recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LiveTV hakker efter 7-8 minutter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLiveTV hakker efter 7-8 minutter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MCE Freak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: LiveTV hakker efter 7-8 minutter
    Sendt: 21-April-2006 kl. 23:23

Hej derude.

Jeg synes ikke mit problem minder om de andre tråde der er om LiveTV der hakker.

Hos mig begynder det at hakke i LiveTV efter 7-8 minutter hver gang jeg starter mit Microsoft media center op fra en genstart. Jeg har prøvet uden og med forskellige DVDprogrammer for at se om MPEG2 dekodningen er forskellig uden held. Jeg har prøvet forskellige versioner af nvidia vga drivere og også dem som ikke supporteres af grafikkort producenten. Jeg har checket temperaturen på gpu'en og den er ca. 35 grader ved start og ca. 70 grader efter de 7-8 minutter, så jeg tror ikke det er temperaturen der er problemet. Det hjælper ikke at lukke media center applikationen ned og starte den op igen. Det eneste der hjælper er en genstart af computeren og så har jeg 7-8 minutter igen af se flydende LiveTV igen. Virker mit grafikkort bare ikke til media center eller mangler jeg en driver eller en lille programstump?

Her er mit hardware:

PSU 450 watts, ASUS A8R32-MVP DELUXE motherboard, 1 gb HyperX kingston ram, AMD athlon 643700+ CPU, MSI NX6600GT-TD256EZ grafikkort, 250 gb maxtor HDD and et Hauppauge WinTV PVR500 tv tunerkort.

Håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Til top
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2006 kl. 23:52
Jeg vil næsten vove at påstå det er dit grafikkort... 70 grader er altså varmt... og jeg ved mit x300 kort slukker ved 75 grader...

Hvis du har et andet grafikkort så prøv lige at smid det i og test igen
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2006 kl. 00:12

Hej nfspower.

Tak for idéen, men jeg ligger desværre ikke inde med et pci-e grafikkort. Prøver at hører nogle venner om jeg kan låne deres.

Jeg har istedet, mod min vilje på grund af støj, sat et par blæsere til at køre i kabinettet for at se om det afhjælper det med temperaturen. Kan se at den faktisk går op på 76 grader, og det bliver nok til mere til sommer hvor der er varmere i stuen.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2006 kl. 14:27

Hej igen.

Jeg har lyst problemet. Jeg opdaterede bios'en på motherboardet. Jeg fik tippet fra et andet forum, hvor der var en gut der fortalte at der kunne være lidt problemer hvis man brugte et motherboard med ATI teknologi og et Nvidia grafikkort.

Så nu spiller det.

Hyg derude.......

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu