|
lipsync på TV2 HD (Viasat sat.) |
Besvar |
Forfatter | |
Mikkel.C
Bruger Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 201 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-Juni-2012 kl. 12:21 |
Dette omhandler TV2 HD på Viasat parabol.
Jeg må indrømme jeg ikke for alvor har interesseret mig for TV2 HD, men nu skal jeg da se fodbold, men... Lyd og billede passer ikke 100% sammen og specielt studieindslagene er til at blive vanvittig af. Jeg kan ikke helt afgøre om lyden er for-eller bagud, men den er ikke synkron. Det eneste andet jeg har set på TV2 HD er Lie to Me søndag aften og jeg har altid haft en fornemmelse af at det ikke var helt rigtigt. Det er dog intet i mod deres EM studie. Jeg har ikke problemet på de andre HD kanaler - er det TV2 eller Viasat jeg skal sætte på sagen? |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan kigge efter om de først bevæger læberne _efter_ der kommer lyd. Sådan er det nemlig som regel, og det går man ind i recieverens delay/lip-sync og indstiller forsinkelsen af lyden i millisek.
Nogle boxe har også muligheden, f.eks. min Triax 405 DVB-T
|
|
Mikkel.C
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, men så stiller jeg jo det globalt over alle kanaler og så ryger det ud af sync på f.eks. filmkanalerne.
Men jeg må indrømme jeg ikke har kigget på min Pace boks kan stille det individuelt pr. kanal. Det vil jeg kigge efter i aften |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men med BD er det muligt at indstille 100 % korrekt, og det er så hvad jeg nøjes med.
|
|
Mikkel.C
Funktioner
Tak(0)
|
En hurtig update. Jeg tror det har være min Pace boks der var træt. Jeg eksperimenterede så meget med lydforsinkelsen at den gik ned. Efter en reboot af boksen er den mega forsinkelse på TV2HD forsvundet og er nu tilbage til der hvor det føles som om der er noget galt, men jeg kan ikke helt sætte min finger på det.
Kan det være fordi det er noget opskaleret lyd fra 2.0->5.1 at det virker lidt forkert? Eller sender de i 5.1? |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |