recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lissau Plano og Sanyo PLV-Z3000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLissau Plano og Sanyo PLV-Z3000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Emne: Lissau Plano og Sanyo PLV-Z3000
    Sendt: 22-Februar-2010 kl. 14:40
Hey,

Jeg har set en Sanyo PLV-Z3000 på et Lissau Identity hos Av-Connection, men nogen der ved om dugen der bruges på Identity er den samme som Lissau's Plano serie? Bare for at have en ide om jeg får samme oplevelse hvis jeg skulle investere i en Plano + Z3000.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 15:02
Skal lige siges, jeg har selv en Z3000 og er super glad for den, men vær opmærksom på det ikke er en helt ny model, der findes feks. en AE4000 fra panasonic som er nyere..

EDIT : med ny model menes der at den er over 2 år gammel af design, og der er da sket en del siden. min klarede sig fint imod konkurrencen W5000 og AE3000 som var de 2 der var da jeg købte, men de nyere har løftet niveauet en smule mere.

LCD projektorer larmer ikke ret meget, hvorimod DLP kan sige en del, men W6000 er også en nyere model og mere lysstærk.

Jeg har et Hivilux 92" lærred, og sammenlignet med deres stof så var der ikke en seværdig forskel.

Tror du vil opleve den store forskel hvis du tog et Gray kontrast lærred, eller et lærred med mindre eller mere gain 0.8 eller 1.3

Redigeret af Rasmusdc - 22-Februar-2010 kl. 15:08
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 15:16
Ja, mit valg lægger sig udelukkende på Z-3000, da jeg synes prisen og performancen passer mig godt. Pana'en koster en del mere og det rækker mit budget ikke til. Interressant med din oplevelse af Hivilux lærredet. Har selv kigget meget på dem på nettet og prisen er jo pænt lav i forhold til alt andet. Jeg har stadig til gode at se et Hivilux i aktion.
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Jeg har et Hivilux 92" lærred, og sammenlignet med deres stof så var der ikke en seværdig forskel.

Tror du vil opleve den store forskel hvis du tog et Gray kontrast lærred, eller et lærred med mindre eller mere gain 0.8 eller 1.3
Hvad mener du med opleve den store forskel? Til det bedre eller værre? Du mener Hivilux og Lissau sammelignet, med gain 1.0 og f.eks hvid dug, så vil forskellen være minimal?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 15:28
ved stofprøver synes jeg ikke jeg har oplevet enorme forskelle på Lissau, Hivilux og Stewarts entrylevel.

Når det er samme gain, dog er selve rulle mekanismen og tabtension en smulle bedre udført på dyrere lærreder.

Når jeg siger marginalt så vil det sige, jeg ikke kan se en forskel ved storprøver med samme gain, har ikke prøvet et FULLSIZE Stewart eller Lissau i mit rum, så om det kan give lidt ved jeg ikke.

Jeg er sikker på der er en forskel, det er jo ikke samme type dug, jeg synes bare ikke den er prissætningen værd, for jeg kunne personligt ikke se den.

men begynder du at arbejde i andre gain typer og 50-100k projektorer, og kæmpe om at få det sidste, så er jeg da sikker på at der er en forskel.

Personligt er jeg enormt glad for mit hivilux lærred, og køber du ved Hivilux.de så kan du også få de andre nyere typer, har den billige tab tension udgave.

Fjernbetjening er ikke for køn, og omend RF er skide godt med række vidde, så ville jeg gerne have haft IR så den kunne kører med min harmony 1100. og selve kassetten var da ikke 100% flot i lakeringen, men lærred fejler intet, og vil aldrig fortryde jeg ikke smed 10k efter et Lissau.

Jeg kan sige en ting.

JEG vil 100x hellere have et hivilux Tabtension lærred med motor, end et manuelt lærred uden Tab tension som koster det samme. Tabtension delen er unik og vigtig, synes tit lærreder over 80" har en slem tendens til at deformere.
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 15:39
Hehe, jeg kan lide din holdning. Det er pænt svært at finde sin løsning, og snakken om dit og dat på nettet får tit en til også at fokusere på high-end markedet. Tit og ofte med mid- eller low-end budgetter kommer man også langt, så længe man ikke stiller high-end krav. Jeg er ny i projektor verdenen, og nægter at give mere 16K. Til 16K kan der lande f.eks Sanyo PLV-Z-3000 + Hivilux Rammelærrede 92". Det mener jeg er et godt sæt som nybegynder, men jeg skal lige have set det i aktion først.

Har hørt, at Hivilux' lærreder stinker grusomt i starten, har du også oplevet det? Jeg formoder det er samme klamme kemiske bræk stank, som på datidens videotapes :)

Redigeret af goAMinD - 22-Februar-2010 kl. 15:43
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 16:27
De fleste lærreder stinker sgu i starten. Jeg har et Lissau 92" proscreen motorlærred, som jeg faktisk er rigtigt glad for, men ville have valgt et Hivilux tabtension lærred til 6000 kr. hvis jeg vidste bedre den gang.

Fik ellers en god pris på det Lissau lærred (1.0 gain mathvid), men tror det fra hivilux ville have været mindst ligeså godt til pengene og så endda med tabtension.

Redigeret af s0ad - 22-Februar-2010 kl. 16:30
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu