pendec
Køb en nintendo Wii controller og en bluetooth usb nøgle, så har du samme funktion for det halve.
[/QUOTE skrev:
Say what????
Kan du ikke lige skrive lidt mere om det? Det lyder meget interessant 
Med venlig hilsen
Henrik Badsted
|
 |
dr_schlemer
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1028
|
Sendt: 02-September-2007 kl. 22:57 |
Nu er det så slut med beta-versionerne... Nogle erfaringer?
|
 |
Helmø
Super bruger
Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
|
Sendt: 03-September-2007 kl. 11:01 |
Det er ellers lidt af en video de har fået lavet sig. Det så rimeligt avanceret ud...
|
 |
dr_schlemer
Guld medlem
|
Sendt: 03-September-2007 kl. 20:41 |
Det ser umiddelbart meget interessant ud - tror på, at Linux MCE - hvis det ellers understøtter det forskellige hardware - kan være et rigtig godt alternativ til Windows MCE. Specielt stabiliteten og de lidt lavere systemkrav virker tiltalende.
Regner med at prøve at installere det i løbet af ugen...
|
 |
Helmø
Super bruger
Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
|
Sendt: 04-September-2007 kl. 22:04 |
Lad os endeligt høre hvad du kommer frem til...
|
 |
dr_schlemer
Guld medlem
|
Sendt: 10-September-2007 kl. 09:19 |
linux mce fejlede midt i installationen... tilgengæld har jeg fået vista til at virke perfekt
|
 |
rasmus003
Ny bruger
Oprettet: 18-December-2007
Point: 15
|
Sendt: 24-December-2007 kl. 18:00 |
Jeg har installeret LinuxMCE 0704 med en media center extender også. By the way kan fjenbetjeningen i den omtalte demo fås på www.fiire.com. Jeg købte desuden Fiire 1" Fanless extender da den er lige til at gemme væk (bag på fjernsynet hvis man har lyst!)
For at sammenligne har jeg både installeret Vista MCE og LinuxMCE og jeg må sige at jeg nok holder mig til Vista pt. da dette er nemt at sætte op, virker perfekt og metoden med at downloade hele sendeflade fra TDC direkte er genial. LinuxMCE krævede en del (meget!) manuel indtastning og roden rundt før dette fungerede.
For mig at se er LinuxMCE lige nu for 'buggy' og kringlet i sin tilgang. Der skulle komme en version 0710 meget snart, lad os se om der ikke er et par bugfixes her.
Generelt er LinuxMCE for de lidt mere 'nørdede' brugere da jeg absolut ikke har oplevet det som plug n play. Desuden er GUI efter min mening alt for rodet pt. med både lysstyring, hjemmealarm, m.m. Det vil for meget pt, hvor det nok ville have været bedre at få det mest basale på plads først. Men glæder mig til at se hvad det har at byde på i fremtiden.
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 25-December-2007 kl. 01:08 |
Det er desværre det sædvanlige med stort set alt gratis software (og også noget der ikke er gratis).
Det er præcis derfor at min artikel om Media Center tager udgangspunkt i Microsoft Medie Center Edition. Der findes (mig bekendt) ikke noget mere simpelt, nemt at sætte op og ikke mindst yderst funktionelt.
Havde Microsoft dog bare gået hele vejen med det samme med deres software, og ikke bare lavet et næsten færdigt produkt, så havde det fejet alt andet software af bordet, uanset hvor nørdet man end er.
|
|
 |
Niels Chr
Bruger
Oprettet: 09-December-2005
Point: 176
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 21:48 |
Tilbage til det oprindelige spørgsmål:
Nogen der har prøvet linuxmce ?.
Ja Jeg har prøvet på en dell optiplex og PVR-500 (dual tuner) - indrømmet at man skal klikke mere end 3 gange, og der er sikert også flere mulighedheder for at fejle - ikke noget stort probloem da DVD'en blot kan smides i maskinen igen og det hele starter fra "dag 1"
Jeg vil sige at det funktionelt ser lovende ud, om end det ikke alt sammen spiller fra dag 1. (f.eks. WEBcam overvågning med besked til din mobil telefon)
linuxmce er en pakke af forskellige opensource programmer som er sat til at spille så du nemt kan betjene dem via tastatur eller IR remote (eller mus) - og de lukker altid ned så du vender tilbage til "hovedmenuen" - for mig at se kan det være kone/børne venligt - har dog ikke prøvet med fjernbetjening da jeg mangler en IR modtager
personligt havde jeg lidt problemmer med at få vist live TV stabilt i længere tid - men her mistænker jeg mit grafik kort som er ATI radeon 7200 (hvilket de fleste fraråder til linuxmce) - jeg vil forsøge med et nvida istedet og håber det fjerner problemet.
Installationen tog ialt ca. 2 timer med de forskellige valgmuligheder opsætnign af 2 TV-tuner kort og scanning af TV kanaler.
(easy DVD'en sletter HD totalt, så udfør testen med en HD som ikke indeholder data)
Jeg har ikke testet en dedikeret frontend, så jeg har installeredet server og frontend på samme maskine - vil i nær fremtid også forsøge med en dedikeret frontend.
Jeg har også sat en blåtands USB dongle i maskinen og det var plug and play uden at kny - tændte bluetooth på min HTC telefon og i løbet af kort tid startede en guide på linuxmce som spurgte om jeg ønskede at tilføje enhenden (fjernbetjening) - det ville jeg godt, og få sekunder efter popede en besked op på telefonen som spurgte om jeg villle installere et orbiter program - fik det dog ikke til at virke, men skyldes muligvis at min telefon køre WM6, mens jeg mistænker at kun WM5 er supporteret endu..
Alt i alt har jeg fået mod på at benytte linuxmce som backend - ved ikke endu om den også skal benyttes som frontend...afhænger lidt af alternativerne - f.eks. hvordan den arbejder sammen med min KISS netværks afspiller (som også er linux inde bag ved)
|
 |
Niels Chr
Bruger
Oprettet: 09-December-2005
Point: 176
|
Sendt: 27-December-2007 kl. 21:52 |
glemte lige at sige at alle "drivere" var på den "easy DVD" som man kan hente, jeg skule ikke installere en eneste enhed selv eller fedte med tekst filer til opsætning -
mit ATI skærmkort er dog ikek det bedste da jeg ikke kunne få det til at vise "overlay" eller ligne - her måtte jeg nøjes med den billlige flade udgave - se man bort fra dette var alt HW understøttet fra start af.
jeg tillod mig dog p.g.a. ovenstående problem med grafik kort at forsøge at hente nyeste driver fra ati.com hvilket også er klik and point installation - løste dog ikke mit grafik problem, så jeg køre stadig med simpel menu grafik
|
 |