recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Linksys Extender og TDC router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLinksys Extender og TDC router

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: Linksys Extender og TDC router
    Sendt: 06-November-2009 kl. 14:08

Hej !

Efter jeg for at par dage siden er skiftet til et TDC Homeduo ADSL abonnement, hvor jeg samtidig har fået en ny router (Sagem 3504) kan jeg ikke længere få min Linksys DMA 2100 Extender til at spille sammen med Vista på min PC når jeg kører trådløst, kablet opkobling virker fint.

Vista kan finde extenderen, men giver under installationen "Konfigurationsfejl" uden at give yderligere information om hvori fejlen består.  Jeg kan dog i Window's logfil se følgende fejl:

"Windows Media Center-extenderinstallationen mislykkedes med følgende fejlkode: -209."

Som sagt er der ikke problemer med at køre kablet, og jeg kan også få connect'et Extenderen til routeren. Ved lidt søgen på Google, kan jeg se at fejlkode -209 kan betyde at "multicast" ikke er aktiveret på routeren. I routeren kan jeg ikke se noget som er relateret til "multicast". Er der nogen der her i forummet kan hjælpe ? (TDC kan selfølgelig ikke, har lige haft kontakt med deres Hotline).

M.v.h.
Poul Agerbek

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 15:09

Prøv at smide et Løst ap direkte i switchen på routeren. det kunne tænkes at multicast blev filtreret fra mellem kabel og trådløst netværk i routeren. http://da.wikipedia.org/wiki/Multicast

Brian
Til top
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 16:48

Hej Brian !

Tak for responsen.

Jeg har sat den gode gamle (Asus WL500g) router bag TDC routeren som AP, og det virker også fint med at køre trådløst fra extender til Asus router. men det var godt nok rart hvis jeg kunne nøjes med een router. Så jeg må nok køre på den måde indtil videre, og så håbe på at der findes en løsning med at køre extenderen trådløst mod TDC routeren.

Så hvis nogen kan komme med en løsning på mit ønske, vil jeg blive glad Tongue

M.v.h.
Poul

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 19:19
Jeg kan ikke finde en manual til din sagem router nogen steder. men den må filtrere multicast trafikken fra mellem lan og wlan. Min egen linksys bfsr 81 har en opton der hedder: filter multicast, som man kan en/disable

Brian
Til top
Crockie Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-December-2006
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2009 kl. 23:21
Prøv at konfigurere det hele med kabel sammen med mediecenteret, og skift derefter til trådløs, for at se om det virker.
Til top
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2009 kl. 02:14
Oprindeligt skrevet af Crockie Crockie skrev:

Prøv at konfigurere det hele med kabel sammen med mediecenteret, og skift derefter til trådløs, for at se om det virker.

Hej Crockie,

Det har jeg prøvet, og det virker desværre heller ikke.

M.v.h.
Poul

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu