recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lissau Frame vs plano el andet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLissau Frame vs plano el andet?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Emne: Lissau Frame vs plano el andet?
    Sendt: 25-Marts-2011 kl. 17:38
Hej Folkens.

Går lige så stille og køber ind til min hjemmebio. Har været hos av-con for at kikke på rammelærred.
Har kikket på Lissau plano og Frame i 108", 16:9, gain 1.0. Han anbefalede at jeg fik Frame, med veltex. Også fordi at ved plano'en kunne det bliver noget bøvl pga genskin fra den lige kant ind imod lærred? 
Men så er mit spørgsmål. Hvor meget betyder det om der er veltrex på el ej. Ville mine penge være givet bedre ud ved at købe en fram med isf dug uden veltex, el et plano lærred istedet.
Jeg må indrømmer, at jeg syntes Frame'en er fedest. Men veltex'en er 1800 oven i prisen.
Hvad har i af meninger og erfrainger omkring disse lærreder og veltex/ikk veltex, isf/ikke isf.
Er der andre ligeså gode lærreder i samme prisklasse?

på forhånd tak

Danni
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 09:02
Inden du beslutter dig, kan du jo prøve holde noget mat sort op foran projektoren og se hvor meget genskin der er i det. Problemet består i, at du ikke kan få billedet fra projektoren millimeter præcis til at flugte rammen rundt. Så Så billedet vil være en lille smule større end det område lærredet er.

Jeg har bygget et DIY lærred til her i starten, indtil der kommer nogle flere penge på kontoen til et rigtigt. (Kommer snart billeder i min bio tråd). Til at starte med havde jeg malet en sort ramme med den matteste sort, dog var jeg langt fra tilfreds med dette pga genskær. Så pillede det ned igen og betrak rammen med sort stof, det har gjort det langt bedre.

Om det skal være isf eller ej, er op til en selv.

Angående til prisen, så er Lissau noget af det bedste  du kan få. Hvis ikke det bedste. Men mange har valgt at købe lærreder fra Hivision.de i Tyskland, da disse lærreder også er rigtig gode og billigere end Lissau lærreder.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 09:05

Jeg har haft både et Plano og nu et Frame lærred i mit setup. Jeg vil ikke være i tvivl, du SKAL vælge et Frame, det vil du ikke fortryde. Jeg valgte derimod isf dugen fra, da jeg fik af vide, at forskellen var minimal efter en kalibrering. Held og lykke med projektet....

Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2008
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 20:01

Tusind tak for hjælpen. Det hjalp mig meget...Så må jeg på indkøb snart

Til top

Besvar Besvar