recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Linksys DMA2100 Extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLinksys DMA2100 Extender

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Emne: Linksys DMA2100 Extender
    Sendt: 26-Juni-2009 kl. 22:56

Denne extender er nu så langt nede i pris, at jeg tænkte jeg kunne prøve den uden at føle mig røvrendt hvis det ikke fungerede.

Indtil videre er det ikke lykkedes mig at få den til at spille sammen med VMC over 802.11g trådløst. Jeg kan fint ping'e den fra htpc'en men lige meget hjælper det. En enkelt gang (ud af 10 forsøg) lykkedes det via netværksledning, men det jo netop pga. wireless funktionen at jeg købte den. Routeren står lige på den anden side af en tynd papvæg, så signalstyrken fejler intet.

En anden grund til at jeg købte den, var for at kunne se rippede DVD'er på et andet tv, men nu har jeg læst at man ikke kan se DVD biblioteket med dma2100 Er det en begrænsning i extenderen eller VMC. Er det muligt i Win 7?

Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 08:13

En anden ting: Windows Media Center-extendertjenesten forhindrer min htpc i at gå i S3 standby...alene dette faktum gør at dma2100 aldrig kommer i brug sammen med Vista hos mig.

Er der nogen som ved om det samme er tilfældet i Windows 7?

Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Så vidt jeg ved skal du ind under strømstyring, avanceret indstillinger. Nederst skal du sætte pc'en til at den må gå i standby også selvom der afspilles mediefiler.

Tak, det funker! Så er der lidt håb endnu. 

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Det er det samme i Win 7. Er af lige netop denne grund (standby problemer) hoppet tilbage til Vista.

Forstår jeg det rigtigt, at man ikke kan sætte samme strømstyringskonfiguration i Windows 7, og at Windows 7 ikke kan gå i S3 mode med en extender?

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 22:57
Hvor går det præcist galt i opsætningen? Har du opdateret til nyeste firmware? Streaming af enkelte .vob filer skulle være muligt i W7, men du går glip af menuer osv.

Redigeret af NikolajC - 27-Juni-2009 kl. 22:58
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 01:13

Jeg har måttet se i øjnene at dma2100 ikke fungerer trådløst hos mig, og har nu fået den forbundet med kabel. Billeder, video og radio virker, men den melder fejl hver gang jeg prøver at afspille musik. Musikken er gemt i wav format (hvilket i dette tilfælde er ukomprimeret LPCM). Jeg prøvede lige at tilføje lidt mp3 og wma til musikbiblioteket, og de spiller fint nok.
Kan det virkelig være rigtigt at den ikke kan afspille wav filer?

Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2009 kl. 22:26
Kør opsætningen med kabel, og hiv derefter kablet ud, og ændre extenderen til trådløs i netværks opsætningen, så spiller det.!
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2009 kl. 19:31

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Kør opsætningen med kabel, og hiv derefter kablet ud, og ændre extenderen til trådløs i netværks opsætningen, så spiller det.!

Det må jeg lige prøve på et tidspunkt. Ellers er jeg nu overbevist om at dma2100/2200 ikke kan afspille wav filer (fuldstændigt hul i hovedet). Hvad de så mener med "PCM Audio" er så fortsat et mysterie.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu