|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Optimering!! Lyder spændende. Den har jeg sgu aldrig set før. Men du har helt ret det bør man da gøre. Jeg har sat sat den til at køre på et bestemt klokkeslet hvor jeg kan se hvad der sker. Ved du hvad den gør når den "Optimerer" |
|
![]() |
|
klinge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Jeg har også enabled "Optimer" funktionen nu, men har umiddelbart ikke set så meget fremdrift i hakkeriet. Jeg tror ikke den kører diskdefrag som del af optimeringen. Så jeg kunne som MCenterfreak også godt tænke mig at vide hvad det job egentligt gør? Jeg har dog gjort et par tiltag for at håbe hakkeriet forsvinder. Jeg har fx. sat mere køling (større køleplade) chipsettet. Chipsettet bliver jo nok brugt til at outputte på mit on-board s-vhs ud. Jeg har også sat mit eget diskdefrag job til at køre om natten nu, så er det ihvertfald ordnet. Maskinen skal jo alligevel have lidt at give sig til om natten Generelt kunne det være fedt at hvis man kendte mere til de avancerede funktioner i MCE nu hvor man efterhånden har prøvet alle de basale ting. Er der nogen som har downloadet en god "User Manual" et eller andet sted fra? -Morten
|
|
![]() |
|
brilleabe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
Jeg har siden min geninstallation ikke oplevet noget hakkeri overhovdet. Jeg har samtidig installeret: RightMark CPU Clock Utility, som neddrosler CPU'en når den ikke belastes. Det funger helt perfekt og nu er temperaturen faldet fra ca 70 til omkring 50 grader når jeg bruger MCE (den ligger omkring 42 grader når jeg ikke bruger den!). Jeg ved ikke om det er denne yderligere køling som har hjulpet på hakkeriet, men det tror jeg. Det meste af tiden køre CPU'en med 800 mhz Simpelhen genialt. Det eneste som jeg mangler nu er en måde at overclocke på (til brug for når jeg konvertere tvoptagelser.) Nogen som har et bud? (klinge, du har samme MB - er det noget du har tænkt på?) Redigeret af brilleabe - 22-Juni-2006 kl. 10:30 |
|
![]() |
|
birkholm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 241 |
![]() |
Hej, Prøv evt. Cole2k http://www.cole2k.net/?display=Codec-Pack-Standard Denne Codec-pack virker fint hos mig ! Venligst |
|
![]() |
|
klinge ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
Jeg hverken over eller underclocker min maskine, brille. Efter at have afinstalleret AOpens forfærdelige utility til CPU og Fan control, så har jeg ikke oplevet hakkeri siden. Jeg bruger kun min BIOS som fancontrol nu. Den er sat til at starte hvis CPU'en kommer over 75 grader og har endnu ikke startet min blæser på trods af 30 grader inde i stuen. Ulempen ved kun at bruge BIOS er at jeg ikke kan se hvad temp'en er i kassen. Men så længe den er lav nok, så er jeg egentligt også ligeglad. Jeg kører desuden Diskkeeper hver nat for at defragge min disk. Det holder også hakkeriet på afstand. Jeg kan dog i ny og næ opleve et enkelt hak, men jeg tror det er når en anden optagelse starter i baggrunden. Men det er til at leve med. -Morten Redigeret af klinge - 22-Juni-2006 kl. 15:33 |
|
![]() |
|
brilleabe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 69 |
![]() |
hej klinge, Temperaturen i kassen kan du se med speedfan (i taskbar'en) hvis det har interesse. Jeg defrag'er 2 gange om ugen med en .bat fil med sætningen: defrag c: -f ..og det klare jobbet. (jeg kender ikke diskkeeper) Hvis der er andre som har et bud på et godt OC program høre jeg gerne fra jer. /brille |
|
![]() |
|
![]() |
Efter min dårlige erfaring med Aopens fan utility har jeg helt droppet at bruge andre utils til fancontrol. Diskkeeper har den fordel at det er helt vildt nemt at schedulere. Så det er "set and forget" og så klarer den resten. 30 dages trial kan downloades: http://www.executive.com/downloads/ Og prisen for at registrere er kun 30 dollars. -Morten |
|
![]() |
|
LordKnud ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
har du fundet en løsning ang din lyd på Discovery...?? Har samme problem dog ikke så ofte og er også fra Aalborg....
![]() |
|
Case: SilverStone Lascala LC18
MB: ASUS Deluxe P4C800 RAM: 1024mb Kingston DDR Video: GeForce fx 5200 TV cards: Hauppauge win TV- PVR- 500 MCE Sound: SoundBlaster X-Fi XtremeMusic 5.1 THX /dti |
|
![]() |
|
![]() |
Nej Discovery lyden skratter stadig. En gang hver 3. minut eller lign. Men jeg er da glad for at høre jeg ikke er den eneste med det problem i Aalborg. Så må vi jo kunne konkludere at det er et Stofa Aalborg vs. MCE problem. -Morten |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |