.

Jeg behøver vel næppe sige, at ovenstående er smæk fyldt med sarkasme

Et dårligt afskærmet kabel, hvad enten det er linie eller sub, det vil du lyn hurtigt opdage ikke rigtig spiller, for din sub begynder at brumme voldsomt!

Øh, hvad er forskellen på et subwoofer kabel og et line-kabel da? Det eneste jeg kan komme i tanker om, er at jeg kunne forestille mig at et sub-kabel sælges i større længder og at man som regel kun køber et styk.

mvh Christian
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 09:58
Jeg tror et subwoofer kabel skal være ekstra afskærmet for bedste resultat, som nævnt kan jo netop brum være sællig hørbart i en subwoofer, hvis det opsamles. 

Så et kabel med dobbelt afskærmning, det vil være et kabel med folie afskærmning og desuden en en normal strømpe af flettet metal, vil være det rigtige. Og så er det nok optimalt at der er brugt OFC kobber i kablet. Tror ikke det fås meget bedre. Men ellers kan der jo ikke være noget specielt ved et subwoofer kabel.

Det bedste er nok at læse om det kabel man vil købe for lige at checke at de grundlæggende ting er ok.

Og man skal nok ikke have et kabel til at løbe sammen med strømførende ledninger, eller krydse tæt hen over dem, det kunne nok opsamle brum.

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 10:15

Alle kabler der kan opsamle udefrakommende støj skal være afskærmet, subwooferkabler er ikke noget specielt udover det som jeg har nævnt. Man kan købe kabler i alle mulige varianter og materialer.

Til det anlæg som spørgeren har valgt, er der ingen grund til at vælge noget ekstraordinært, men blot anskaffe en rimelig fornuftigt kabel der ikke er for skod-agtigt, det er ligegyldigt om det er et linekabel eller et subwooferkabel, det er det samme.

mvh Christian
Til top
Jimmi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 14:44
Okay, jeg køber et Supra SubLink. Tak skal I ha' for jeres hjælp :).
Til top
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Maj-2005
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 21:39

Jeg synes bestemt jeg har læst at et subwoofer kabel er på 50 ohm og et normalt liniekabel er på 75 ohm. Men jeg ved ikke om det betyder noget.

mvh

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2007 kl. 13:55
nu spørger jeg måske dumt, men findes der Nordost wyrewizard subwoofer kabler.?
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
bingo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 17:26
Selvom dette er en gammel tråd , så vil jeg da lige nævne at jeg havde en del brumproblemer med min sub da jeg havde et "noname" 5m line kabel på.

Så købte jeg noget dobbeltskærmet 75 Ohm Antennekabel , og loddede et par phono-stik på.

Jeg har det i dag løbende lige ved siden af et 220v kabel , og der er ZERO brum.

Det er en billig løsning som kører rigtig godt.

mvh
bingo

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu