recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LiveTV hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLiveTV hakker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
whoopsdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2005
Sted: Nysted
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: LiveTV hakker
    Sendt: 04-November-2005 kl. 10:46

Jeg har et mindre problem med Media Center 2005 DK hjemmebygget. Hver gang jeg ser LiveTV hakker det en lille smule, ikke meget, men nok til at det er voldsomt irriterende. Det ses tydeligt ved hurtige panoreringer eller scrollende tekst, fx. fra nyhederne eller rulleteksterne efter et program. Jeg har forsøgt at optage nyhederne og når jeg afspiller denne optagelse er der ingen hak overhovedet.

Jeg kører lige nu med Nvidia Decoder og prøvet at ændre på alle indstillinger, også dem man kan få frem med ShowPropPage i reg.databasen, ligemeget hjælper det. Har også prøvet med andre decodere, men det er det samme.

Problemet er der både hvis jeg kører DVI eller VGA op mod mit Philips LCD. Kører jeg derimod component eller SVHS er problemet der ikke. Har prøvet med en del forskellige opløsninger og refresh rates, men det hjælper ikke rigtigt. Har prøvet med både Nvidia drivere til både MCE og de "alm" forceware. Det er heller ikke tunerkortet, da problemet er der med både mit 500MCE og ATi Theater PRO 550.

Mit system:

Aopen i915 Pentium-M board - P-M 2,13, 1 gb RAM, GeForce 6600, Seagate 300 gigabyte disk, hauppauge 500MCE.

Nogen der ved hvad dette kan skyldes? Er der noget jeg har overset et sted? Håber nogen kan hjælpe.

Til top
Challenger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2005 kl. 00:35
Jeg kører component mod mit Philips CRT tv og oplever det samme.
Hauppauge 150.
Man lægger specielt mærke til det ved rulletekster.
Jeg bruger windvd som codec.
Det er jo nok pga timeslip... Men kan det deaktiveres?
Til top
jakobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-December-2004
Sted: Denmark
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 00:04

Uden at skulle prøve at gøre mig alt for klog på det nævnte problem, så er forskellen umiddelbart på at køre tv signalet ud via DVI/VGA og køre det ud igennem component/SVHS at pc'ens skærmkort ikke benyttes når i sender det ud via component/SVHS - så jeg ville umiddelbart mene at det er skærmkortet der er flaskehalsen her!

Hvis det er korrekt, så kan en driver opdatering måske løse problemet (går ud fra at i har en korrekt driver installeret nu) eller også ville jeg kikke mig om efter et andet skærmkort hvis der fx er kompatabilitetsproblemer (med MCE/decoder) eller hvis skærmkortet simpelt hen bare ikke er godt nok?

mvh
Jakob

Til top
Challenger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Oktober-2005
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 17:28
WOOW et svar!

whoopsdk kører med et nyere GeForce 6600, og jeg kører i den anden grøft med ATi 9250.
Desuden kører jeg component/SVHS, som du siger ikke belaster grafikkortet... Skærmkortet er (naturligvis) i brug både på DVI/VGA og comp/SVHS...

Måske er MIT grafikkort for billigt, da problemet eksisterer ved comp/SVHS?

Det kunne være spændende om der er flere der oplever dette.

Til top
jakobo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-December-2004
Sted: Denmark
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2005 kl. 18:09

Hmm ...  Ja, det gik vist lidt hurtigt  ...  mente jo bare at en del af arbejdet med at fremvise video på selve pc'en - er kræfter der ikke bruges i forbindelse med at sende ud via comp/SVHS - og at din fejlbeskrivelse tyder på at det er i forbindelse med pc'ens anvendelse af skærmkort til "lokal" fremvisning at der opstår et problem. Det kunne jo godt være noget så banalt som fx en skærmkort driver der skal  opdateres/ændres, netop fordi dit system åbenbart ikke mangler "kræfter" til at udsende et ordentligt signal via comp/SVHS. 

Nå, men før jeg får dummet mig alt for meget må jeg jo så hellere læne mig tilbage, og se hvem der har de vise ord mht. jeres problem 

mvh
Jakob
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu