Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
|
Sendt: 07-April-2011 kl. 15:02 |
Hjemmesiden er lavet med Microsoft Expression Web 3. Det er ikke mig der har lavet hjemmesiden og jeg har ingen erfaring med at lave hjemmesider. Så jeg ved ikke hvad der skal gøres for at "rette det til".
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 07-April-2011 kl. 16:04 |
Jeg får følgende fejl på hjemmesiden:
The requested URL /<a href="http:/s744.photobucket.com/albums/xx81/Thorvald73/Archery/Dyrehaverunden%202011%20complete/ was not found on this server.
Så vidt jeg kan se mangler der en skråstreg efter http: Vil mene det skal se sådan ud:
http://s744.photobucket.com/albums/xx81/Thorvald73/Archery/Dyrehaverunden%202011%20complete/
|
/Peter
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 07-April-2011 kl. 16:14 |
Hmmm. af en eller anden grund fjerner hjemmeside programmet den ene skråstreg. Jeg skriver:
<a href=http:/s744.photobucket.com/albums/xx81/Thorvald73/Archery/Dyrehaverunden%202011%20complete/?albumview=slideshow&direction=reverse" target="_blank"> Og dette virker ikke - heller ikke med to skråstreger. Og jo - jeg husker at gemme og opdatere serveren.
|
Thorvald.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 07-April-2011 kl. 18:33 |
hvis du kan, så hent siden ind i notepad og indsæt det manuelt.
|
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 07-April-2011 kl. 20:39 |
Hvad mener du med at hente siden ind i notepad? Altså det samme link som jeg har brugt i min tidligere post? Hvorfor ikke i Word? Gør det en forskel?
|
Thorvald.
|
 |
pfugl
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 08:04 |
Notepad gemmer teksten som den er, hvorimod word indsætter foskellige kontrolkarakterer inde i teksten, så du kan få noget "skrammel" med over på din hjemmeside.
|
/Peter
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 09:50 |
Thorvald skrev:
Hvad mener du med at hente siden ind i notepad? Altså det samme link som jeg har brugt i min tidligere post? Hvorfor ikke i Word? Gør det en forskel? |
Den del af siden som du arbejder med (sandsynligvis en .html fil), den loader du bare ind i notepad, og indsætter din <div> sætning, der hvor du vil have dit slideshow.
Det skal dog lige siges, at det her forudsætter, at du har kendskab til html, hvilket du allerede har givet udtryk for du ikke har, så det er nok et løst skud i tågen.
Alternativet er at bruge din webwriter, indsæt din <div> (link), og bagefter load siden ind i notepad, og find linket der, og ret det manuelt til med det korrekte.
|
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 10:42 |
Hej.
Billedet herunder viser hvordan jeg i vores hjemmeside program skal indsætte linket. Egentligt burde det være ret enkelt - kopiere det fra slideshow siden, sætte det ind ved "adress" og så burde der (vel) ikke være mere i det.
Jeg har så nu prøvet at kopiere linket direkte fra slideshowet og til notepad. Jeg har så indsat linket i hjemmeside programmet, sagt ok, gemt og gået tilbage til linket, og kopieret dette ind i notepad også for at se om der er forskel. Og ja, der er en sikkert ikke uvæsentlig forskel. I de første par steder hvor der står noget med http, er der kun én /, hvor der skulle være to //.
Men lige så snart jeg trykker ok, så forsvinder et par af disse "/". Hvordan fixer man det???
|
Thorvald.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 10:50 |
Jeg har nu også prøvet at åbne den pågældende side i notepad og rette de to steder hvor der mangler /.
Men det virker stadigvæk ikke...
|
Thorvald.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 10:59 |
Thorvald skrev:
Hej.
Billedet herunder viser hvordan jeg i vores hjemmeside program skal indsætte linket. Egentligt burde det være ret enkelt - kopiere det fra slideshow siden, sætte det ind ved "adress" og så burde der (vel) ikke være mere i det.
Jeg har så nu prøvet at kopiere linket direkte fra slideshowet og til notepad. Jeg har så indsat linket i hjemmeside programmet, sagt ok, gemt og gået tilbage til linket, og kopieret dette ind i notepad også for at se om der er forskel. Og ja, der er en sikkert ikke uvæsentlig forskel. I de første par steder hvor der står noget med http, er der kun én /, hvor der skulle være to //.
Men lige så snart jeg trykker ok, så forsvinder et par af disse "/". Hvordan fixer man det???
|
Det skal du ikke nødvendigvis fixe, for det behøver ikke være der problemet er.
Jeg sad lidt og tænkte på, at forsøge finde årsagen, fremfor at finde en løsning lige nu.
Muligheden er, at du laver en ny "ren" html side, (en side med head og body), og så indsætter den <div> som det eneste i siden. Siden gemmer du så på jeres hjemmeside (i roden), som eksempelvis test.html og afprøver den ved browser den efterfølgende på din hjemmeside.
Hvis det heller ikke virker, ja så er jeg slet ikke med på, hvad der er galt.
Eksempel:
<html>
<head>
</head>
<body>
<div> ................................ </body>
</html>
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 11:03 |
Glemte lige at sige, at lav din testside i notepad.. Jeg stoler nemlig ikke på de der programmer
|
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 08-April-2011 kl. 11:16 |
Øøh ok - det kunne jeg da prøve. Ved ikke helt hvordan den skal indsættes på hjemmesiden, men det kan ham der har lavet den sikkert, hvis ikke jeg finder ud af det.
Skal selve strengen se sådan ud:
<div style="width:480px .............. style="border:none;" /></a></div></body>
Eller:
<div> style="width:480px .............. style="border:none;" /></a></div>
</body>
?
|
Thorvald.
|
 |