|
Livet efter WMC :-) |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
kharder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har dvblink på min qnap nas og kører kodibuntu i stuen. Det er nemt at sætte op og det fungerer bare. I forhold til netflix, så findes der et plugin til kodi, hvor du kan styre netflix i kodi.
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Eller for nemheds skyld, bare media portal med egen tv server
|
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
>Kbaggen du har foreslået MediaPortal sammen med Kodi, det forstå jeg egentlig ikke - jeg synes at de dækker det samme område umiddelbart og det er lidt bøvlet at skulle have to systemer.
Så synes jeg at MediaPortal er "smartere", men kan godt se at Kodi har en del addon's. /Kurt
|
|
![]() |
|
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
PErsoneligt synes jeg ikke mediaportal er særlige godt at se på ej heller at styre, men jeg har været emd på xbmc (tidligere navn fpr KODI) fra tiderns morgen og er derfor forudindtaget.............men start med mediaportal også som frontend men gør dig selv den tjenste at prøve KODI af også!
KODI fordel er efter min mening det er bedre til at afspille et væld af formater, der er en masse addos/plugins og dermed kan man lege med det således det ser ud som man ønsker osv. MEn i bund og grund forsøgte jeg at sige at mediaportal + mediapoirtal (frontend) eller meiaportal + KODI (frontend) ikke er sværrer at have med og gøre en WMC var hvis med som jeg har DVB-c og så skulle over DVBlogic software osv.
|
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
Hejsa
@kbaggen: Jeg kan godt se at Kodi har rigtig meget at byde på og har også været forbi, men kunne ikke få min HDHomerun til at virke sammen med Kodi - også selvom jeg har fulgt anvisningen.
Jeg har fået det meste til at virke med MediaPortal 2, inkl at kunne optage fra min HDHomerun boks, jeg mangler bare at finde ud af hvordan man gør når PC er i dvale - men det er der nok en løsning på. Så umiddelbart er min konklusion at livet efter WMC er WIN10 + MP2 :-) /Kurt |
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
Medieportal er fin til både backend og frontend, men jeg oplevede en smule ustabilitet, hvilket ikke havde meget WAF.
Derfor vil jeg foreslå Medieportal TV-server eller DVBViewer recording service som backend og KODI som frontend. Især hvis maskinen skal bruges til NETFLIX også, for ellers er open-elec (en Linux minimums installation) særdeles interessant. Hvis MP2 er stabil hos dig, og du kan lide styringen, så skal jeg naturligvis ikke prøve at tale dig væk fra det - det vigtigste er, at du føler dig hjemme i og tryg ved din opsætning. |
|
![]() |
|
Harrymu ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-September-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 11 |
Hej
Jeg har en hdhomerun bos. Jeg har hentet MediaPortal og kan ikke finde tv programmer fra min hdhomerun Jeg ønsker at få MediaPortal til at virke inden jeg skifter til Windows 10 styre program på min Pc'er. Jeg håber I kan hjælpe mig 😉 |
|
![]() |
|
I MediaPortal anvende applikationen "TV Server Configuration", under TV Servers i menuen til venstre skulle du gerne kunne finde dine HDHomerun servere hvis du har installeret rigtig på din PC. Vælg en tuner en efter en, vælg "Use advanced tuning options" og tast de rigtige værdier ind du har fra din udbyder, vælg "search transponder list" og så Scan for Channels. Det var opskriften der virkede for mig
/Kurt
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
I WMC er jeg helt ude over DVBlogic, da jeg bruger 2 stk dobbelttunere fra Digital Devices - sammen med nRossens XML TV. Den del kører simpelthen super.
Til selve filmdelen bruger jeg My Movies, og det virker i princippet og fint, men kunne godt tænke mig at prøve noget nyt, som måske er visuelt og brugermæssigt federe, men vil dog ikke gå på kompromis med stabiliteten og WAF faktoren. Bruger selv en Harmony One i dag til at styre hele systemet, da jeg har alt mit grej placeret i et elektronikskab i kælderen, og bliver sendt ud til de forskellige rum med HDMI og USB extendere via. Cat6A kabler. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jeg har nu prøvet Kodi+hdhr+recording service. Hold da k... hvor er der dårlig kanalskift IFT. MCE. Er det bedre i Medieportal?
Mvh BS |
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Men lyder da til at Mediaportal skal have en chance. Om ikke andet kunne man jo lave en testopstilling inden det bliver kørt ind på det primære system.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Der findes en backup plugin til mediaportal som giver mulighed for at gemme alle indstillinger. På den måde kan du forhåbentlig få det meste tilbage fra din testopsætning uden at starte forfra.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |