recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LinuxMCE  Nogle der har prøvet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLinuxMCE Nogle der har prøvet?

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2008 kl. 22:55

Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:


det canal digital svarer er jo så godt nok at de kan slå
det til en gang i fremtiden, og dermed stoppe brugen af
andre end deres egne recievere.
Men spørgsmålet er om det ikke bare er tomme trusler?

Sad lige og tænkte over hvad jeg selv ville gøre hvis jeg var adm. dir. på Telenor/Canal Digital.

Før der kom Conax og Irdeto etc. hackede mange af Canal Digitals (hed dengang Canal+ og Filmnet) "kunder" sig ind. Folk sad uge efter uge og indtastede koder fra inernettet, så de gratis kunne se kanalerne.

Totalt ødelæggende for en forretning hvor man lever af abbonementer. Med Conax fik fik de et nærmest skudsikkert system som ingen, eller kun få har hacket.

Det de nu vil sikre sig er, at de fortæller deres kunder, at HVIS der kommer nye måder at hacke deres kort på, så vil de være frie til at lukke denne mulighed af ved at parre kortene med de recievere de selv sælger. Så har de ikke et problem med at kunder kan komme og sige: Jeg har købt det her abonnement til min HTPC/Fladskærm med DVB-S og nu lukker i af!

Så hvis min analyse er korrekt, gør de kun brug af dette "trick" hvis de bliver "angrebet", og der er derfor ikke noget at frygte før en eller anden  finder en (nem/tilgængelig) måde at hacke deres kort.

Som sagt kun en tanke, kan være forkert!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 00:09
kan da allerede hackes...

http://www.kristianssatsite.dk/index.php?name=News&file= article&sid=35
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 02:11
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

et de nu vil sikre sig er, at de fortæller deres kunder, at HVIS der kommer nye måder at hacke deres kort på, så vil de være frie til at lukke denne mulighed af ved at parre kortene med de recievere de selv sælger. Så har de ikke et problem med at kunder kan komme og sige: Jeg har købt det her abonnement til min HTPC/Fladskærm med DVB-S og nu lukker i af!


Altså... for at beskytte sig mod uautoriseret cardsharing mener Canal Digital at de er nødt til at forhindre kunderne i at benytte deres lovligt erhvervede smartcard i andre STBer end dem som CanalDigital tilfældigvis synes om?

Aha... Det er dog det værste bullshit argument som jeg nogenside har hørt! Hvis der er teknisk mulighed for cardsharing, skal de interesserede nok finde ud af det, parring eller ej (det er blot software, og hvad der kan blokeres i software, kan omgås i software).

Det lyder som om at Canal Digital er på vej ud i den samme blindgyde som musikindustrien. I stedet for at interessere sig for de betalende kunder, er de nærmest besatte af tanken om dem som ikke betaler, og opfinder diverse tiltag som primært terroriserer de betalende kunder...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 08:08

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

et de nu vil sikre sig er, at de fortæller deres kunder, at HVIS der kommer nye måder at hacke deres kort på, så vil de være frie til at lukke denne mulighed af ved at parre kortene med de recievere de selv sælger. Så har de ikke et problem med at kunder kan komme og sige: Jeg har købt det her abonnement til min HTPC/Fladskærm med DVB-S og nu lukker i af!


Altså... for at beskytte sig mod uautoriseret cardsharing mener Canal Digital at de er nødt til at forhindre kunderne i at benytte deres lovligt erhvervede smartcard i andre STBer end dem som CanalDigital tilfældigvis synes om?

Aha... Det er dog det værste bullshit argument som jeg nogenside har hørt! Hvis der er teknisk mulighed for cardsharing, skal de interesserede nok finde ud af det, parring eller ej (det er blot software, og hvad der kan blokeres i software, kan omgås i software).

Det lyder som om at Canal Digital er på vej ud i den samme blindgyde som musikindustrien. I stedet for at interessere sig for de betalende kunder, er de nærmest besatte af tanken om dem som ikke betaler, og opfinder diverse tiltag som primært terroriserer de betalende kunder...

Canal digital vil ikke blokere for brug af andre STB, men hvis der forkommer for meget snyd, så de på et tidspunkt kan se det på bundlinien, så gør de det.

Hvad er det lige der er ulogisk i det.. de har vel en forretning for at tjene penge...

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 09:47
Er den her tråd ikke kørt lige langt nok ud af sidesporet, hvis man læser overskriften på tråden, der er ikke meget info at hente om Linuxmce i de sidste indlæg?
De sidste handler med om digitalt tv.


Redigeret af Benu - 27-Oktober-2008 kl. 09:47
Den Ben
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 22:21
har set nogle film på youtube med lunixMCE. ved ik omd et er dem der er blevet fjernet her. (meget ireterende stemme.. så tror det er den.. *g*)
hvordan kan linux tænde for tvet når dvden kommer i?
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 00:24

Det er godt nok lidt usammenhængende, men jeg prøver

LunixMCE (Linux MCE) er ikke relevant. Det fungerer ikke, flere har prøvet, og opgivet (prøv at søge herinde, så kan du se hvorfor)

"hvordan kan linux tænde for tvet når dvden kommer i"

Hvad mener du?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 00:52
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

"hvordan kan linux tænde for tvet når dvden kommer i"

Hvad mener du?



den video jeg så på youtube, der smider han en dvd i. og tvet tænder selv og hans anlæg skifter til computerens lydkilde og lyset bliver dæmpet.
det er en ordentlig salgsmørre for at fremhæve det gode i linux. for bagefter brokker han sig umådeligt meget over hvor lang tid det tager at få dvden frem i vista MC
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 01:02

Ja men alt er teoretisk muligt. Hos mig vil det være nemt, men jeg har også invsteret over 300.000 i IHC. Så jeg kan sagtens styre alt lys fra min PC eller fra WEB.

Men for at analysere denne case, så kunne det godt være muligt. Hvis PCen kun er i slumre, og han smider en DVD i, så kunne den godt via en spareskinne tænde for fjernsynet, men det har jo intet med Linux at gøre!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu