recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Live Tv hakker i MediePortal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLive Tv hakker i MediePortal

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 21:58
Tak for hjælpen.
Jeg har prøvet at optage på et tidspunkt og afspille det på en anden pc. optagelsen hakker.
Der må være et eller andet med den computer, jeg må prøve at geninstal windows og hvis det ikke hjælper så må der findes en bedre.
Jakob :-)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 22:06
Så er det det som er problemet. Det lyder mærkeligt, da
det mest af alt lyder som signalproblemer.
Jeg spørger lige igen: Det er præcist det samme
antennekabel du har brugt på begge computere, hvor du
har fået den ene til at optage uden at det hakker?
Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 11:30
Ja jeg flytter USB tuneren fra den ene computer til den anden unden at tage antennekabelet ud af den.

Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 11:49
Hej jonaskp

Tak for din tålmodige hjælp.
Bruger du selv MediaPortal?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 12:02
Han er MEDIAPORTAL
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 12:13

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Han er MEDIAPORTAL

Oprindeligt skrevet af redmm redmm skrev:

Hej jonaskp

Tak for din tålmodige hjælp.
Bruger du selv MediaPortal?

Som McenterFreak insinuerer, så ja, det gør jeg. Har brugt det i lang tid efterhånden.

Lige præcist det problem du står med kan jeg dog ikke gennemskue. Der er ikke noget rent hardware-mæssigt der peger på at computeren ikke er kraftig nok. Det kan måske være noget med driveren til tuneren, men går ud fra det er den samme? Hvis det er længe siden du har haft geninstalleret, vil jeg under alle omstændigheder anbefale dette. Der er ikke noget så rart som en computer med en frisk windows installation , når den har kørt de sidste 3 år.

Som sagt, hardwaren burde være fin. Det svarer meget godt til den TV-server jeg har kørende. Graffikortet har ingen indflydelse, hvis det er selve optagelsen og ikke afspilningen den er gal med.

Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 13:18
Der kan jo være farligt at indrømme at man ved meget om noget.
Nu er der jo et sted til mine 999 andre spørgsmål om MP.

Bare rolig, på nær det med live TV kører det sådan set fint, og familien bruger den meget.
Det vi bruger mest er alle de DivX film, mest børnefilm og gamle danske film, der er puttet på harddisken. Men den der DRipper er vi også glade for.

Live TV ser vi på en løs DVB-T tuner ( fra Dantax )

Jeg overvejer at anskaffe et sat-tuner kort. Ligenu kan vi kun se 4 programmer.

I den by vi bor i kommer der fibernet, fra vores EL-selskab, om 6-8 måneder. Er der mulighed for at få TV fra fibernet ind i et mediecenter, har du erfaring der ?

MVH Jakob

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 14:34

Der kan jo være farligt at indrømme at man ved meget om noget.
Nu er der jo et sted til mine 999 andre spørgsmål om MP.

Du er altid velkommen til at spørge

Bare rolig, på nær det med live TV kører det sådan set fint, og familien bruger den meget.
Det vi bruger mest er alle de DivX film, mest børnefilm og gamle danske film, der er puttet på harddisken. Men den der DRipper er vi også glade for.

Kender ikke DRipper. Men til film, hvad benytter I der af program? Jeg bruger selv MovingPictures som er et fantastisk plugin der automatisk finder og downloader info om alle vores film, downloader Covers/baggrundsbilleder osv. og sorterer det overskueligt. Kan dog godt være der er problemer med gamle danske film (oplysninger hentes fra internationale databaser) og teksten vil være på engelsk, så det er måske ikke så godt til børnefilmene. Men til internationale film er det et fantastisk plugin der hele tiden udvikler sig.

I den by vi bor i kommer der fibernet, fra vores EL-selskab, om 6-8 måneder. Er der mulighed for at få TV fra fibernet ind i et mediecenter, har du erfaring der ?

MVH Jakob

Jeg har ikke personlig erfaring (bruger DVB-C og har aldrig været i nærheden af IPTV), men IPTV kan godt fungere med MediaPortal. Det er helt afhængigt af udbyderen om det vil være muligt og hvor svært/nemt det er at få til at virke.

Af samme grund ville jeg aldrig anbefale folk at bestille IPTV med det formål at benytte det til et Mediecenter. Men hvis man alligevel har tænkt sig at bestille det, kan man jo lige så godt prøve at se om det virker med HTPC. Når først man har vænnet sig til HTPC-måden at bruge sit TVsignal på (Pause LiveTV, spole LiveTV, Overblik via TVguide, Optage serier, Dele optagelser via netværk/internet) så er det svært at gå tilbage.

Jeg havde et bundkort der brændte af i serveren her i sidste uge. I næsten en hel uge har jeg måtte undvære vores HTPC-løsning og har skullet se TV direkte på tv'et - Analogt! Jeg håber aldrig at sådan en ulykke skal overgå mig igen

Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 14:46
DRipper henter denne side ind i MP http://www.dr.dk/TV/20080111094821.htm så man kan se alle DR's udsendelser de har lagt på nettet.

Vi har ingen info om de film vi har på HTPCen kun et coverbillid. Dette plejer jeg at tage fra DVD profiler, eller bare finde det på nettet. Jeg mener at have læst at man kan overføre info fra DVD profiler til MP, men det har jeg ikke prøvet.

Lægger du film i DivX?. Jeg har nemlig problemer med nogle DVDer, fx. Disney, hvor lyd og billed ikke er synkront. Mange film går det fint med.

Til top
xeon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2009
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 14:56
Prøv at rippe filmen med handbrake.

http://handbrake.fr/

De film jeg har rippet med den har jeg ikke oplevet problemer med.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 14:59

Lægger du film i DivX?. Jeg har nemlig problemer med nogle DVDer, fx. Disney, hvor lyd og billed ikke er synkront. Mange film går det fint med.

Har nogle enkelte fra dengang hvor jeg var ligeglad med kvalitet. Er begyndt blot at rippe dem som fulde DVD rips (de DVD'er jeg ripper), for at bevare kvaliteten.

Men har ikke DivX/Xvid film hvor der er problemer med billede/lyde synkronisering. Det lyder som noget Codec problem.

Til top
redmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 23:40
Hvis jeg instaler forfra, skal jeg så vælge Vista i stedet for XP?
Da jeg instalerede i sin til valgte jeg XP fordi jeg ikke kente så meget til Vista og havde hørt om mange problemer, og fordi HW måske ikke helt er til Vista.
Nu har jeg en maskine med Vista og fatter mere af det nu.
Det er ellers den PC med Vista skal være HTPC når der bliver råd til fladskærmsTV. Den er med AMD 780chipset bundkort, men der mangler TV out :( Derfor er den bare i-net PC i stuen.

Redigeret af redmm - 13-Maj-2009 kl. 23:41
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu