recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LK Fuga Actassi og LexCom installation?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LK Fuga Actassi og LexCom installation?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
klaus68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juli-2015
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klaus68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LK Fuga Actassi og LexCom installation?
    Sendt: 24-Juli-2015 kl. 17:00
Jeg har trukket et UTP CAT6 kabel i et 16mm flexrør, fra kælder til 1.sal i min bolig. I begge ender har jeg monteret følgende dele:

LK Fuga Baseline underlag - 1,5 modul
LK Fuga Baseline ramme - 1,5 modul
LK Fuga Actassi dataudtag - 1,5 modul
LexCom 250 konnektor

I underlagets bagside er der to huller i midten. Flexrøret er trukket så kablet kommer ud af det øverste hul i underlagt. Efter monteringen kan jeg se at det nok havde været mest optimalt hvis kablet var kommet ud af det nederste hul, da dataudtaget er designet så konnektoren sidder ud for dette. Når kablet kommer ud af øverste hul, skal det knække forholdsvis meget når dataudtaget skrues fast i underlaget, da der ikke er meget plads bag mellem konnektor og underlag. Kablet er rimeligt stift så der skal også presses en del når dataudtaget monteres.

Der skal på et senere tidspunkt monteres STP kabel, som kommer til ind via et hul i toppen af underlagt, det er derfor jeg har anvendt 1,5 moduler. Jeg har testet installationen med en simpel netværkstester, og den viser at der er forbindelse på alle lederene.

Jeg ved ikke specielt meget om netværksinstallation og har aldrig monteret sådan noget før, så det er muligt at det slet ikke er noget problem at anvende øverste hul i underlaget og det ikke gør noget at kablet bliver bukket.

Er der nogen der har forstand på netværksinstallation som kan sige om det er problematisk at jeg har anvendt øverste hul i underlaget?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 17:18
Problemet består ikke i hvilket hul der anvendes men hvor bøjet/knækket kablet er. Et for skarpt knæk kan nedsætte hastigheden på netværket og gør at det ikke kan testes OK med en netværkstester og dermed ikke kan certificeres. Det sidste er du formentlig ligeglad med :-). Hastigheden derimod må du prøve af med et par computere (jeg formoder ikke du har adgang til et kapacitets testapparat) Installer evt ttcp eller lignene på computerne. Så kan du måle den faktiske kapacitet på dine kabler.

Mvh BS
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 11:21
Jeg er igang med noget lignende men med indmuringsdåser. Her læste jeg at man skal bruge ekstra dyb indmuringsdåse, så sådanne har jeg måtte anskaffe. De er en cm. dybere end de normale grønne dåser. Prøv at kigge efter om man ikke kan få det som ramme.
Til top
jihidmaraud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-August-2008
Sted: Denmark
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jihidmaraud Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2015 kl. 14:12
Du kan få nogle forhøjede rammer som giver det samme som dybere underlag.

Redigeret af jihidmaraud - 25-Juli-2015 kl. 14:13
Til top
klaus68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klaus68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Problemet består ikke i hvilket hul der anvendes men hvor bøjet/knækket kablet er. Et for skarpt knæk kan nedsætte hastigheden på netværket og gør at det ikke kan testes OK med en netværkstester og dermed ikke kan certificeres. Det sidste er du formentlig ligeglad med :-). Hastigheden derimod må du prøve af med et par computere (jeg formoder ikke du har adgang til et kapacitets testapparat) Installer evt ttcp eller lignene på computerne. Så kan du måle den faktiske kapacitet på dine kabler.

Mvh BS

Jeg skal helt klart have testet hastigheden med ttcp, men der går noget tid inden det er muligt så jeg oprettede denne tråd for at finde ud af om jeg er unødigt bekymret.
Til top
klaus68 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klaus68 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af jihidmaraud jihidmaraud skrev:

Du kan få nogle forhøjede rammer som giver det samme som dybere underlag.

Mange tak, sådan en ramme vil give rigelig med plads til kabel og konnektor. Jeg har heldigvis trukket et par ekstra meter kabel, så der er mulighed for at skifte rammerene og reterminere konnektorerne uden at skulle begynde helt forfra.

Jeg synes at jeg har været meget grundig med research inden jeg begyndte på projektet, men alligevel har jeg ikke læst noget om denne ramme i forbindelse med montering af dataudtag, heller ikke i alt det matriale der er tilgængelig online fra LK. Bla. her:

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/9900422_01.pdf

Det kan kun lades sig gøre at bukke kablet på een måde når man montere dataudtaget i et uderlag. Alle der gør dette vil få et identisk resultat. Burde det så ikke nævnes i vejledningen at man skal bruge en høj ramme?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu