Jeg har et mindre problem med Media Center 2005 DK hjemmebygget. Hver gang jeg ser LiveTV hakker det en lille smule, ikke meget, men nok til at det er voldsomt irriterende. Det ses tydeligt ved hurtige panoreringer eller scrollende tekst, fx. fra nyhederne eller rulleteksterne efter et program. Jeg har forsøgt at optage nyhederne og når jeg afspiller denne optagelse er der ingen hak overhovedet.
Jeg kører lige nu med Nvidia Decoder og prøvet at ændre på alle indstillinger, også dem man kan få frem med ShowPropPage i reg.databasen, ligemeget hjælper det. Har også prøvet med andre decodere, men det er det samme.
Problemet er der både hvis jeg kører DVI eller VGA op mod mit Philips LCD. Kører jeg derimod component eller SVHS er problemet der ikke. Har prøvet med en del forskellige opløsninger og refresh rates, men det hjælper ikke rigtigt. Har prøvet med både Nvidia drivere til både MCE og de "alm" forceware. Det er heller ikke tunerkortet, da problemet er der med både mit 500MCE og ATi Theater PRO 550.
Mit system:
Aopen i915 Pentium-M board - P-M 2,13, 1 gb RAM, GeForce 6600, Seagate 300 gigabyte disk, hauppauge 500MCE.
Nogen der ved hvad dette kan skyldes? Er der noget jeg har overset et sted? Håber nogen kan hjælpe.