recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LinuxMCE  Nogle der har prøvet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLinuxMCE Nogle der har prøvet?

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 01:12

Jeg glæder mig virkelig til at høre hvor glad du og din kone er efter nogen tid!

Hvis i stadig er glade, så tager jeg haten af og bøjer mig i støvet!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
rasmus003 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-December-2007
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2007 kl. 01:23

Oprindeligt skrevet af Niels Chr Niels Chr skrev:

glemte lige at sige at alle "drivere" var på den "easy DVD" som man kan hente, jeg skule ikke installere en eneste enhed selv eller fedte med tekst filer til opsætning -

Rigtigt rart at høre at der er nogen der har kunne installere LinuxMCE uden problemer. Må dog advare imod af dette langtfra altid er tilfældet, hvilket da også kan ses af deres eget forum.

Personligt virkede LiveDVD ikke med mit hardware (en standard HP computer), åbenbart et velkendt problem og det anbefales derfor at installere Kubuntu fra en alternativ CD og derefter installere CD1 og 2 fra LinuxMCE. Alt i alt tog denne operation 3-4 timer hvor det meste af tiden gik med LinuxMCE at compile de to CD er. Jeg er sikker på at det går langt hurtigere hvis man er så heldig at få LiveDVD til at virke.

Efterfølgende en del problemer med skærmkort, netkort m.m. men det lykkedes efter et stykke tid at få det meste til at spille sammen. Da jeg dog stadig fik fejl under installationen af media extender (ifølge diverse Linux forum grundet en kendt fejl ved sammenspil med MythTV) lagde jeg dog projektet på hylden og venter på næste version hvor der er lovet en massiv mængde bug-fixes.

Jeg er enig i at produktet ser meget interessant ud men jeg vil på ingen måde påstå at jeg har oplevet det som noget der ligner plug-n-play. Det kan man dog heller ikke forvente hvis man begynder at rode med Linux programmer. Jeg har dog heller ikke lyst til at være 'bug-fixer' og en ting er installationen, en anden ting er at rent faktisk få det til at spille tilfredsstillende hjemme på hylden.

Men en kommende Open Source version der sætter MS til vægs vil klart være et plus for at få lidt konkurence på banen  

- Rasmus

Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2008
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 19:26
Hej
 Nogen der ved om man kan køre med to OS samtidigt? altså vælge i opstarten om man f.eks vil bruge LinuxMCE eller Windows. evt. på hver sin partition? / disk?
Nogen der har fået LinuxMCE til at fungere?
den der video på nettet ser rimelig smart ud, men spørgsmålet er om den nu også er det i virkeligheden. de der tynde klienter ser ret smarte ud, men det løber jo lidt op hvis man har en 5-6 Tv.
Nogen der har erfaring med tynde klienter? de findes i mange udgaver. På mit arbejder kører alle efterhånden på tynde klienter og alt ligger så på en server. Og det virker altså bare hvergang, og lyn hurtig opstart osv.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 00:13

Jeg var ellers sikker på at den her var lagt død!

Men Zumosol

Tynde klienter er til arbejdsbrug, ikke til TV

Linux dur ikke til TV

Nogen vil skrige op, men Linux er død!

Dem der er uenige kan bare kæmpe videre med deres TV tunere og Linux, det kommer ikke til at virke!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det bliver min Popcorn Hour ked af at høre. Den kører nemlig Linux.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 00:39

McenterFreak - Nogle af de bedste systemer benytter Linux. Og det gør det langt bedre (og med mindre resourcer) end Windows maskiner.

Linux ligger faktis i rigtig mange færdige bokse også, såsom Dreambox, sat-bokse osv.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 00:42

Jeg var ellers sikker på at den her var lagt død!

Men Zumosol

Tynde klienter er til arbejdsbrug, ikke til TV

Linux dur ikke til TV

Dem der er uenige kan bare kæmpe videre med deres TV tunere og Linux, det kommer ikke til at virke!

Hvor har du hørt det?
Min Abcom linux HDTV sat modtager er da helt fin..

Og dreamboxe er baseret på linux og stadig rimlig populære..
Så jo, måske på hjemmefronten hvor alle verdens hjemme programmører sidder og enes om en standard, der kan der kæmpes en brav kamp adgangen til hardwaren er svær at komme i nærheden af.

Så du har altså ikke helt ret i dine formodninger her..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 01:04

Yes nu kommer der dialog!

Jeg tror Linux vil dø fordi MS har forstået truslen fra Linux.

Microsoft forærer det hele væk nu. Du får nu alt leveret gratis:

.NET 3.5, Visual Studio 2008 etc.

Jeg tror de er ved at gøre det samme nummer som de gjorde ved Netscape Navigator!

Ja i har ret i at der er milliarder af produkter der kører med embedded linux, men jeg tror det vil være aftagende i fremtiden, og til sidst vil de dø ud

Det er ikke fordi jeg ønsker en udvikling som denne, men jeg tror bare det bliver sådan

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 01:23

Måske er det i overkanten at sige at Unix/Linux er død. Det vil måske leve i al evighed i dimser der behøver et lille kompakt operativsystem som  f.eks. en NAS server, eller en Dedikeret TV box. 

Men som et operativsystem på en standard PC: Nej 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 03:40

.NET runtime hører vel til OS'et (XP, Vista, Windows 200X), og OS'et er bestemt ikke gratis (og slet ikke frit).

Det er rigtigt at Visual Studio Express udgaverne er gratis, men der er begrænset funktionalitet i forhold til betalingsudgaverne, som stadig er temmelig dyre. Men selvfølgelig konkurrerer Visual C++ med gcc (mingw og cygwin til Windows), som er gratis og fri.

Det er også korrekt at Visual Studio C++ Express kommer med SQL server, men det er en udviklingsversion. Den kan (må) ikke bruges i en produktionsmiljø. Så skal der afregnes ved kasse A hos Microsoft (ikke peanuts). Det første skud heroin er altid gratis... Det samme regnestykke ser pænere ud for MySql.

Når man ser på Vista virker det i øvrigt ikke som om at Microsoft har forstået truslen fra Linux (et frit OS). Ønsker forbrugerne et DRM-OS hvor de ikke selv kan bestemme over deres computer? Næppe... men Vista er et stort skridt i den retning.

Lad os håbe at Windows 200X bliver bedre...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Biornus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2008
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 11:03
Linux markedsandele vokser langsomt, men vokser stadigvæk.
Pga. Vistas store krav til computeren, så står mange firmaer og skulle overveje deres næste move når deres licens til XP udløber, om de vil købe en hel ny række computere med tilhørende Vista licenser, eller om de vil købe en licens på et linuxbaseret styresystem hvor de får samme slags support som i XP dagene. At sige at de dør er forkert da det går i den anden retning.
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-April-2008
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2008 kl. 11:15

Jeg tror de er ved at gøre det samme nummer som de gjorde ved Netscape Navigator!

Ja i har ret i at der er milliarder af produkter der kører med embedded linux, men jeg tror det vil være aftagende i fremtiden, og til sidst vil de dø ud

Det er ikke fordi jeg ønsker en udvikling som denne, men jeg tror bare det bliver sådan

Ehmm

Jeg tror nu mere på at al brug af PC til multimedie vil dø, stille og roligt, jo mere jeg prøver at finde ud af jo mere bliver det klart at uanset om man bruger Windows eller Linux, så er der ikke ret meget der spiller særligt godt sammen.+ at der er for mange standarder, og ting der ikke lige fungerer efter næste opdatering rund om hjørnet..

Der er for mange løse ender der ikke spiller, og det er alt for besværligt at sætte sig ind i...

det er min holdning efterhånden, efter et par måneders kamp bare for at få et sat anlæg på PC til at køre ( uden held) hvordan skal man så tro på at hele huset vil kunne spille sammen? trådløst, streaming, i HD kvalitet?

det tror jeg simpelhen ikke på kan lade sig gøre...

Ved nærmere eftertanke: jeg tror heller ikke tynde klienter duer til store mængder data, selv excell kan der være tidsforsinkelser, hvilket er et irritations moment.

Microsoft duer ikke til det, XP til dels.., Linux er for inviede halv-progammører, og specielt MCE i Vista er noget  L...

DU slynger om dig med alverdens  

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu